Toon posts:

Laptop met sitecom WL-112 komt niet op inet via WL-108 modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wireless ADSL modem + router, de sitecom WL-108 bij mijn desktop staan. Deze is via UTP aangesloten op de desktop en alles werkt naar behoren. Nu probeerde ik echter een laptop met een sitecom WL-112 PCMIA wireless kaartje te verbinden met het modem, om zo op internet te komen, maar dat lukte niet.

Na de installatie en configuratie (volledig volgens de handleiding, channels, SSID etc. goed ingesteld) gaf het sitecom programma op de laptop aan dat er een uitstekende draadloze verbinding was. Als ik het modem uitzette werd de verbinding op de laptop ook verbroken, en als ik het modem weer aanzette verbondt hij weer kortom, ik dacht dat de laptop verbonden was met het modem. Maar als ik in internet explorer het control panel van de router wilde openen (192.168.0.1) , maakte hij geen verbinding, en ook internet werkte niet. Als ik de laptop via een normale UTP met het modem verbond, deed alles het wel. Het ledje 'activity' brandde steeds groen op de Wireless kaart, het ledje 'link' knipperde oranje.

Ik heb de PCMIA wireless kaart zowel op peer-to-peer (ad hoc) als op acces point (infrastructure) ingesteld, beide gaven een uitstekende verbinding, geen van beide gaf toegang tot het CP van de router...

Zie ik iets over het hood, is er een instelling die per se goed ingesteld moet zijn?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is de ipconfig/all van die laptop? Welk OS draait er op? Makkelijk om te weten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Mocht je OS Windows XP zijn, zorg dat je SP2 geinstalleerd hebt. Scheelde bij mij een hoop (exact dezelfde hardware).
Enige manier om het onder SP1 redelijk aan de gang te krijgen was:
-Software + drivers kaartje verwijderen
-Virusscan/Firewall deinstalleren
-Software + kaartje installeren
-Virusscan/Firewall opnieuw installeren.

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Jewel notebook van een jaar of 2 oud, naar de precieze specs heb ik niet gekeken. OS is inderdaad windows XP. Ik geloof met service pack 1. Ik zal eens proberen er service pack 2 op te zetten. Voor het geval het niet werkt, iemand nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niet gewerkt helaas :( Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Laatste kick...
Pagina: 1