Toon posts:

[geluid] Beide Line-Out's gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om even kort uit te leggen wat ik wil:

Ik heb dus 2 geluidskaarten in mijn PC. Eentje onboard (c-media) en een losse kaart in een PCI sleuf (soundblaster 1024). Nu wil ik als ik een film kijk dat het geluid door beide Line-Out's komt. Zodat ik 2 koptelefoons kan aansluiten op mijn pc.
Het geluid is gewoon stereo, en verlies van kwaliteit maakt ook niet zoveel uit, het gaat tenslotte om twee koptelefoons.

Nu kan ik in bijvoorbeeld Window Media Player wel schakelen tussen welke Line-Out ik wil gebruiken maar ik kan niet kiezen voor beide. Nu wil ik vragen of er misschien iemand is die wel een manier weet om dit intestellen, of misschien bestaat er wel een programma wat dit mogelijk maakt.

Hier nog een schets van hoe ik het uiteindelijk wil:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/waligdejong/Untitled-1.gif

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

of je gebruikt een splittertje

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/179.jpg

Verwijderd

Volgens mij is dit niet mogelijk softwarematig. In vervlogen tijden kon dat, bijv met de AWE32 reeks van creative. Daar had je een lijn-out (met versterking) en een speaker-out. Maar een splittertje is wel wat beter en makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een foutje gemaakt, in ben in het bezit van een Sounblaster Live! en niet in een 1024 serie. Maar kan ik dan niet iets lussen met mn andere uitgangen ?

Dit is de achterkant van mijn kaart :

Afbeeldingslocatie: http://www.computercity.biz/images/15023.jpeg

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je een live hebt, kan je je speakersetting of quadrofonie (dus 4 speakers) zetten...
Dan hoor je zowel via de front als de rear aansluiting (zwart/groen) het zelfde geluid...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
haggard schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:26:
Als je een live hebt, kan je je speakersetting of quadrofonie (dus 4 speakers) zetten...
Dan hoor je zowel via de front als de rear aansluiting (zwart/groen) het zelfde geluid...
Maar als ik dan eventueel een film zou draaien met 5.1 geluid, en wat dan normaal als stereo word uitgestuurd, dat word nu niet gedaan ? Dus dan zou ik in de ene koptelefoon alleen het "rear" geluid horen en in de andere alleen het "front" ? Of heb ik dat fout ?

En bij een splitter word de geluidssterkte toch gehalveerd ? Het is normaal al niet zo sterk en als ik het dan moet doen met 50% volume per koptelefoon.. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:18:
[...]

Maar als ik dan eventueel een film zou draaien met 5.1 geluid, en wat dan normaal als stereo word uitgestuurd, dat word nu niet gedaan ? Dus dan zou ik in de ene koptelefoon alleen het "rear" geluid horen en in de andere alleen het "front" ? Of heb ik dat fout ?

En bij een splitter word de geluidssterkte toch gehalveerd ? Het is normaal al niet zo sterk en als ik het dan moet doen met 50% volume per koptelefoon.. :?
Als je je SB Live op quadrofonisch zet, heb je op allebij de kanalen hetzelfde stereo geluid ... zoals al is gezegd, ik denk dat je zowiezo al geen 5.1 hoofdtelefoon had :p, als dat wel zo is, moet je gewoon 3 splitstekkers kopen

Je hebt idd met een split stekker minder volume, maar naar mijn ervaring komt er zat uit ..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 20:33 ]

Pagina: 1