Toon posts:

(geexbox) Start niet op met P1 wel met P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geexbox start dus niet op met mijn P1 200 mmx en wel met de P4

Er komt eerst een scherm met Geexbox v 0,98 en met de makers...
Kies F1 voor boot opties... Dan laad hij een paar dingen en komt bij het volgende scherm.
(dit scherm voor de duidelijkheid):

http://www.geexbox.org/img/gx-boot-full-omc.jpeg

Maar de balk blijft wit en er komt boven te staan:

interpr*te*d d**abled
Linux Plug and Play support v. 0,97 (c) Adam Belay

Die * wil zeggen dat daar geen letter stond. Ik geprobeerd opnieuw te starten met F1 in dat 1e scherm..werkt ook niet. In het bios heb ik nog dingen veranderd maar dit wil ook niet baten.
Op de P4 werkt het allemaal wel. Balk laad gewoon helemaal oranje en kom daarna in het menu.
Met de .iso die ik op de cd heb gebrand is dus niets mis anders deed deze ook niks op de P4.
Wat moet ik nu doen om het werkend te krijgen :? Als ik het echt niet werkend kan krijgen dan ga ik kijken naar Movix maar ik wil dus eerst proberen om geeXbox werkend te krijgen. ;)

Verwijderd

Als je kijkt op de site zie je dat de vereisten ongeveer een P2-400 is, dus het kan zijn dat Geexbox gecompileerd is voor i686 dat zijn dus Pentium Pro, Athlon en hoger. Leesfout 8)7

Wat zijn je verdere specs van het systeem? Voldoen de pc aan de eisen? Geheugen brak? Slechte cdrom speler? Genoeg om te proberen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 21:35 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Probeer eens als kernelparameters noapic en acpi=off, dat helpt vaak bij oudere systemen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen er op nieuw in gezet en toen geprobeert te starten. Gaat het ding gewoon door naar win98. Heb de pc weer opnieuw opgestart en toen deed dat ding het wel 8)7
Toch nog bedankt hier kan slotje op

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kick van een oud topic, maar wel een zinnige :)
Ik ben ook net met geexbox begonnen, en had precies het zelfde. Doordat ik wilde installeren op HDD kwam ik er wachter dat ie in de boot bleef hangen wegens gedeelde geheugenruimte door wat PCI-kaarten - en dat vind geexbox niet zo leuk. Verplaatsen van mijn TV kaart naar een ander slot, en alles liep als een zonnetje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)