Toon posts:

[SBS2003] Per ongeluk exchange share verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend enkele gastcomputers op mijn netwerk mogen ontvangen, uit veiligheidsredenen heb ik enkele netwerkshares van de server verwijderd. Dit was er helaas ééntje teveel, want toen ik zojuist mijn exchange e-mail zou binnenhalen bleek de verbinding niet meer te werken. "Kan server niet vinden". De server draait wel degelijk, en ik heb geen problemen deze te bereiken.
Vandaar dat ik het snel genoeg heb kunnen herleiden naar dat ik twee dagen terug wat shares heb verwijderd.

De shares die ik nu nog over heb zijn de volgende:
  • Address
  • ADMIN$
  • C$
  • ClientApps
  • clients
  • D$
  • E$
  • F$
  • FxsSrvCp$
  • H$
  • NETLOGON
  • print$
  • Resources$
  • SERVER.LOG
  • SYSVOL
  • tsclient
  • tsweb
  • Users
  • en natuurlijk wat zelf aangemaakte shares
Mijn vraag is dus simpel: welke share ontbreekt in deze lijst, en naar welke map wijst die dan toe?

Alvast bedankt voor de moeite

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:13:
Mijn vraag is dus simpel: welke share ontbreekt in deze lijst, en naar welke map wijst die dan toe?

System State backup terugzetten van 3 dagen terug (die je uiteraard vóórdat je bezoek kreeg gemaakt hebt, just in case).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:13:
Ik heb afgelopen weekend enkele gastcomputers op mijn netwerk mogen ontvangen, uit veiligheidsredenen heb ik enkele netwerkshares van de server verwijderd. Dit was er helaas ééntje teveel, want toen ik zojuist mijn exchange e-mail zou binnenhalen bleek de verbinding niet meer te werken. "Kan server niet vinden". De server draait wel degelijk, en ik heb geen problemen deze te bereiken.
Vandaar dat ik het snel genoeg heb kunnen herleiden naar dat ik twee dagen terug wat shares heb verwijderd.

De shares die ik nu nog over heb zijn de volgende:
  • Address
  • ADMIN$
  • C$
  • ClientApps
  • clients
  • D$
  • E$
  • F$
  • FxsSrvCp$
  • H$
  • NETLOGON
  • print$
  • Resources$
  • SERVER.LOG
  • SYSVOL
  • tsclient
  • tsweb
  • Users
  • en natuurlijk wat zelf aangemaakte shares
Ik heb even op een gewone Server 2003 Enterprise/Exchange 2003 Enterprise-server gekeken. Deze is ook nog CA en ik heb ook nog:
CertEnroll C:\WINDOWS\system32\CertSrv\CertEnroll Administrators F Everyone R (share permissies)
IPC$ (erg belangrijke systeemshare, welke windows zelf eigenlijk opnieuw aan zou moeten maken), geen path, en systeemshare, dus geen rechten/path(helemaal leeg) en dergelijke in te stellen, dus denk dat daar je probleem zit.)

Graag gedaan. Regent het in je event logs niet van de foutmeldingen? Welke krijg je zoal? Moet toch iets gelogd worden :) Is deze verder voorzien van alle updates?

Hier op GoT zoeken we altijd eerst een beetje alle mogelijke wegen af om een oplossing te vinden. Let op wat je doet, probeer wat dingen die je met onze search bovenaan de pagina en Google al hebt kunnen bereiken. Wat er niet lukt met welke resulterende errors willen we ook graag weten. Dan kunnen we zo volledig adviseren. Lees daarover Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters