Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dual PSU

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een tweede voeding in mijn kast te bouwen. Het geval wil namelijk dat ik met een 400 watt Nexus voeding zit, en ik denk niet dat die de nieuwe kaart die ik ga kopen (Gainward 6800 Ultra) gaat trekken. Ik heb nog een 350watt Nexus voeding liggen en die wil ik dus er bij in bouwen.

Specs van de 350watt Nexus:
Minimum Load / Normal Load / Maximum Load
+3,3V 0.3A 14.0A 21.2/28A
+5V 1.0A 12.7A 30/25.5A
+12V 0.2A 4.5A 16A
-12V 0.0A 0.4A 0.8A
-5V 0.0A 0.15A 0.3A
+5Vsb 0.0A 1.0A 2.0A

Gaat dat lukken of trekt hij dat net niet met alleen de videokaart eraan? Het gaat dus alleen om een Ultra kaart die eraan moet en verder dus niets. En is het slim om de aan-knop te splitten in 2-en en dan naar beide voedingen te laten lopen, of krijg ik dan kortsluiting of iets dergelijks? Heeft iemand hier ervaring(en) mee?

Alvast bedankt _/-\o_

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 15:06
waarom koop je geen 500 watt voeding ofzo..? lijkt me veel makkelijker.. scheelt je een hoop gedonder denk ik zo?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06

_Ernst_

Mark It Zero!

Vragen of een psu een bepaald systeem of onderdeel trekt kun je hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10 kwijt. Overigens denk ik dat een 350 watt voeding wel een enkele 6800 zal trekken :)

En over het gebruik van 2 voedingen is genoeg te vinden in de Search :)

Last.fm

Verwijderd

als je gewoon de 6800 aan die van 350 watt doet ofzo en de rest aan die 400 watt zie ik geen probleem, mja het vreet wel stroom he ;) dat is dan toch 750 watt 8)7

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit gaat niet werken. De voltages tussen 2 voedingen verschillen en dat heeft een negatief effect. Wat het precies is laat ik aan iemand anders over want dat weer ik niet :P

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

_Ernst_ schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:30:
Vragen of een psu een bepaald systeem of onderdeel trekt kun je hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10 kwijt. Overigens denk ik dat een 350 watt voeding wel een enkele 6800 zal trekken :)

En over het gebruik van 2 voedingen is genoeg te vinden in de Search :)
die specs zijn hetzelfde als mijn brakke q-tec voeding 400 watt big fan, denk niet dat hij het red.

de 400 watt heeft misschien 3 a 4 amp. meer dus als je die specs even geeft.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

noksiejus schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:32:
[...]

die specs zijn hetzelfde als mijn brakke q-tec voeding 400 watt big fan, denk niet dat hij het red.

de 400 watt heeft misschien 3 a 4 amp. meer dus als je die specs even geeft.
Dr zit natuurlijk wel een verschil tussen een Q-Tec en een Nexus, eh! ;)

Rail Away!

Verwijderd

lemming_nl schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:31:
Dit gaat niet werken. De voltages tussen 2 voedingen verschillen en dat heeft een negatief effect. Wat het precies is laat ik aan iemand anders over want dat weer ik niet :P
Nee het kan alleen niet als de circuits elkaar overlappen. Maar een videokaart puur aan een voeding gaat makkkkkelijk.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Ik had ook eerst zoiets willen doen maar ik heb het idee toch maar laten varen. Twee voedingen parallel hangen is zeker niet aan te raden aangezien de twee voedingen verschillende spanningen genereren. De verschillende spanningen zijn namelijk niet gelijk waardoor voeding A de spanning van voeding B omlaag trekt terwijl voeding B probeert zijn spanning op pijl te houden en dus de zoveel mogelijk de spanning terug omhoog probeert te krijgen.
De enige manier om dit op te lossen is door beide voedingen dezelfde sense-lijn te geven.
Wat misschien wel mogelijk is, is om de HD, DVD, ... op één voeding aan de sluiten en mobo en graka op de andere. Maar volgens mij maak je dan nog steeds grondlussen.

Conclusie: verkoop die 2 voedigen en koop 1 nieuwe :D

edit:
Volg mijn raad niet op om een nieuwe te kopen en probeer eerst eens ;) Ik vreesde ook even dat mijn 400W Zalman niet genoeg zou zijn voor mijn configuratie aangezien die voeding een zwakke 12V heeft. Maar alles draait als een zonnetje! Alleen bij overclocken en stressen zakt de 12V naar 11,5V maar verder blijft hij het gewoon doen! Ik ben trots op de kleine rakker :+ :D

[ Voor 21% gewijzigd door D-Three op 04-04-2005 20:40 ]

Verwijderd

Ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen eigenlijk. D'r wordt gewoon een bepaalde hoeveelheid stroom van die voeding gevraagd en als dat niet hoger ligt (met pieken) dan 350 watt in dit geval (wat me vrij sterk lijkt als je er alleen een vga-kaartje aanhangt) dan kan ie dat gewoon aan hoor :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43
De coolermaster Stacker heeft de mogelijkheid om twee voedingen tegelijk aan te laten slingeren :). Gebeurt internet via een soort verdeel stekker, het gaat er namelijk om dat je 2 pinnen even met elkaar verbind dan gaat de 2e voeding aan.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Welke voeding je het nodig hebt kan je het best vragen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 10 . Over 2 voedingen in 1 systeem had je met even zoeken een mooi stukje in de CM&E FAQ kunnen lezen. Mag ik je aanraden om de volgende keer een beetje beter te zoeken? Dan had je deze dingen waarschijnlijk direct gevonden en had je geen tijd hoeven te besteden aan het wachten op antwoorden.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.