Thomson Speedtouch 510 - meer dan 4 connecties

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:27
Ik zoek me rot op internet naar een bewijs (test - entry in de manual) dat de thomson Speedtouch 510 maar voor 4 pc's tegelijk router kan spelen ...

Als alle waardes dus op default staan in die router, dan deelt de DHCP adressen uit in een lease van 10.0.0.39 tot 10.0.0.42, en neemt ie zelf het 10.0.0.138 als IP adres. Als deze 4 adressen ingenomen zijn door PC's, en er komt een vijfde PC bij de DHCP server in deze modem/router aankloppen, dan krijgt die netjes een IP adres (10.0.0.43) maar deze 5de pc krijgt geen internet. Waarom weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het zo is, omdat ik het zelf uitgetest heb thuis.

Maar ik zoek dus een "bewijs" om dit te bewijzen :) Weet er iemand toevallig waar ik zoiets zou kunnen vinden? Google geeft me alleen maar resultaten waar ik die modem kan kopen, en in de manual die ik op de fabrikant website vind staat er ook niets in ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet gewoon zeker dat dit niet het geval is. Ik denk dat er iets anders aan de hand is met die 5e pc. Er zijn hier zeker mensen voorbij gekomen met meer meer dan 5 PC's. Dus ga maar lekker troubleshooten. standaard deelt hij ook 10.0.0.150-250 uit (welliswaar simpel te veranderen) dus wellicht heb je ergens een subnet verkeerd ingesteld?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Ik weet wel zeker dat dat echt niet werkt! ;) ;)

Ik ben nu niet thuis, ik kan het exacte type van m'n modem niet opzoeken, maar ik geloof wel dat het een Speedtouch 510 is...

Default staat zijn IP address ook ingesteld op 10.0.0.138, en deelt ie adressen uit vanaf 10.0.0.39, dus ik weet niet waar dat jij die 10.0.0.150-250 haalt? Die 10.0.0.138 van mij kan je trouwens in de manual nalezen!

Punt is dat ik het getest heb, en dat enkel de 4 eerste pc's op internet kunnen. De rest van de pc's krijgen ook mooi een IP adres van de DHCP server, maar die mogen niet op internet ... Als we dan 1 van die 4 eerste pc's afsluiten, en we herstarten de 5de pc, dan kan ie ineens wel op internet! Dat wil dan zeggen dat er op dat moment terug maar 5 pc's aanwezig zijn in de DHCP server van de speedtouch ...

Hoe krijg ik dat hier nu goed uitgelegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:14
ik heb 8 pc's achter een Thompson 510v4 staan, misschien een keer een Firmware update?

[ Voor 5% gewijzigd door 0fbe op 04-04-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al een ander modem geprobeert? :? lijkt me een goede test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:59:
Ik weet wel zeker dat dat echt niet werkt! ;) ;)

Ik ben nu niet thuis, ik kan het exacte type van m'n modem niet opzoeken, maar ik geloof wel dat het een Speedtouch 510 is...

Default staat zijn IP address ook ingesteld op 10.0.0.138, en deelt ie adressen uit vanaf 10.0.0.39, dus ik weet niet waar dat jij die 10.0.0.150-250 haalt? Die 10.0.0.138 van mij kan je trouwens in de manual nalezen!

Punt is dat ik het getest heb, en dat enkel de 4 eerste pc's op internet kunnen. De rest van de pc's krijgen ook mooi een IP adres van de DHCP server, maar die mogen niet op internet ... Als we dan 1 van die 4 eerste pc's afsluiten, en we herstarten de 5de pc, dan kan ie ineens wel op internet! Dat wil dan zeggen dat er op dat moment terug maar 5 pc's aanwezig zijn in de DHCP server van de speedtouch ...

Hoe krijg ik dat hier nu goed uitgelegd :D
Je 'gelooft wel dat het een Speedtouch is' ?!?!?
Kom terug als je het zeker weet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Van de Thomson Speedtouch 510 was ik zeker, ik wist alleen niet exact of het een (i) of een v4 was ... Het is dus een Thomson Speedtouch 510 (zonder bijvoegsels).

Is er iemand met dezelfde modem (dus zonder (i) of v4 of iets dergelijks) die toch méér dan 4 PC's op internet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackal.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:32
Ik heb er altijd 3 PC's op. Deze zitten (zelfs) in de range boven de x.x.x.200 via filtering op het mac-adres. Daarnaast zit er nog een access-point op, natuurlijk ook via een utp-kabeltje. En nog een draadloze netwerk printer, die ook een IP adresje heeft. Dus das al vijf verschillende IP-adressen. Dan heb ik er vaak nog 1 of 2 gast pc's bij. Die krijgen dan netjes een adres vanaf x.x.x.150.
Je moet natuurlijk wel een switch gebruiken, want standaard zitten er maar vier poorten op ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De Speedtouch 510 (i staat voor ISDN versie) begint in standaard configuratie echt bij .150 zijn ip-adressen uit te delen. Verder is dit DHCP, als je vaste IP adressen instelt op je PC's dan kun je ook buiten het DHCP bereik IP-adressen toewijzen (of je past het DHCP bereik aan natuurlijk). Ik weet ook 100% zeker dat de ST510 meer dan 4 PC's kan routeren, ik heb dat vaker gedaan thuis.
Dus: controleer de DHCP settings op het modem maar eens of stel vaste IP-adressen op je PC's in. Als het dan nog niet werkt heb je een kapot modem.

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 05-04-2005 09:35 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43
Je kunt toch gewoon de dhcp pool aanpassen op die router? :). Verder is het natuurlijk onzin dat een router niet meer gaat routen/natten als een client geen ip via de router krijgt, een vast ip moet voor 100% zeker werken ook als 5de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Hah! Sorry om het even omhoog te kicken, maar ik had gelijk!

Ware het niet dat ik geen default Thompson Speedtouch in mijn handen had, maar een versie met een speciale firmware van Belgacom! En die geeft maar aan maximum 4 pc's tegelijk internet...

*yes*

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

shaidar schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:52:
Hah! Sorry om het even omhoog te kicken, maar ik had gelijk!

Ware het niet dat ik geen default Thompson Speedtouch in mijn handen had, maar een versie met een speciale firmware van Belgacom! En die geeft maar aan maximum 4 pc's tegelijk internet...

*yes*

;)
ini file van belgacom lijk mij...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 16:01
Een tijdje gezocht naar de oplossing van dit probleem, ben ik blij dat ik deze thread gevonden heb! dus het zou opgelost moeten zijn als ik gewoon een firmware flash doe naar de meest recente versie? Of moet ik apart nog een .ini file uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

cocico schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:28:
Een tijdje gezocht naar de oplossing van dit probleem, ben ik blij dat ik deze thread gevonden heb! dus het zou opgelost moeten zijn als ik gewoon een firmware flash doe naar de meest recente versie? Of moet ik apart nog een .ini file uploaden?
recentste firmware is sowieso meestal wel goed om te hebben.
en de ini file bevat instellingen voor een bepaalde provider. misschien dat je em zelf ff uit kan pluizen en dan handmatig een config maken waarbij je meer dan 4 PC's kan aansluiten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 16:01
Ik heb het zodanig aangepast dat de DHCP pool groter is dan 4 PC's, maar nu krijgt iedereen mooi een IP, maar internetten gaat nog altijd niet.
Ik zal maar eens een nieuwe firmware proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Die ini is niet echt nodig, dat is maar om wat settings snel goed te krijgen. Het is vooral die firmware die niet meer dan 4 connecties toelaat ...

Resseten naar de default waarden, en dan upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 09:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik heb hier zo'n zelfde modem/router staan en heb er hier 6 PC aan hangen, allemaal gewoon internet.
Sterker nog, ik heb ooit is een klein netwerkje met 25 PC's gemaakt die allemaal via een switch aan dit modem hingen, allemaal internet, gewoon DHCP via ADSL modem.

Standaard heeft deze modem een ip range van 10.0.0.1 tot 10.0.0.99, daarbij gebruikt hij 10.0.0.138 als z'n eigen adres (gateway) dit is zelf aan te passen tot 254 PC's, meer kan volgens mij niet omdat deze niet met meerdere subnetten overweg kan, hoewel ik dit niet met zekerheid durf te zeggen.

Ik zou dus je modem resetten en alle instellingen weer naar default zetten.

Maar een Alactel 510 ADSL modem die maar 4 PC's aankan = ONZIN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Sigh ... lees eens het hele topic. Het is niet de hardware die het niet aankan, het is de Firmware die erop gezet is door Belgacom (een belgische ISP).

En het is geen Alcatel meer, het is thomson ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

het was altijd al thomson, ook toen er nog alcatel op stond :P

maar in principe zou je toch je ip range kunnen vergroten door het subnetmask aan te passen (van 255.255.255.0 naar 255.0.0.0 of 255.255.0.0 ) en dan een grotere dhcp pool in te stellen (10.0.0.1 tt 10.0.1.255 oid)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat kan altijd, maar bij de reeds genoemde firmware blijk je er weinig mee op te schieten. Punt.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Nog eens ... Lees het topic eens door.

De DHCP range heeft er niets mee te maken, zelfs al stelde ik een DHCP lease in van maar 4 IP's, de volgende PC kreeg gewoon hetvolgende vrije IPadres (buiten de range zelfs)

Het was ingebouwd in de aangepaste firmware die Belgacom er op had gezet, dat hij maar internet kon geven aan de eerste 4 pc's. Alle volgende pc's konden wel op het intern netwerk, maar niet op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Er worden geen custom firmwares voor ISP's gemaakt, enkel via .def files en de templates voor de wizard worden er customisaties gedaan. Het moet dus ergens in een config bestand staan.
Het CLI commando 'system reset factory yes proceed yes' brengt de modem in factory default settings zonder isp.def en andere customisaties aanwezig.

Anti-XP: oorspronkelijk was SpeedTouch een product van Alcatel maar later hebben zij het verkocht aan Thomson. Er is een bepaalde overgangsperiode geweest dat de naam 'Alcatel' nog gebruikt mocht worden.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Dat zou ik eens uitgetest zien ... Cocico, zou je vooraleer de modem te flashen eens bovenstaande methode willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hmm het kan nog simpler.. als ik hier de driver download en de pppoe.tpl bekijk zie ik de volgende firewall rules:

http://selfcare.belgacom....page=1&search_type=#wired
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[ pfirewall.ini ]
.....
rule create chain=forward index=1 src=10.0.0.138 action=accept
rule create chain=forward index=2 src=10.0.0.39 action=accept
rule create chain=forward index=3 src=10.0.0.40 action=accept
rule create chain=forward index=4 src=10.0.0.41 action=accept
rule create chain=forward index=5 src=10.0.0.42 action=accept
.....

Hee, maar 4 ip adressen in het locale LAN waarvoor het verkeer geforward wordt. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:47:
Hee, maar 4 ip adressen in het locale LAN waarvoor het verkeer geforward wordt. ;)
Vreemd dat alle ip's er 2x instaan (gequote deel staat er 2x in). Het simpelste is om gewoon de setup te draaien, te telnetten naar je router, inloggen, en deze commando's uit te voeren:
firewall rule[enter]
delete[enter]
forward[enter]
11[enter]
exit[enter]
Regel 11 uit de forward-reeks zorgt ervoor dat al het andere verkeer geblokkeerd wordt.
Pagina: 1