Uitschuifbaar bed, automatisch via PDA?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
hallo, :)

We zitten hier op de zaak met een probleem :? , Wij leveren bedden die uit een kast komen rollen dus die weinig ruimte innemen.

Op 23 April staan we op een beurs met die bedden en we hebben al eerder t probleem gehad dat de hele dag door iemand met een IR afstandsbediening bij het bed moet gaan staan om het te demonstreren. :O

wij hebben hier op de zaak ook nog een Toshiba E310 PDA over met windows 2002 erop, met IR :D

zou het misschien mogelijk zijn om met die PDA + Eventueel software het bed automatisch naar beneden te laten rollen + weer omhoog :?

Bijv. ontvanger + pda in de kast leggen en de hele dag door het bed naar beneden en weer omhoog

_/-\o_ alvast Bedankt, _/-\o_

Martin Wijnbergen

========================================================================

MRTN

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ja kan, als je maar weet welk signaaltje je naar je bed moet sturen.
Wel een stoer idee trouwens 8)

edit:
Ohja, voordat mijn post wordt afgekraakt omdat ik alleen 'ja' zeg :+ Je zal dus inderdaad een programmaatje moeten schrijven wat simpelweg een commando over je IR poort gooit. Hoe dit moet kan ik je niet vertellen wegens gebrek aan ervaring hiermee, maar ik neem aan dat je daar wel wat over kan vinden.

edit2:
Bedanken en je naam eronder en die rij '='-tekens hoeft overigens niet :D
Lees ff de FAQ, zie linkje helemaal bovenaan de pagina.

[ Voor 78% gewijzigd door rb338 op 04-04-2005 19:55 ]

Verwijderd

Veiligheid gaat voor,
je zou beter toch iemand bij het bed plaatsen om het te demonstreren en het in het oog te houden.

Stel dat er toch iemand zo lomp is om om het bed te gaan liggen of om er tegen te lopen terwijl hij aan het uitrollen is.

Als het gaat om meerdere bedden dan kan je best een universele afstandsbediening kopen en elk paar toetsen (2 telkens) het IR van een bed te plaatsen..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 19:56 ]

• Martin11468
het is wel zo dat er de hele dag iemand bij het bed staat, en dat je er met begeleiding op kan liggen maar dat er niet iemand nodig is om de hele dag uit zn neus te eten en aan het einde van de dag lamme vingers heeft :+

maar het hoeft niet zo te zijn dat hij 1 x per minuut helenmaal "rond" is bijv naar beneden, minuutje beneden en weer naar boven

Martin

MRTN

Verwijderd

Is het 1 bed of meerdere bedden?

Desnoods bouw je een universele afstandsbediening ergens in zodat je maar een toets van die afstandsbediening ziet, laat ze vervolgens maar heel de dag op die toets drukken :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 20:00 ]

• Martin11468
ik heb hier ook nog wel de originele IR afstandsbediening,

is het dan niet moegelijk om net zoals bij sommige universele afstandsbedieningen de afstandsbediening te programmeren met de originele ? en dat je die steeds kan laten herhalen om de 2 minuten op de PDA B)

Martin

MRTN

• Martin11468
het is 1 bed als show model, er staan er wel meer , maar die worden met de hand aangedreven om het uit te leggen, dus 1 bed die continu bezig is

martin

MRTN

• Martin11468
het hoeft niet perse freeware te zijn, als er bijvoorbeeld 50 euro betaald voor moet worden is het ook niet zo'n ramp :*)

Martin

MRTN

Verwijderd

Martin11468 schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:59:
ik heb hier ook nog wel de originele IR afstandsbediening,

is het dan niet moegelijk om net zoals bij sommige universele afstandsbedieningen de afstandsbediening te programmeren met de originele ? en dat je die steeds kan laten herhalen om de 2 minuten op de PDA B)

Martin
Er bestaan wel programma's die universele afstandsbedieningen emuleren op een PDA, maar deze zijn niet gratis.

Ook denk ik niet dat je zo makkelijk op het internet iets gaat vinden over Chronologisch IR-signalen sturen met een PDA.

offtopic:
Wat je ook kan doen is een vinger nabootsen en die steeds de toets op de PDA laten indrukken met enkele motoren en die aan je COM-poort ofzo hangen.

http://www.pdawin.com/tvremote.html

Ik was eerder Gomez :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 20:04 ]

Verwijderd

waarom maak je die IR niet vast op een tafel / bureau, dan kunnen de gasten deze zelf bedienen:)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon even zoeken naar een remote control voor je pda ( voor palm bestaat omniremote ) over het algemeen kun je hier simpel in scripten. Kijk hier eens naar.

Edit : TheTom, jij was niet eerder, ik tik gewoon te langzaam :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gomez12 op 04-04-2005 20:14 ]

• Martin11468
als bezoekers het zelf moeten doengaat hetr niet werken, hebben we 1x eerder gedaan, als de bezoekers geintereseerd zijn dan kunnen we het wel laten zien,

Omni remote wel gevonden, maar is er niet voor PPC en dat scripten ben ik ook niet zo'n held in :o

MRTN

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 23:42
Je kan op de *meeste* ir software wel knoppen "inlezen" met behulp van de originele infrarood ab.
Let wel op dat je een goeie infrarood hebt (dus die niet alleen voor data communicatie geschikt is maar ook voor tv enzo, de HP ipaq 1940 is beide bijvoorbeeld, en een Asys Mypal wil niet goed mee werken.. maar dat kan aan mij liggen }) )

[ Voor 3% gewijzigd door genosis op 04-04-2005 20:08 ]

• Martin11468
offtopic:
Wat je ook kan doen is een vinger nabootsen en die steeds de toets op de PDA laten indrukken met enkele motoren en die aan je COM-poort ofzo hangen.

http://www.pdawin.com/tvremote.html

Ik was eerder Gomez :Y)[/quote]

ja, waarom niet gelijk zo'n aibo hondje van sony kopen die de hele dag met de Afstandsbediening in zn bek loopt en als je geluk hebt op de goede toets drukt :P

MRTN

• Martin11468
ik heb net wel wat software gevonden, maar is alleen voor tv enz.. maar de toshiba 31x word wel ondersteunt

MRTN

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

... en reken nu eens uit hoe vaak dat bed op 1 dag in- en uitgeschoven wordt ..
=> 2 vragen:
- kan het mechaniek dat aan ?
- loopt de motor niet het gevaar te verbranden (hitte-ontwikkeling/overbelasting) ?

eagle

• Martin11468
dat gaat allemaal wel goed, desnoods 1 x in de 5 minuten

het is al vaker gebruikt op beurzen, oook de hele dag duzzzz....

Martin.

PS. TNX voor de snelle reacties

MRTN

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
misschien is het handig om volgende keer de edit knop te gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif
dan hoef je namelijk je topic niet telkens te kicken, want dat mag namelijk ook niet binnen 24 uur ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Martin11468
heeft iemand anders nog tips?

MRTN

• Martin11468
*Schopje* :|

MRTN

• Martin11468
nog een schopje :)

MRTN

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 23:19

Mud.Starrr

I shoot people for money

@ wanna be md modus

Kun je echt helemaal niks met alle info die je tot nu toe gekregen hebt?
Wel een beetje zelf aan de gang he, we zijn immers tweakers. ;)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ok, dit gaat niet lukken denk ik. De IR poort voor datacomunicatie bij laptops (pda's weet ik niet echt) gebruikt zoveer ik weet een andere frequentie (oid). Je zal het echt custum moeten maken of google erbij halen.

http://www.google.be/sear...=pda+as+tv+remote&spell=1

en wat zoeken en uittesten

[ Voor 20% gewijzigd door jvvv op 13-04-2005 17:51 ]

• Martin11468
Vandaag heb ik het geprobeerd met de TV, Werk prima, nu nog iets vinden waardoor ik het automatisch kan laten doen

MRTN

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:40

Toppe

Oké ✅

offtopic:
Geef gewoon een neger 25 euro? die zijn lui zat daar voor...

Je zou kunnen kijken:

Met welke frequentie communiceert je bed? je hebt namelijk laptops met een IR verbinding, je zou dan alleen een IR piramide moeten halen om het signaal te kunnen versturen, vanuit je PC zou je direct kunnen zeggen met een Scheduled Task om de xx minuten (weetje vast wel) verstuur 't commando.

Dat is toch de makkelijkste oplossing, zou je alleen via je je laptop dan moeten doen maar ik vind het idee boven in de post een zeer goed alternatief

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Pagina: 1