[Intel 82915] AGP acceleration not available?

Pagina: 1
Acties:

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een broertje van een vriendinnetje van me heeft net een nieuwe computer en probeerde daarop Soldier of Forture te spelen, helaas kreeg hij de melding "your system does not have AGP acceleration enabled". Ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik krijg AGP niet enabled (via start | run | dxdiag, tabblad beeldscherm, directx-functies - AGP oppervlakteversnelling: "niet beschikbaar" / ook niet in de bios zover je daar iemand per telefoon doorheen kan loodsen)

Het gaat om dit kaartje (dxdiag output):
---------------
Display Devices
---------------
Card name: Intel(R) 82915G Express Chipset Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) 82915 Family Graphics Controller
DAC type: Internal
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_2582&SUBSYS_25821458&REV_04
Display Memory: 128.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (75Hz)
Monitor: Plug en Play-monitor
Monitor Max Res: 1600,1200
Driver Name: ialmrnt5.dll
Driver Version: 6.14.0010.3829 (English)
DDI Version: 9 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 5/6/2004 10:07:18, 36415 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp: n/a
VDD: n.v.t.
Mini VDD: ialmnt5.sys
Mini VDD Date: 5/6/2004 10:14:28, 711005 bytes
Device Identifier: {D7B78E66-66C2-11CF-1D79-8805A5C2CB35}
Vendor ID: 0x8086
Device ID: 0x2582
SubSys ID: 0x25821458
Revision ID: 0x0004
Revision ID: 0x0004
Video Accel:
Deinterlace Caps: n/a
Registry: OK
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Not Available
Verder staat er DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) op, is het een Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs) met 480MB RAM. Op de website van Intel vond ik dit artikel dat hierover lijkt te gaan waar wordt gezegd dat "The total amount of video memory is not any lower in comparison to the PV 13.X drivers. Memory that was being reported as AGP memory is now reported as local memory". Hoe dat me verder moet helpen om het spel draaiende te krijgen zie ik alleen niet?

Iemand een idee hoe ik toch kan zorgen dat dit kaartje AGP enabled krijg in de ogen van DirectX en SoF?

Verwijderd

Dit is geen kaartje, maar gewoon de onboard oplossing. Heeft ie de laatse drivers van Intel al geinstalleerd en de Intel Aplication Accalerator? Dat wil nog wel eens helpen. Trouwens zou het geen probleem moeten kunnen zijn om met de onboard oplossing SoF te spelen. Call of Duty Unitted Offencive is mij namelijk ook gelukt.

http://www.intel.com/support/graphics/intel915g/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 20:19 ]

Verwijderd

chipsetdrivers (van het mnoederbord)installeren en dan agp op op 4x of 8x zetten (weet niet wat het is)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Mensen...bedenk dat dit een 915G chip is. PCI-e dus. Je zult nergens ook maar wat vinden in het bios wat met AGP te maken heeft. Want dat zit er simpelweg niet op. Ik heb zelf ook een 915G bord en als ik m`n 6800 eruit haal en probeer SoF te spelen op de onboard krijg ik dezelfde mededeling. Ik denk dat het spel PCI-e niet aan kan ofzo. Mischien als je de nieuwste patch/update binnenhaalt?? Succes iig

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmmm... Iedereen heeft het dus over patches, updates en drivers, maar welke? Voor het spel? Voor de videokaart? Voor het moederbord? En klopt dat wel i.c.m. dat knowledge artikel waar ik net naar linkte? ("Older graphics drivers reported the DVMT (Dynamic Video Memory Technology) memory as non-local video memory (AGP memory). To improve compatibility, this has been changed in newer graphics drivers so that DVMT memory is reported as local video memory. This is expected behavior with the PV 14.0 (or later) graphics drivers." ---> lijkt er toch op dat nieuwe drivers weinig gaan uithalen dus, of is die weer niet van toepassing op deze chipset?). Overigens is de computer enkele dagen oud, dus zo oud kunnen de huidige drivers ook niet zijn?

PS: Hoe achterhaal ik simpel wat voor motherboard-chipset er precies in zit? (moet alles telefonisch laten checken door less-nerdy-people-then-us ;))

[ Voor 9% gewijzigd door ZeroVince op 04-04-2005 21:00 ]

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:16
PS: Hoe achterhaal ik simpel wat voor motherboard-chipset er precies in zit? (moet alles telefonisch laten checken door less-nerdy-people-then-us ;))[/quote]

Via Everest kun je dit makkelijk achterhalen [url=http://www.tweakers.net/meuktracker/8174] :)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
ALs je het al aan de gang krijgt, dan zal de performance van die onboard vga kaart verschrikkelijk zijn, je zal nauwelijks SOF op kunnen spelen. Beste oplossing is om een simpele PCI-E videokaart te halen, iets in de 6600(GT) range ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door twiekert op 05-04-2005 12:27 ]

Pagina: 1