Toon posts:

Leed dan LYCOS webhosting heet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een jaar of 2 heb ik 2 websites lopen via lycos webhosting. Ze adverteren met een uptime van 99.9 procent. Nou ik weet uit ervaring dat ze dit bij lange na niet halen. meestal eens per week zijn alle sites die via lycos lopen niet opvraagbaar of het gaat zeeeeeer traag. Ik krijg veel klachten van m,n bezoekers want die ervaren dit ook terwijl zij met verschillende isp internetten dus aan mijn provider ligt het niet. Ik ken genoeg mensen die ook hun site hosten via lycos en die hebben de zelfde problemen. Mailen naar hun heeft geen nut want LYCOS beantwoord je mail niet eens alleen krijg je een standaard mail terug dat ze je zo snel mogelijk een antwoord sturen. Ik begin LYCOS zat te worden! Ze zijn niet duur maar kwaliteiten hebben ze niet in huis!

Wie heeft dezelfde klachten?

Verwijderd

Ik ben niet zo bekend in het host wereldje, maar geld hier ook niet: "Goedkoop, duurkoop" :?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
daarom ben ik overgestapt.. Ze krijgen nog steeds geld van me +- 50 euro denk ik. Maar ik weiger dat nog te betalen door alle ongein die ik met hun heb gehad.

Als hun hun bankzaken niet goed regelen, wordt jij er de dupe van d.m.v account blokkade en dergelijke. Terwijl ze niet eens melden dat er problemen zijn. Bij mij kwam de blokkade 6 maanden later, weet ik veel dat er iets niet goed 'gaat' / is gegaan al die tijd.

Maar heb alle domeinen weg gehaald bij Lycos na 2 jaar er gezeten te hebben,

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn mening; Lycos veel mooie woorden, advertenties en leuke prijzen, maar de realiteit is even anders. Veel te commercïeel. Stap liever over naar een kleine Nederlandse hoster. Misschien ietsje duurder, maar daar ben je nog koning. Geen geblaat, gewoon webhosting en je kan teminste nog wat flexibiliteit verwachten dan van die logge bedrijven.

[ Voor 20% gewijzigd door I_stealth_I op 04-04-2005 22:31 ]

/dev/null

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm tja... lycos.

We praten in ieder geval over de betaalde accounts dat scheelt, diegenen die denken een PHPBB forum te kunnen runnin op Lycos Free ... daar begin ik niet over ( de "gratis" php server van lycos is ALTIJD overbezet )

Je betaalt, dus je mag wel iets van het product verwachten maar helaas... het is allemaal iets te "wizard hier wizard daar achtig" blijkbaar ook voor de administratie van lycos zelf. Soms lijkt het wel of lycos dingen aanbiedt zonder te weten wat ze eigenlijk aanbieden....

zoals stealth al zegt.. leuke glossy... zwaar commerciele aanpak... slechte hosting :(
Het is leuk van de buitenkant... leuk voor een BEGINNER... maar voor de rest is het een lege doos. Er zijn genoeg providers die hun klanten net dat beetje meer willen meegeven. Lycos daartegen... het is als een Big Mac...hij smaakt overal hetzelfde.... en dat kan een goed iets zijn..maar in dit geval een slecht iets!

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 04-04-2005 23:06 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid. Het zijn betaalde hostpakketten (basic)

Verwijderd

Ik ben verantwoordelijk voor Webhosting binnen Lycos en wil graag hierop reageren.

Wat betreft de uptime: We hebben de afgelopen tijd af en toe helaas problemen gehad met trage sites, voornamelijk doordat de load op onze php machines te hoog was. Nieuwe machines worden geinstalleerd die deze problemen moeten verhelpen.

Benniess-->vertel me je vraag die je hebt gestuurd aan ons support team en ik zorg ervoor dat je snel antwoord krijgt.

Wat betreft: .."zwaar commerciele aanpak.."--> ik ga hier niet zitten ontkennen dat wij in de hosting business zitten om geld te verdienen, maar wel met een goed product!! Sorry voor de reclame..liever niet :Y) maar ik wil hiermee aangeven dat wij hard werken aan kwaliteit en aan ons aanbod. Wij kunnen lage(re) prijzen hanteren dan de concurrentie omdat we in 7 landen actief zijn.

Freek de Steenwinkel
Lycos Webhosting

[ Voor 19% gewijzigd door Korakal op 06-04-2005 01:10 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verder heb ik ook een Lycos domeinnaam vanwege die leuke "1000 gratis domeinnamen" actie. Helaas ligt af en toe mijn site eruit en soms ook wel eens het controlpanel.
Ik hoop dat er snel verbeteringing in gaat komen. Evenals de support die me na 2 weken een bericht stuurde.
Tevens is opeens de checkbox in mijn controlpanel op Automatisch verlengen gegaan, en dat was ook bij een aantal anderen..... :? :?

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 05-04-2005 12:53 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:34:
Ik ben verantwoordelijk voor Webhosting binnen Lycos en wil graag hierop reageren.

Wat betreft de uptime: We hebben de afgelopen tijd af en toe helaas problemen gehad met trage sites, voornamelijk doordat de load op onze php machines te hoog was. Nieuwe machines worden geinstalleerd die deze problemen moeten verhelpen.

Benniess-->vertel me je vraag die je hebt gestuurd aan ons support team en ik zorg ervoor dat je snel antwoord krijgt.

Wat betreft: .."zwaar commerciele aanpak.."--> ik ga hier niet zitten ontkennen dat wij in de hosting business zitten om geld te verdienen, maar wel met een goed product!! Sorry voor de reclame..liever niet :Y) maar ik wil hiermee aangeven dat wij hard werken aan kwaliteit en aan ons aanbod. Wij kunnen lage(re) prijzen hanteren dan de concurrentie omdat we in 7 landen actief zijn.

Freek de Steenwinkel
Lycos Webhosting
edit:
ook even hier de spam weg-ge-edit

hallo freek. nou was niet echt een vraag maar een klacht. mijn websites zijn regelamtig offline. zelfs sites waar ik gelinkt sta staat bekend als bad link!! dit probleem ervaar ik sinds ik bij lycos zit(een jaar of 2 ongeveer) soms is het maar heel even maar gisteren weer 2 uur problemen. m,n kennisen die ook via lycos hosten klagen hier ook al steen en been over. ik kreeg net toevallig een mail van lycos terug dat hun server niet goed was. ja kan wel zijn maar omdat dit probleem langer speeld ben ik bang dat hiermee het probleem nog niet opgelost is. Bovendien vindt ik van de zotte dat nieuwe klanten meer data opslag krijgen dan bestaande klanten voor het zelfde bedrag. bestaande klanten moeten een upgrade doen voor hun account en betalen zodoende meer dan nieuwe klanten.
oke tot zover. groeten!

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 06-04-2005 21:48 ]

Verwijderd

Gewoon weggaan bij die toko.

Heb zelf een aantal jaar geleden dit gedoe gehad als reseller van KPN hosting, totdat ze het zelf ook inzagen dat de boel de hele tijd plat lag en dat hun product onbehoorlijk was, en de boel maar overdroegen aan xs4all. Maar voor die tijd was ik al lang weg, een .nl verhuizing is niet tegen te houden en als ze nog centen van je denken te krijgen dan zie je ze wel in de rechtszaal vrolijk tegemoet. Hosting moet gewoon 365/7/24 uur werken. Ligt de server er steeds uit, dan is de enige optie om te stappen want wachten op loze belofte's dat kan jaren duren in dit wereldje...

Verwijderd

AW_Bos schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:51:
Verder heb ik ook een Lycos domeinnaam vanwege die leuke "1000 gratis domeinnamen" actie. Helaas ligt af en toe mijn site eruit en soms ook wel eens het controlpanel.
Ik hoop dat er snel verbeteringing in gaat komen. Evenals de support die me na 2 weken een bericht stuurde.
Tevens is opeens de checkbox in mijn controlpanel op Automatisch verlengen gegaan, en dat was ook bij een aantal anderen..... :? :?
Jah hier het zelfde, site liggen er uit of gaan super traag
ook bij mij stond automatisch verlegen aan een keer aan

ik gebruik het account al een hele tijd niet meer, omdat het gewoon waardeloos is
ik dacht dat de bedoeling van die actie is om meer klanten te krijgen, nou ik heb er een maand gebruik van gemaakt, daarnaa niet meer. denk maar niet fat ik het ga verlengen

Verwijderd

Je hoeft niet meer te betalen voor betere hosting en betere service. Ik wil geen reclame maken hoor, maar ik host een site al 2 jaar bij een vrij goedkoop bedrijfje ( 2 euro p/m excl. btw) en bijna nooit problemen. Mails worden vaak zelfs binnen het uur beantwoord, telefonisch goed bereikbaar... Ze treden goed op bij storingen, je zou bijna het woord perfect in je mond nemen.

Ik weet alleen niet hoe het zit met bereikbaarheid (snelheid) vanaf andere landen..

Freerider is mijn hoster...
Webhosters.nl is overigens een hele goede site als het gaat om het vergelijken van verschillende pakketten bij diverse bedrijven. Bijna overal is op te filteren en er staan best veel bedrijven in die database, inclusief persoonlijke ervaringen :)

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ik heb tot op heden geen problemen gehad met mijn lycos abbo.. werkt als een speer!

Niet traag en geen uitval.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

swampy schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:33:
Mmm tja... lycos.

We praten in ieder geval over de betaalde accounts dat scheelt, diegenen die denken een PHPBB forum te kunnen runnin op Lycos Free ... daar begin ik niet over ( de "gratis" php server van lycos is ALTIJD overbezet )
Is het nog steeds mogelijk om gratis een phpbb forum bij Lycos te hosten? Ik kan het in ieder geval niet meer op de site vinden...

gratis php hosting is lastig te vinden daarom, als het sloom is dan jammer....

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mr_gadget schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:42:
[...]

Is het nog steeds mogelijk om gratis een phpbb forum bij Lycos te hosten? Ik kan het in ieder geval niet meer op de site vinden...

gratis php hosting is lastig te vinden daarom, als het sloom is dan jammer....
Tja gratis MySql is altijd langzaam zullen we maar zeggen....

Zolang betaalde MySql maar wel lekker draait ;)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10 12:33
Ik heb ook slechte ervaring met lycos, en dan vooral op het vlak van support. Ik had een gratis mailaccount, maar een tijdje geleden zijn ze mijn mails kwijtgeraakt, en dan heb ik als compensatie gratis 1 jaar lycos Xtra gekregen.
Nu kan ik opeens niet meer in mijn mailbox, omdat de betaling van 0,0€ door de bank geweigerd is (geen typo, een betaling van nul komma nul euro). Ik heb al naar 3 support-adressen mails gezonden, maar nog geen reactie gekregen....

Als ze zo reclame maken voor hun diensten zullen ze geen kans hebben om veel te verdienen.

[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 05-04-2005 14:17 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook van mij kan lycos helemaal de pot op.

Ik heb een 1 jaar gratis accountje die tot december 2005 geldig is. Nu is hij zonder een duidelijk reden en/of waarschuwing afgesloten:

http://www.super-baris.com

Ik ga in ieder geval nooit lycos nemen als hosting bedrijf.

• AW_Bos

AW_Bos

magnifor schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:53:
Ook van mij kan lycos helemaal de pot op.

Ik heb een 1 jaar gratis accountje die tot december 2005 geldig is. Nu is hij zonder een duidelijk reden en/of waarschuwing afgesloten:

http://www.super-baris.com

Ik ga in ieder geval nooit lycos nemen als hosting bedrijf.
Da's niet zo mooi. Ook geen mail gehad?
Ik gebruik mijn domeintje alleen maar voor testdoeleinden en als Develop-deel voor mijn site.
(niet mijn .nl adres hieronder in me signature ;) )
Alleen jammer dat PHP safe mode aanstaat waardoor veel spul niet werkt.
Dus als het ene keertje plat ligt. Gelukkig heb ik mijn webserver thuis anders nog ;).

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 06-04-2005 19:56 ]

• magnifor
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:29:
[...]

Da's niet zo mooi. Ook geen mail gehad?
Ik gebruik mijn domeintje alleen maar voor testdoeleinden en als Develop-deel voor mijn site. Alleen jamemr dat PHP safe mode aanstaat waardoor veel spul niet werkt.
Dus als het ene keertje plat ligt. Gelukkig heb ik mijn webserver thuis anders nog ;).
Ik heb helemaal niets gehad.

Verwijderd

Topicstarter
EN WEER KOMEN DE SITES HEEL VERTRAAGD BINNEN. de derde keer binnen een week. wat een fucsks bedrijf. ze doen er gewoon niks aan!! zw zoeken het maar uit die stelletje amateurs

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:40:
EN WEER KOMEN DE SITES HEEL VERTRAAGD BINNEN. de derde keer binnen een week. wat een fucsks bedrijf. ze doen er gewoon niks aan!! zw zoeken het maar uit die stelletje amateurs
Kan ook aan jou liggen, geef is op wat voor site bijvoorbeeld.. En het een beetje afkraken kan iedereen.. Kom met tracers , ping tijden etc

Maar. nog ff over de support. Ik weet dat de support in Parijs zit, hierdoor kreeg ik af en toe mensen aan de lijn die echt gebrekkig nederlands spreken.. Soms was ik beter of met de 'engelse' support medewerkers... Dus support is ook niet al te super

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mr_gadget schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:42:
[...]

.
Tuurlijk, gewoon phpBB er naartoe uploaden en gaan. :)

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Eigenlijk zou ik zeggen: Move > webhostingtalk.nl ?

Verwijderd

Topicstarter
(:( :( :( oke jullie je zin. sjonge het kan ook wel iets vriendelijker hoor!) Maar goed nog steeds zijn alle websites die gehost worden via lycos niet of slecht opvraagbaar. Normaal gebeurde het maandelijks en nu dagelijks :( . fuck zooi bij lycos.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:53:
(:( :( :( oke jullie je zin. sjonge het kan ook wel iets vriendelijker hoor!) Maar goed nog steeds zijn alle websites die gehost worden via lycos niet of slecht opvraagbaar. Normaal gebeurde het maandelijks en nu dagelijks :( . fuck zooi bij lycos.
Waarom ga je niet naar een andere hoster, dan? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
(vorige bericht was bedoeld voor de administrator)

Verwijderd

Topicstarter
(m,n vorige bericht was bedoeld voor administrator)

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik ook nu echt van plan maar ik ga ze morgen nog eens bellen en hopelijk zijn de websites dan ook offline en misschien doen ze er wat aan. Anders is het verhuizen geblazen maar zeg nu zelf dit is toch van de zotte!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik meen wel een keer gelezen te hebben dat Lycos gebrek heeft aan ruimte op hun servers langzamerhand. En volgens mij draaien heel veel jongelui van de 15 t/m 18 jaar een zg. Criminalz RPG game die elke hosting (behalve lycos) niet toestaat, vanwege slechte scripting enzo.
Ik denk gewoon dat door die duizenden (ja serieus...) criminals sites dat Lycos gewoon brak wordt.
Tja, als Safe-mode eens uitstond had ik graag eens daar gekeken met
code:
1
2
3
<?php
system('uptime');
?>
wat de de load van die servers was :). Ben ik wel benieuwd naar.

Verwijderd

Topicstarter
lycos heeft me terug gemaild en ze schreven het volgende..............

Geachte Heer, Mevrouw,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met het Lycos Webcenter.

De reden dat de server soms traag is dat Lycos een share hosting heeft, het kan voorkomen dan sommige klanten deze server misbruiken. Lycos houd per seconde bij wat er gebeurt en deze klanten worden meteen van de server gehaald. De share hosting maakt het mogelijk om tegen lage kosten een hosting aan te bieden aan onze klanten, helaas betekent dit ook dat het soms kan gebeuren dat er mensen zijn die ten kosten van onze andere klanten misbruik maken, en alles ophouden.
Hopelijk u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet.

--
Mlle Remme Tamara

Soms traag?? nou de laatste tijd dagelijks en soms niet opvraagbaar. het is wel triest dat lycos zo brak is want als iemand de server misbruikt dan hebben betaalde klanten gewoon pech gehad als hin websites vaak offline is. ik ben klaar met hun!!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een tijdje bij Lycos gehost. Vreselijk! Ben blij dat ik eraf ben. Later had ik via hun ook nog een .info domein besteld en van de niet goed geld terug garantie mijn geld teruggevraagd. Dit heeft naar veel bellen uiteindelijk meer dan een jaar later toch geresulteerd in het terugkrijgen. Maar goed... Niet mee beginnen daar te hosten!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:19:

Bla Bla Bla

Soms traag?? nou de laatste tijd dagelijks en soms niet opvraagbaar. het is wel triest dat lycos zo brak is want als iemand de server misbruikt dan hebben betaalde klanten gewoon pech gehad als hin websites vaak offline is. ik ben klaar met hun!!
Wow, niet eens aparte servers voor betalende leden. Is er dus echt maar 1 SQL server ..voor al die mensen....yeeps! Alleen daar al aan denken!

[ Voor 53% gewijzigd door swampy op 28-04-2005 20:22 . Reden: Edit Into Quote, blah ]

• AW_Bos

AW_Bos

swampy schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:21:
[...]

Wow, niet eens aparte servers voor betalende leden. Is er dus echt maar 1 SQL server ..voor al die mensen....yeeps! Alleen daar al aan denken!
Onzin. Die ene MySQL-server lag allang op zijn gat. Ze praten over de server waarop Bennie stond.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja de gratis abonnementen zijn rampzalig, ik kan me voorstellen dat hun servers misschien wel wat overbelast raken.

Misschien is hostingdiscounter iets voor je als het niet veel mag kosten.
Zie: hostingdiscounter ervaring?

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

hier geen last met zo'n betaalde account uit die actie periode dat je die gratis kon krijgen :?

[Signature]

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:19:

Geachte Heer, Mevrouw,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met het Lycos Webcenter.

De reden dat de server soms traag is dat Lycos een share hosting heeft, het kan voorkomen dan sommige klanten deze server misbruiken. Lycos houd per seconde bij wat er gebeurt en deze klanten worden meteen van de server gehaald.
Nu weet ik waarom mijn site is afgesloten. Mijn site produceerde namelijk in feb van dit jaar 160 GB aan dataverkeer.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb toen met die actie ook een domein aangevraagd van die 1000 domeinen....wacht nog steeds op dat mailtje met me gegevens...terwijl hij in het control panel staat als geregistreerd :/

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Wat is zo her en der lees gaat het ook niet best met Lycos. Vestiging in Nederland opgeheven, ze geven veel te veel uit aan marketing (waarom moet je in godsnaam 5 pagina's advertentie in ComputerIdee?). Er wordt door het hoofdkantoor besloten dat ze moeten bezuinigen en dat doen ze dan op support (naar Frankrijk) en meer accounts op een server. Ben blij dat ik daar niet zit met me site. Vriend van me zit daar met zijn wintersport info site, is ie zelf skien wordt ie gebelt door een adverteerder dat de site al 3 dagen min of meer offline is, of ie even 30% van de factuur af wil halen...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Het lijkt er sterk op dat het ondertussen een vete tegen lycos begint te worden. Je bent het blijkbaar niet eens met het geleverde product. Dan zeg je op en zoek je iets anders, lijkt mij niet zo heel moeilijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.