Onaangename geluid Onboard geluid

Pagina: 1
Acties:

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Heb net een nieuw systeem aangeschaft bij Lidl (Targa AMD 64 3400+) met een Gigabyte GA-K8NF-9-TA moederboard.

Het geluid klinkt heel erg onnatuurlijk. Bassen klinken b.v. er zwaar en als een warboel. Ik heb het gevoel dat geluid niet goed verdeeld is. Mijn oude systeem, ook met ac97 geluid, prodceert wel goed geluid met dezelfde liedjes en speakers.

Lang geleden had een vergelijkbare probleem. Door stereobreedte aan te passen kon toen het probleem oplossen. Op mijn windows XP is dit niet terug te vinden.

Kent iemand dit probleem, en is dit op te lossen?

Verwijderd

Nieuwe drivers voor je ob geluidskaartje?

Zit er geen equalizer bij?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:47

_Ernst_

Mark It Zero!

Probeer idd eens of andere/nieuwere drivers een betere geluidskwaliteit geven, dit wil nog weleens helpen namelijk.

Let er ook op dat sommige onboard geluidskaarten gewoon een redelijk braq geluid geven (ik weet niet of dat dat bij het desbetreffende mobo ook het geval is), in dat geval zou je een extra pci geluidskaart aan kunnen schaffen.

Last.fm

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat voor speakerset btw ? Heb je hem bijvoorbeeld niet op 5.1 staan ipv stereo ?

• Spoof31
Heb de nieuwste drivers al er op gezet. Ik gebruik een 2.1 speakerset.
Er zit wel een kleine tooltje bij met eq. Als ik het uitschakel. geen effect. Het verbeteren wil ook niet echt werken.

Op een andere systeem (p3 met 5.1 ac97, deze is 7.1 ac97) geeft het wel goede geluiden.

Verwijderd

Spoof31 schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:57:
Heb de nieuwste drivers al er op gezet. Ik gebruik een 2.1 speakerset.
Er zit wel een kleine tooltje bij met eq. Als ik het uitschakel. geen effect. Het verbeteren wil ook niet echt werken.

Op een andere systeem (p3 met 5.1 ac97, deze is 7.1 ac97) geeft het wel goede geluiden.
een p3 met 5.1 surround ?? dat lijkt me geen onboard toch ?

pleur dan gewoon die kaart in jouw pc, problem solved 8)

• Spoof31
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:01:
[...]

een p3 met 5.1 surround ?? dat lijkt me geen onboard toch ?

pleur dan gewoon die kaart in jouw pc, problem solved 8)
Yep, een p3 met 5.1 surround . Heb Helaas geen Vrije sloten meer.

Verwijderd

Ik heb zelf ook hele slechte ervaringen met onboard geluid. Meestal idd te blikkerig en
geluiden zijn niet lekketr te plaatsen, om nog maar te zwijgen over de verloren cpu
vermogen.

Je kun wel een extern geluidkaarte er aan hangen van creative bijv. Het nadeel
is dat die dingen vrij prijzig zijn, ik dacht iets van 110 euro. Dus het ligt er maar
een beetje aan hoe belangrijk je het vindt.

Verwijderd

Soms heb je ook van die superhandige (ahum) geluidseffecten, misschien staat die aan? Dat je bijvoorbeeld badkamer geluid krijgt ofzo...

Verwijderd

Heb je je speakerset toevallig digitaal en analoog aangesloten? Sommige speakersets spelen digitaal en analoog namelijk gelijktijdig af. Doordat bij het digitale of het analoge geluid een kleine vertraging zit lijkt het soms alsof je in een rioolbuis staat, bij wijze van spreken. Kijk maar even voor de zekerheid!
Pagina: 1