Wat is punkbuster en hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Ik heb ff wat onduidelijkheid over dat punkbuster. Veel gezocht, maar kom niet echt op het goeie uit.

Op de PB site staat wat het doet, echter niet hoe. Dus ik heb wat vraagjes:

-Is het server site of client site?
-als het serversite is hebben de gebruikers een client nodig toch (althans dat is wat ik nu ervan begrijp)
-Als je geen server met PB hebt, kun je dat wel een client deel hebben oid? Dit meer in de trand van ik bouw een lan server voor spel x en hier staat geen pb, kunnen clients dan wel cheat detecten bij andere players?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
-Het is een server/client-combinatie. PB moet op de server aan staan en de PB-client checkt voor cheats.
-Jep
-Als de server geen PB heeft kunnen clients hun PB-client uitzetten en cheaten. PB-clients kunnen verder niets detecteren bij andere spelers (gelukkig maar, zou lekker lek zijn, aangezien PB nogal diep in je OS kan "graven")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
PB word per game geimplementeerd, dus over welke game hebben we het hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:13:
Principe is afaik wel hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
SyS_ErroR schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:13:
battlefield 1942 & vietnam & doom 3

Dus als er ergens een server zonder PB draait is het onmogleijk te detecteren of iemand op deze server cheat?

Zijn er misschien andere progjes die dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
De reden van dit topic is eigenlijk 2 redenen:
1 iets te zoeken om het nog dichter te timmeren voor cheaters
2 een gat vinden om toch te kunnen cheaten

Dit alleen voor een discussie, ik vind het wel interessant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14
Topictitelchange + gebruik voortaan de edit-knop als je iets toe te voegen hebt vlak na je laatste reply ;)
Wat betreft puntje 2: ik wil hier geen manieren zien hoe men kan cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
elgringo schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:16:
[...]

battlefield 1942 & vietnam & doom 3

Dus als er ergens een server zonder PB draait is het onmogleijk te detecteren of iemand op deze server cheat?

Zijn er misschien andere progjes die dit kunnen?
Ehmmz.. je server zo instellen dat gebruikers _zonder_ pb en _met_ niet-standaard files gekicked worden? :).. irritant voor de n00bs, voor de mensen die serieus willen gamen geen enkel probleem.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Crash schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:29:
Topictitelchange + gebruik voortaan de edit-knop als je iets toe te voegen hebt vlak na je laatste reply ;)
Wat betreft puntje 2: ik wil hier geen manieren zien hoe men kan cheaten.
Nee geen specifieke manieren; alleen mogelijkheden om een cheat te kunnen realiseren.

Meeste hadck lopen gewoon in het geheugen te poeren. Dit wordt gedetecteerd. Hier moet een theoritische work-around voor zijn. (en ja alleen theoretisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
SyS_ErroR schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:31:
[...]

Ehmmz.. je server zo instellen dat gebruikers _zonder_ pb en _met_ niet-standaard files gekicked worden? :).. irritant voor de n00bs, voor de mensen die serieus willen gamen geen enkel probleem.. :)
Maar als ik je goed begrijp zijn er geen manieren om een cheater te ontdekken als er geen punkbuster draait (wat jij noemt zijn alleen middelen om het te voorkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:15

we_are_borg

You will Comply

Is het niet zo dat als punkbuster server geen client dedecteert dat je dan niet mag spelen, op die server. Ik ging er namelijk vanuit dat server/client met elkaar praate als ze niet met elkaar kunnen kletsen dan wordt je gedropped en kun je niet meer spelen.
Je zou punkbuster kunnen laten geloven dat alles normaal draait maar dan zou een mod/cheat meer op een virus moeten lijken, dus volledig stealth en hidden, en of dat wel zo goed idee is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
elgringo schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:34:
[...]

Maar als ik je goed begrijp zijn er geen manieren om een cheater te ontdekken als er geen punkbuster draait (wat jij noemt zijn alleen middelen om het te voorkomen)
ontdekken of voorkomen, het resultaat blijft dat je er geen last meer van hebt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Ja, het is jammer dat Punkbuster geen ondersteuning heeft voor oudere games.
Ik ben nog steeds fan van Alien Vs Predator II, dat blijft online nog steeds leuk, echter hebben wij veel last van tsearchers, maar wij hebben inmiddels dankzij vele werk van een clan lid een server systeem waarmee we ze kunnen kicken, freezen, muten (dus muil houden als ze teveel tekst spammen) e.t.c en daar ben ik heel :) mee.

Cheaten loopt de spuigaten uit, echt waar, het is zo kinderachtig en je moet wel zo laag van IQ zijn dat je dan echt niet meer de naam gamer meer waardig bent, je bent de grootste loser dan in mijn ogen :(
Mijn meest grote irritatie is op EA games, vooral NFS Underground, oneindig NOS, 400 km/h kunnen rijden zonder iemand of iets te raken :(
Daarnaast UT2003 en 2004, ik kapte er gelijk al mee nadat ik de zoveelste cheater tegen kwam en 67 euro voor een limited edition weggegooid :(
Mischien dat ik ooit weer eens ga knallen, maar dan heb ik liever een lijst van servers waar ik tenminste echte spelers tegen kom, dan nOObs die lekker lopen te mem searchen en alles cheaten wat men maar kan veranderen in hun voordeel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 13:45

Acid_Burn

uhuh

pb is een combinatie van client en server side (met een d dus) software. Deze 2 stukjes software vertellen elkaar of de bestanden aan weerskanten gelijk zijn (models/textures/dll's etc). Daarnaast controleert de clientside versie op allerlei andere dingen zoals allerhande software hooks (inhaken op d3d calls bijvoorbeeld), meedraaiende processen, zoeken naar bekende software signatures.

Tis natuurlijk een strijd tegen de bierkaai. Ik heb genoeg cheats gezien op PB enabled servers, maar de casual cheater die een aimbotje download van internet houdt het meestal wel tegen.
we_are_borg schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:43:
Is het niet zo dat als punkbuster server geen client dedecteert dat je dan niet mag spelen, op die server. Ik ging er namelijk vanuit dat server/client met elkaar praate als ze niet met elkaar kunnen kletsen dan wordt je gedropped en kun je niet meer spelen.
Dat klopt.. je wordt of gekickt, of bijvoorbeeld in spectator mode gedwongen totdat je pb geupdate is als ie wel geinstalleerd is maar niet up2date.
Je zou punkbuster kunnen laten geloven dat alles normaal draait maar dan zou een mod/cheat meer op een virus moeten lijken, dus volledig stealth en hidden, en of dat wel zo goed idee is.
Tja, client en server zullen wel encrypted met elkaar praten dat levert weer problemen op voor hax :P

[ Voor 43% gewijzigd door Acid_Burn op 04-04-2005 23:08 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik ken alleen PB uit Enemy Territory, en volgens mij is het gewoon een enorme database aan bekende cheats en kan hij daarvoor scannen. Pas je ze een beetje aan pakt ie ze al niet meer. Verder is het ook een stuk rotzooi wat een hoop foute positieven geeft, vele PCs crashed en het spelen van ET voor sommige mensen (noobjes) helemaal onmogelijk maakt.

Maarja toch elke vorm van anti-cheat is welkom :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:15

we_are_borg

You will Comply

Is punkbuster eigenlijk wel een oplossing, zouden gamedevelopers misschien een spel zo moeten maken dat er geen mods meer gedraaid kunnen worden. Maar dat zou weer betekenen dat je het spel niet zelf zou kunnen uitbreiden.
Je zou het ook kunnen doen zoals World of Warcraft gewoon betalen maandelijks misschien dat dit een betere oplossing is als punkbuster. Het is leuk om offline te cheaten dat doe ik zelf bijna altijd, maar online heb ik het nooit gedaan, het zou ook niet in me op komen om dit te doen.
Punkbuster is een redelijk goede uitvinding maar er zal altijd wel een mogelijkheid bestaan om te cheaten zolang er mensen rondlopen die andere het leven zuur willen maken. Gelukkig wordt er momenteel veel aandacht aan besteed. Neem nu eens Half-life 2 de anti-cheat wordt binnenkort online gezet en je key wort gewoon ongeldig gemaakt, misschien dat dit een oplossing is, gewoon de key ongeldig maken op een server dan moet het toch een keer ophouden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 13:45

Acid_Burn

uhuh

Globaal bannen van CDkeys wordt al in meer spellen gedaan. Het probleem is dat alles gehackt kan worden, ook als de game zelf geen MOD mogelijkheden heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Acid_Burn op 05-04-2005 00:43 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1