Hoi allemaal,
Voor een vriend heb ik zn site verhuist van fortunecity naar pcextreme.
Nou worden de poolse tekens in de pagina niet correct weergegeven nadat ik de pagina van fortunecity had gedownload en had geupload naar pcextreme. Na wat zoeken op het internet leek het een probleem met de ondersteuning van vreemde talen van de webserver te zijn. Ik heb een mail naar pcextreme gestuurd om te vragen of zie die konden installeren, maar zei antwoordden dat de fout in de pagina zat. 
Als ik de pagina lokaal met Opera of IE bekijk dan worden de tekens goed weergegeven, maar na het uploaden op de pcextreme server niet meer. Vanaf de fortunecity server gaat het wel goed.
Na verder zoeken kwam ik op Got een topic tegen met iets soortgelijks, en daar werd de suggestie gegeven bovenin de html als content te vermelden iso-8859-2. Hier stond UTF-8. Maar lokaal of op web geeft bij beiden vreemde tekens.
Volgens mij ligt het dus toch aan de webserver van pcextreme, maar ik heb weinig ervaring met webpagina's, misschien dat iemand hier wat meer over weet
Voor een vriend heb ik zn site verhuist van fortunecity naar pcextreme.
Als ik de pagina lokaal met Opera of IE bekijk dan worden de tekens goed weergegeven, maar na het uploaden op de pcextreme server niet meer. Vanaf de fortunecity server gaat het wel goed.
Na verder zoeken kwam ik op Got een topic tegen met iets soortgelijks, en daar werd de suggestie gegeven bovenin de html als content te vermelden iso-8859-2. Hier stond UTF-8. Maar lokaal of op web geeft bij beiden vreemde tekens.
Volgens mij ligt het dus toch aan de webserver van pcextreme, maar ik heb weinig ervaring met webpagina's, misschien dat iemand hier wat meer over weet
if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science