Toon posts:

[foobar2000] vertraging in reactie op global hotkeys

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist, na een verse installatie, een aantal global hotkeys ingesteld, waaronder 3 (multimedia-) toetsen voor het regelen van het volume (harder, zachter, mute). En ze werken, allemaal. Maar ... op de 3 laatstgenoemde toetsen (v/ het volume) reageert foobar2000 erg traag. Het duurt een ruime seconde voordat foobar2000 reageert op het indrukken van een van deze toetsen. Op de andere hotkeys reageert het programma wel direct. |:(
Nu zijn er aardig wat plugins actief, echter ligt het hier niet aan. Ik heb de meeste plugins uitgeschakeld om dit te testen, maar het probleem bleef aanwezig.

ehm.. iemand? help ... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 09:46 ]

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 15:07

2mb

Volgens mij heeft het met je buffer te maken, die grootte (bijvoorbeeld 2000 ms) is je delay na het indrukken van een toets.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Verwijderd

Topicstarter
|:( hm ... dat ik daar niet opgekomen ben ... dat is inderdaad 'het probleem'. De bufferlengte is 1000ms, en het vergroten en/of verkleinen van de buffer verlengt of verkort ook de vertraging in de reactie van foobar2000 op de hotkeys. Niets aan te doen dus (anders dan de buffer zo klein mogelijk maken (200ms)? :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 22:59 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inderdaad. Zoals "2mb" reeds aangeeft is de buffer de oorzaak. Alle wijzigingen die je doorvoert in het audiopath (effecten, volume,...) moeten nog eerst door de buffer passeren. Je kan die buffertijd (standaard 1 seconde) wel verkorten, maar dan kun je problemen krijgen met afspelen als je cpu door andere taken zwaar belast wordt.

Net te laat dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door satcp op 04-04-2005 22:59 ]

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 15:07

2mb

SatCP, heeft foobar dan geen optie om die volumeregeling na de Output te zetten? (Op de Winamp manier dus)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• satcp
  • Niet online
Niet dat ik weet... Alhoewel het wel mogelijk moet zijn. De DirectSound fade out werkt wel ogenblikkelijk na indrukken van de toetsen. Maar dat is iets dat buiten de plugins valt. De plugins zelf worden voor de buffer geïmplementeerd. Daar valt dus weinig aan te veranderen.

De equalizer in Winamp heeft hetzelfde probleem. Nou ja, probleem... Gewoon iets waar je rekening mee moet houden. Mij stoort het alleszins niet, maar ik gebruik de volumeregeling dan ook vrijwel nooit.

Niet echt een oplossing, maar je zou de Windows Mixer kunnen gebruiken om het volume te regelen. Die werkt wel direct op de geluidshardware. Nadeel is wel dat je die niet met global hotkeys kunt besturen alhoewel daar vast wel een programmaatje voor bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:18:
Niet echt een oplossing, maar je zou de Windows Mixer kunnen gebruiken om het volume te regelen. Die werkt wel direct op de geluidshardware. Nadeel is wel dat je die niet met global hotkeys kunt besturen alhoewel daar vast wel een programmaatje voor bestaat.
Dat is geen optie. De software van mijn geluidskaart schakelt de windows mixer uit, en ik heb de bijgeleverde sofware zo ingesteld dat alle output direct wordt doorgestuurd naar de 2 uitgangen van de geluidskaart, zonder tussenkomst van een software-matige mixer dus (daar heb ik een echte mixer voor :)) .. (op zich is het dus niet zo'n probleem, volume wijzigen doe ik toch meestal op de mixer).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 23:25 ]

• satcp
  • Niet online
Oud topic, maar interessante update... Een nieuwe betaversie van foobar2000 (0.9 beta 3) ondersteunt eindelijk een directe volumeregeling! Let wel op met installeren, het gaat om een betaversie waarin nog bugs zitten en ook het aanbod plugins voor 0.9 is nog erg beperkt. Maak een backup van je oude profiel(en) want deze versie is er incompatibel mee.
Pagina: 1