problemen gps acer n35

Pagina: 1
Acties:
  • 1.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 19:33
Ik heb een acer n35 hier.

Maar ik heb problemen met de gps. TomTom blijft maar zoeken en zoeken, maar vind uiteindelijk geen satellieten.

De gebruikte instellingen zijn:
TomTom Navigator GPS
GPS ON NAVIGATOR

kan iemand helpen?

Verwijderd

Misschien effe 10 dagen wachten op tomtom 5? ;)

Verwijderd

Zelfde probleem hier....

Met andere instellingen vind ie helemaal geen satelieten en met de zelfde instellingen als de ts vind ie er maar 1...

Weet iemand het type gps ontvanger van de Acer n35? Staat nl niet in de tech. spec van het apparaat....

TomTom is trouwens versie 3 en nee heb geen zin om een nieuwe versie te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:55 ]

• Sharkey
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-01 19:12

Sharkey

Overklokken gaat nooit te ver.

Aan ts:
Ik heb ook net de acer n35, maar je instellingen zijn goed hoor.

Geduld moet je hebben.
PS, heb wel de laatste update 3.07 GPS van tom tom geinstalleerd (just to be sure).

Ik heb ook liggen knoeien met die instellingen, want je wordt eigenlijk aan je lot overgelaten.
NERGENS staat er hoe je instellingen moet zijn.
Als je nagaat hoeveel gps modules je kunt kiezen met tom tom, met dito verbindingsinstellingen..
Ja kies maar de goede...
Gewoon de eerste is dus goed!

Overclocking, over and over again.

Verwijderd

Dit probleem komt veelvuldig voor bij dit apparaat. In de meeste gevallen is het toch een verkeerde instelling. Op deze pagina van Kieskeurig.nl staan oplossingen van gebruikers.

Verder houdt een warmtewerende voorruit of een voorruit met verwarming het GPS signaal tegen. Al geprobeerd of je satellieten kunt vinden als je buiten staat met je PDA?

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 08:30
Heb net Tomtom 5 op een Acer N35 gezet, maar kom niet uit hoe ik de gps goed moet instellen, werkt namelijk niet hetzelfde als op Tomtom 3.

Iemand een idee???

• SVP
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SVP

whazzzup schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:57:
Heb net Tomtom 5 op een Acer N35 gezet, maar kom niet uit hoe ik de gps goed moet instellen, werkt namelijk niet hetzelfde als op Tomtom 3.

Iemand een idee???
Ik heb hem op:

Andere kabel-NMEA-GPS
GPS Baudsnelheid 9600
en
GPS ON NAVAGATOR

staan, eerste keer duurt het een tijdje voordat je een fix krijgt, maar daarna werkte het bij mij.....

Verwijderd

Acer N35 en Tom tom Navigator 5 instellingen:

Tom Tom versie 5 upgrade is voor 59 euro absoluut een aanrader. Naast de benuluxkaarten ontvang je ook gelijk europa. ( ben je bezitter van 3 en wil je in frankrijk aan de slag kost dat normaal 142 euro extra dus voor alle hollanders onder ons......... upgraden )

De ondersteuning vanuit Tom TOM is zoals verwacht goed waardeloos. Ellelang wachten en dan nog niks, dus leve dit forum en google.

Installatie:
Verwijder eerst de oude versie van TOM TOM 3. Start > settings >system en kies remove programs. Selecteer Tom tom en verwijder applicatie. Maak nu de SD kaart helemaal leeg
Plaats de CD met de tekst Application/usermanual. De installatie zal automatisch starten en u wordt gevraagd om toe te stemmen met de voorwaarden. Klik dit aan. rn klik op de pijl verder.
Kies Installeer de applicatie en klik op de pijl verder. Het programma wordt nu geinstalleerd met alle benodigde software. Duurt ongeveer 5 minuten.

Zoals u heeft gezien ziet u dat de stem van EVA als voorkeuze staat. Aangezien de meeste mannen deze stijfburgelijke troel niet willen horen, kan u na de installatie gewoon voor onze bram kiezen. Selecteer na de installatie "extra opties toevoegen/verwijderen, kies Gesproken aanwijzingen toevoegen en kies bram of een ander gewenst persoon.

Sluit af en plaats cd 2. Ook dit gaat automatisch en maak uw Pockt PC ( Windows CE) Klik op verder. Selecteer Installeer kaarten en klik op verder Selecteer de gewenste kaart Als voorbeeld nemen de keuze Benelux . U krijgt twee optie voorgeschoteld. Kies Benulux 60MB als uw sd kaart 128MB groot is.Heeft u een grotere SD kaart dan kan u benelux Plus kiezen

Na de installatie gereed is en u de code heeft aangemeld via www.ttcode.com ( zie handleiding)
Moet u de Juiste GPS instellingen voor de acer N35 kiezen.

Kies Wijzig voorkeuren >tik 3x maal op verder . U komt nu in voorkeuren 4/6 en tik op toon GPS status.Kies stel IN selecteer met behulp van de pijlentoetsen Andere kabel -NMEA-GPS Klik op OK stel de GPS baudsnelheid in 38400 ( hoger mag ook, maar probeer dit in een later stadium als u de zaak operationeel heeft. Klik op OK en kies GPS ON NAVAGATOR Klik OK.
Nu komt de truc. Loop met de ACER N35 naar buiten !!!!!!! U heeft dan het beste ontvangst.
Tom TOm 5 zal u nu laten zien dat u geen bruikbaar GPS signaal heeft daarnaast ziet u de tijd staan en de tekst UTC. Het balletje naast utc draait en geeft aan dat er onvangst is. Onderaan ziet u een aantal grijze balkjes.

Wacht ca 10 minuten en de melding zal zijn verdwenen. TOMTOM 5 en ACER N35 werken nu samen.
Als u de baudrate wilt verhogen dan zal bovenstaatnde instellingen moeten wijzigen en keer op keer naar buiten moeten lopen om de ontvangst te bevestigen.( elke keer 10 minuten wachten)

Veel succes

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 22:16

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

hoe lang duurt het bij jullie voordat er genoeg gps signaal is na een koude start? Mijn broer heeft deze pda gekocht icm ttn5 en het duurt minstens 20min voordat hij kan beginnen. Moet er nog iets anders ingesteld worden naast ttn5?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

Misschien is het iets om dat ding i.c.m. een up to date alamanac te gebruiken? Ik ken ze zelf niet, maar een Trimble GeoXM heeft na koude start zonder almanac een minuut nodig om te locken, soms iets langer. Een goede up to dat almanac kan dat inkorten tot een seconde of 20.

Een alamac is overigens een bestand dat baan en signaal gegevens van sattelieten bevat, zo hoeft je GPS apparaat minder te zoeken.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 22:16

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Misschien een stomme vraag, maar heb je een naam of link van zon alamanac voor pda's?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• dasonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02-2022
Ongelofelijk,

wil em weer gebruik maken van de routeplanner en doet ie weer lang over voordat ie weer een GPS signaal heeft, kheb em volgens jullie aanwijzigingen gedaan, eerste keer lukte en nu zit ie weer te zoeken? Hoe kan dat? En wat betekent Baudsnelheid is het beter dat ie hoog staat?

[ Voor 12% gewijzigd door dasonk op 04-08-2005 13:53 ]

Verwijderd

baudsnelheid kan je gewoon zo hoog mogelijk zetten. verder duurt het de 1ste keer erg lang voor hij zijn satelieten vind. daarna gaat het prima...TOTDAT hij gereset is. dan moet ie weer opnieuw 15min in de buitenlucht op 1 plek. Het werkt allemaal prima, maar soms duurt het even.
Pagina: 1