Ik draaide tot voor vandaag w2k en gentoo in dualboot, met grub als bootloader.
Omdat w2k nu toch wat vreemd begon te doen en het weeral meer als een jaar geleden was dat er nog geformat was heb ik al m'n zagende vrienden een plezier gedaan en xp pro geinstalleerd.
De installatie lukte maar ik zag dat ik een van de partities op m'n (extra) onboard ata controller ( een promise mbultra133 - pdc20276 chipset) niet meer kon accessen.
http://users.pandora.be/babelicious/diskprob.JPG
Wat vreemd is, is dat ik de andere partities op de schijf gewoon kan accessen, én dat de paritie die ik niet kan accessen in properties capaciteit 0 heeft, maar in het overzicht de normale waarde zoals het zou moeten.
op de 2 gewone ide controllers zitten 2 60gb maxtor schijven (pata)
op de extra ide controller 1 200gb maxtor schijf (pata)
probleem 2 :
voor de xp install was de configuratie (enkel voor c schijf)
hda1 -> windows systeemschijf ( prim partitie)
hda3 -> linux / ( prim partitie)
(hda4 -> begin ext partitie)
hda5 -> fat 32 dataschijf
hda6 -> linux /var
hda7 -> linux swap
Maar na de xp installatie werd hda3 hda2 en loopt mn linux volledig mank.
Ik heb /etc/fstab en /boot/grub/grub.conf veranderd en in de grub cmdline alles op hda2 gezet maar nog steeds krijg ik kernel panic bij het booten.
dbv
Omdat w2k nu toch wat vreemd begon te doen en het weeral meer als een jaar geleden was dat er nog geformat was heb ik al m'n zagende vrienden een plezier gedaan en xp pro geinstalleerd.
De installatie lukte maar ik zag dat ik een van de partities op m'n (extra) onboard ata controller ( een promise mbultra133 - pdc20276 chipset) niet meer kon accessen.
http://users.pandora.be/babelicious/diskprob.JPG
Wat vreemd is, is dat ik de andere partities op de schijf gewoon kan accessen, én dat de paritie die ik niet kan accessen in properties capaciteit 0 heeft, maar in het overzicht de normale waarde zoals het zou moeten.
op de 2 gewone ide controllers zitten 2 60gb maxtor schijven (pata)
op de extra ide controller 1 200gb maxtor schijf (pata)
probleem 2 :
voor de xp install was de configuratie (enkel voor c schijf)
hda1 -> windows systeemschijf ( prim partitie)
hda3 -> linux / ( prim partitie)
(hda4 -> begin ext partitie)
hda5 -> fat 32 dataschijf
hda6 -> linux /var
hda7 -> linux swap
Maar na de xp installatie werd hda3 hda2 en loopt mn linux volledig mank.
Ik heb /etc/fstab en /boot/grub/grub.conf veranderd en in de grub cmdline alles op hda2 gezet maar nog steeds krijg ik kernel panic bij het booten.
dbv