Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 07:41
Ik heb mijn nokia 9500 weg gebracht naar een nokia service point in haarlen (bij de phonehouse) Hier wilde ik de firmware laten updaten naar 4.51 (dit omdat het aanbevolen was op het internet) Ik heb het toestel achter gelaten met de medeling dat het maximaal een dag duurt. (De vrijdag daarvoor had ik al gebeld om te kijken of ze die firmware hadden ik kreeg hier op een ja) Ik belde om 16.30 even op naar de phonehouse om te kijken of mij toestel al klaar was. Ik kreg toen te horen dat het toestel niet geupdate kon worden om dat ze de juiste appratuur niet hadden en dat ze het toestel moeten opsturen naar nokia( wat 2 weken duurt) .Ik antwoorde dat ik dus vrijdag had gebeld maar de manager zei dat de persoon niet geauthorieerd was omdat te zeggen. hier op ben ik dus mijn toestel gaan halen om hem dan maar zaterdag ergens anders te upgraden. Bij de winkel krijg ik alles terug eenmaal thuis gekomen wilden ik het toestel laten starten maar deed niks. De batterij was vol. Ik heb toen de phonehouse terug gebeld. Ik kreeg toen de reprateur die zei dat hij wist dat er in de software een fout zat die ze hadden maar hij het toch probeerde hierdoor is mij ROM dood geflasht. En moet hij toch worden opgestuurd naar nokia. Nu ben ik het dus 2 weken kwijt.

Wat vinden jullie van dit verhaal en wat denken jullie wat het juiste is om te doen met stappen.
Ik dacht erzelf aan om even nokia te bellen en te vragen wat hun advies is.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik zou zeggen laat ze het opstuuren en in de tussen tijd jou een vervangend mobieltje geven.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

mailen via de provider waar je abbo loopt van je 9500 en gewoon bij de phonehouse een nieuwe eisen met de gewraakte firmware voor zover ik het weet repareren die gasten niks en wordt alles opgestuurd naar centrale werkplaatsen (in waardenburg zit er zo een)
op zich een vreemd verhaal

• WarthogSmurf
ik wilde bij phonehouse ook een vervangede eisen en zo niet wordt het een onrechtmatige daad en ga ik een vordering opsturen naar ze en een klacht naar phonehouse nokia en het betreffende fiiaal. Kijk ooknog of ik dan aangifte kan doen bij de politie. in de wet staat dat je niet iemand anders ze spullen kapot mag maken. En natuurlijk een scahde vergoeding dan ook ben hem wel twee weken kwijt

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Djees zeg, bel ze gewoon eerst een op.

Zo meteen met de politie etc.... gaan schermen heeft totaal geen zin. Dat moet je pas doen als ze je echt geen oplossing kunnen bieden.

Maar bel ze eerst eens is even op. En een nieuw eisen heeft ook geen zin.....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Bel gelijk stichting korrelatie ofzo...das wel erg overdreven allemaal, tuurlijk mogen ze hem niet kapot maken, maar als ze direct aanbieden om hem te laten repareren zou ik dat accepteren, en een leentoestel vanuit de phonehouse lijkt me dan wel op zn plaats...hebben vast wel een oplossing voor zulk soort probleempjes aangezien deze soort niet vaak voorkomen...

Maar schadevergoeding en politie bellen is allemaal erg overdreven...

• WarthogSmurf
zei ik iets over bellen. Als jij je auto naar de garage brengt om een nieuwe autoradio in te bouwen en opeens moet hij naar de fabriek omdat de monteur een foutje heeft gemaakt en de motor heeft opgeblazen neem ik aan dat jij ook niet blij bent. Dan biedt de autogarage en gelijke auto ter beschikking. Wat ik in ruil voor een nokia 9500 krijg is een nokia 3310......dit is niet echt eerlijk omdat het niet mijn fout is dat het apparaat kapot is is. Ik vind het niet meer dan eerlijk dat ze het toestel gelijk vervangen.

btw even iets anders....kan zoiets als dood flashen....?????dat de chip ook helemaal kapot is?

[ Voor 9% gewijzigd door WarthogSmurf op 04-04-2005 23:25 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zogauw ze aangeven dat ze één dag nodig hebben om de betreffende firmware in de GSM te flashen, maar later daar op terug komen moet je er voor kunnen kiezen de GSM weer op te halen om elders nieuwe firmware in de GSM te laten flashen.

Wat blijkt achteraf, ze hebben het wel geprobeerd en dan ook nog eens met een firmware waarvan zij weten dat deze niet in orde is, zover ik uit de tekst van TS begrijp. Zonder ook maar iets op te merken geven ze TS een defecte GSM mee terug, in dit geval is een schade vergoeding of een nieuwe dan wel vervangende GSM niet meer dan normaal.

Volgens mij is de winkel in deze zwaar in gebreke gebleven. Ik zou tenminste niet erg gelukkig zijn als ik mijn GSM 2 weken zou zijn, niet dat ik nu zoveel bel of gebeld wordt, maar ik persoonlijk heb dat ding niet voor niets.

@Schadowxx, ik denk dat ze de rom in de GSM daadwerkelijk moeten vervangen. Ziet het als een BIOS/ROM van een moederbord als je die verkeerd flashed moet deze ook worden vervangen of met andere apparatuur worden geflashed. Tenminst dat verwacht ik.

[ Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 04-04-2005 23:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Doe relaxed.....

Een telefoon kan je op geen enkele manier vergelijken met een auto.... Direct een nieuwe eisen is echt iets teveel gevraagd. Laat ze het probleem gewoon naar alle redelijkheid oplossen.

En dat je niet happy ben, dat kan ik heel goed begrijpen...

-

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 08:09
idd niet happy zijn is te begrijpen, maar hoe heb je het toestel terug gekregen?
ze zeggen niet voor niks dat de telefoon opgestuurd moet worden?als je er dan
tegenin gaat en hem ergens anders wil laten flashen,dan erachter komt dat ie het niet doet..had je em gewoon niet mee moeten nemen..en had gewoon naar vervangend toestel gevraagd?kbedoel
nu zit je alleen maar opgefokt te doen omdat ie het niet doet.. dan maar 2 weken missen toch? :S

EDIT:

Bij flashen kan er altijd iets misgaan, zelfs de beste mensen maken fouten!omdat het mensen zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door HouseQ op 04-04-2005 23:41 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ginz schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:29:
Doe relaxed.....

Een telefoon kan je op geen enkele manier vergelijken met een auto.... Direct een nieuwe eisen is echt iets teveel gevraagd. Laat ze het probleem gewoon naar alle redelijkheid oplossen.

En dat je ni happy ben, dat kan ik heel goed begrijpen...
Een GSM kun je inderdaad niet met een auto vergelijken, overigens begrijp ik de vergelijking wel.
Overigens een beetje leuke GSM betaal je wel al gauw een paar honderd euro voor.

Maar een vervangende exemplaar is in deze wel degelijk op zijn plaats. TS heeft er voor gekozen om één dag zijn GSM kwijt te zijn, nu het flashen niet in één dag bleek te kunnen heeft TS zijn GSM weer opgehaald. Wat blijkt voor TS is de GSM defect het maakt niet uit wat er aan mankeert. Hij heeft een functioneerden GSM aangeboden, maar krijgt hem niet werkend terug. Achteraf was bij de winkel bekend dat de GSM niet meer functioneerde en dat maakt het alleen maar erger. Was de persoon zo eerlijk geweest om direct te melden dat er iets verkeerd is gegaan, dan was er waarschijnlijk best iets te regelen met de eigenaar (TS). Maar nu blijven ze gewoon zwaar in gebreken, zoals ik al melde.

Voor mij persoonlijk, mijn GSM is ook daadwerkelijk mijn Prive GSM, maar ik kan er ook zakelijk op gebeld worden. Dus twee weken zonder is gewoon NO WAY.....

@HouseQ, TS geeft aan dat hij thuis merkte dat de GSM niet meer functioneerde, dat maakt het dus zoals ik probeer aan te geven, ook het ergst. De betreffende winkel heeft van het mislukte flashen in eerste instantie niets gezegd, dit hadden ze wel moeten doe, dan had er waarschijnlijk best iets met TS geregeld kunnen worden, zie mijn bovenstaande tekst. :)

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 04-04-2005 23:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• RSD1982
Ik zeg dit alleen maar, omdat ik weet wat de telefoonwinkel zal gaan zeggen, en die bied je een toestel aan waar je mee kan bellen, een gelijkwaardig toestel wordt zelden uitgegeven...zelfs niet bij een verzekeringskwestie
direct een nieuwe eisen heeft geen zin hebben mits het toestel meestal nog geen maand oud is, weet dat nie in jouw geval...dan zou het wel moeten kunnen lijkt me...

IK ben gewoon bang dat je uiteindelijk je toestel 2 weken kwijt bent...hoe je t ook draait of keert. Ze zullen stug zijn...

Maja niet meer naar de Phonehouse gaan heh;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:34

Haan

dotnetter

_Dune_ schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:39:
[...]

Voor mij persoonlijk, mijn GSM is ook daadwerkelijk mijn Prive GSM, maar ik kan er ook zakelijk op gebeld worden. Dus twee weken zonder is gewoon NO WAY.....
De TS zegt dat hij een 3310 aangeboden heeft gekregen.. Ik vind dat je dan niet moet zeuren en dan maar 2 weken met een andere telefoon moet doen. Voor zover ik uit het verhaal op kan maken kost het verder niks, dus wees blij.
Als je een dure videokaart heb (6800 ultra oid) en daar is iets mee, krijg je ook vaak als leenkaart een Ti 4200 mee ofzo. (als je al krijgt).

Kater? Eerst water, de rest komt later

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RSD1982 schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:42:
Ik zeg dit alleen maar, omdat ik weet wat de telefoonwinkel zal gaan zeggen, en die bied je een toestel aan waar je mee kan bellen, een gelijkwaardig toestel wordt zelden uitgegeven...zelfs niet bij een verzekeringskwestie
direct een nieuwe eisen heeft geen zin hebben mits het toestel meestal nog geen maand oud is, weet dat nie in jouw geval...dan zou het wel moeten kunnen lijkt me...

IK ben gewoon bang dat je uiteindelijk je toestel 2 weken kwijt bent...hoe je t ook draait of keert. Ze zullen stug zijn...

Maja niet meer naar de Phonehouse gaan heh;)
Als men daadwerkelijk een vervangend (tijdelijk) toestel aanbied en het toestel van TS als nog gerepareerd/geflashed wordt, is natuurlijk een goede compromi. Tenminste dat zou ik vinden, alleen had de betreffende winkel daar al gelijk mee moeten komen. Overigens is mijn reactie ook alleen maar gebouwd op de tekst van de TS.

@Haan, oke dat heb ik dus even gemist, TS zou met die 3310 twee weken vooruit kunnen... Dus TS ;)... gewoon doen. Dan krijg je uiteindelijk een goede Nokia 9500 terug. :)

edit2: Oooo ik heb dus even gekeken wat voor GSM een Nokia 9500 is en ik moet zeggen dat ik TS zijn reactie nu wel enigszins heel erg begin te begrijpen. Wat is dat jo een laptop ingebouwd in een GSM??? Ik dacht dat we het hier over een normale GSM hadden....

Leuk speelgoed, daar bel je niet alleen mee:
http://www.nokia.com/nokia/0,,54106,00.html

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 04-04-2005 23:57 ]

• WarthogSmurf
in een 3310 kunnen geen 1000 contacten met adessen etc.dat ten eerste ten tweede is mij n toestel vrijdag gekocht dus nog geen vier dagen oud. Btw als een videokaart kapot is dan krijg je bij de winkel altijd gelijk een vervangnd exemplaar dat heet garantie. Nu heeft een erkende monteur een fout gemaakt waardoor iets wat werkt nu iets is geworden wat niet meer werkt. PLus heeft de winkel gelogen tegen mij en gewoon het toestel terug gegeven zonder iets te zeggen. Pas nadat ik boos terugbellnde zeiden ze wat. Kortom hier over zeiken heeft wel degelijk nut. Ik bel morgen nokia wel kijken wat die hebben te zeggen over de kwestie.

inderdaad een nokia 9500 is niet alleen een gsm je kan zelfs het gsm gedeelte gewoon uit zetten, het pda nou ja meer het laptop gedeelte kan je dan gewoon blijven gebruiken. Alles kan er mee zelfs volwaardige websites bekijken en films bekijken met divx en xvid codecs....en dat wil je laten vervangen door een nokia 3310.......niet echt tegenwoordig gaat het niet meer alleen om bellen

[ Voor 24% gewijzigd door WarthogSmurf op 05-04-2005 00:00 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Shadowxx schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:57:
in een 3310 kunnen geen 1000 contacten met adessen etc.dat ten eerste ten tweede is mij n toestel vrijdag gekocht dus nog geen vier dagen oud. Btw als een videokaart kapot is dan krijg je bij de winkel altijd gelijk een vervangnd exemplaar dat heet garantie. Nu heeft een erkende monteur een fout gemaakt waardoor iets wat werkt nu iets is geworden wat niet meer werkt. PLus heeft de winkel gelogen tegen mij en gewoon het toestel terug gegeven zonder iets te zeggen. Pas nadat ik boos terugbellnde zeiden ze wat. Kortom hier over zeiken heeft wel degelijk nut. Ik bel morgen nokia wel kijken wat die hebben te zeggen over de kwestie.
TS ik geef je groot gelijk als de GSM daadwerkelijk 4 dagen oud is en je bent op deze manier behandeld, dat je gewoon een vervangende wilt hebben, NIEUW wel te verstaan. Ik neem aan dat je de Nokia 9500 ook bij deze winkel hebt gekocht.

En wat die Video kaart betreft, lijkt mij ook heel normaal dat je een vervangende kaart krijgt, mits deze op voorraad is, als je nog garantie hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 05-04-2005 00:06 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
ehm ik denk dat hij zich zeer erg aan die 3310 zou gaan ergeren. Ik moest mijn 6600 ook een tijdje afstaan en kreeg een 3310 terug. Bijna elk gesprek viel hij uit en batterij ging niet eens 12 uur mee.
Het is hetzelfde als dat jij thuis een 10 mbit lijntje hebt en ineens terugvalt op een 33k6 modempje. 3310 voldoet gewoon niet als een vervangend toestel. Ik neem aan dat TS toestel heeft gekocht om zijn functies en misschien wel essentieel voor zijn werk. Nu moet hij dan ineens weer pen en papier gebruiken en thuis maar internetten en vanuit een telefooncel bellen(aangezien 3310 vervang toestellen gewoon brak zijn). Dus ik vind het terecht dat TS direct een nieuw toestel moet krijgen

edit: damn late reactie, zie ook boven :P

[ Voor 4% gewijzigd door jozy op 05-04-2005 00:04 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:34

Haan

dotnetter

Ok, ik wist niet dat het toestel pas 4 dagen oud was (raar dat er dan niet eens de nieuwste firmware op zit :/ ) en het zo'n computer-geval is. In dit geval zou ik ook niet genoegen nemen met een simpele 3310 en al helemaal niet voor 2 weken.

*edit over de videokaarten, als er iets mis is binnen een paar dagen, is het opzich logisch dat je meteen een ander exemplaar krijgt, maar garantie betekent niet dat je er recht op hebt.. En als jij na 3 maanden problemen krijgt, krijg je heel waarschijnlijk niet zomaar een nieuw exemplaar mee hoor :)

[ Voor 40% gewijzigd door Haan op 05-04-2005 00:08 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RSD1982
winkels zullen altijd roepen dat het bij een leentoestel altijd de bedoeling is dat je kan bellen en gebeld worden...de zogenaamde hoofdfunctie van de telefoon

Ik zeg niet dat ik het hier mee eens ben maar dat roepen ze altijd...

en tuurlijk hadden ze het gelijk bij mogen vertellen van die flashfout...

Edit als je toestel idd maar 4 dagen oud is zou ik een nieuwe eisen...zijn ze verplicht zelfs meende ik tot 14 dagen...daarna moet ie gerepareerd worden...

[ Voor 21% gewijzigd door RSD1982 op 05-04-2005 00:08 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ze zijn echt helemaal nergens toe verplicht.... Ja, hem te repararen. Maar niet om hem om te ruilen

-

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 08:09
mja ik weet niet..wat zijn 2 weekjes nou op een mensenleven

je hebt duidelijk een computer dus dat gedeelte kan je toch ff op je gewone comp doen?en bellen met een 3310? vette pech dat het zo loopt..maar om nou opgefokt te doen? ik bedoel..

als je een hond hebt en die wordt na 4 dagen ernstig ziek ga je toch ook niet zeuren dat je een nieuwe wilt? :P :P :P who cares als ie 2 weken niet in orde zal zijn..als ie uiteindelijk maar weer de oude wordt ;)

Verwijderd

Wat die auto betreft: paar weken geleden onze auto binneng edaan voor een onderhoud, komt er op het moment dat hij op de brug staat iets los van de brug (vergeten vast te zetten of zoiets) en bam op onze auto, 2 grote deuken erin. Ga je toch niet voor naar de politie stappen ofzo, dat wordt uiteraard, vanzelfsprekend volledig kostenloos gerepareerd.
En dan nu even terug naar de gsm, daar zal dat uiteraard ook volledig kostenloos worden geregeld, dat je met het ongemakt zit, da's altijd in zo'n onvoorziene situaties..... maar ze bieden toch aan om het op te lossen? Ik ga er vanut dat ze je nokia niet met opzet hebben doodgeflasht, en ze hem dus wel zullen repareren, en vervang-gsm aanbieden ook.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:10
Ik kan me goed in de TS vinden.

Politie is idd nog wat overdreven in dit stadium maar is een oplossing. Anders gewoon rechtbijstandsverzeking inschakelen. Het gaat hier toch om een apparaat van 700 euro en niet zomaar een telefoontje zoals Ginz en anderen doen suggereren. Misschien komen ze bij jullie zo aanwaaien maar plaats jezelf eens in die positie.

Het is zeeeeer erg prutswerk van de Phonehouse en getuigd van vakonbekwaamheid. Zij hebben je telefoon gemold en dienen met een vervangend toestel op de proppen te komen.

Heb je toevallig ook een internetabbonement en gebruik je de 9500 fulltime hiervoor en kun je niet werken dan is een 3310 idd een zeer zielige vervanger. Minstens een 6610 ofzo. Daar kun je nog wat mee. Het is natuurlijk van de gekken dat phonehouse een klant maar ff opzadeld met 2 weken wachttijd en een ouwe bak om te bellen omdat zei een foutje maken.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Stinger666 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 01:10:
Ik kan me goed in de TS vinden.

Politie is idd nog wat overdreven in dit stadium maar is een oplossing. Anders gewoon rechtbijstandsverzeking inschakelen. Het gaat hier toch om een apparaat van 700 euro en niet zomaar een telefoontje zoals Ginz en anderen doen suggereren. Misschien komen ze bij jullie zo aanwaaien maar plaats jezelf eens in die positie.
Ik suggereer helemaal niks.

Het enige wat duidelijk moet zijn. Is dat je met de geplande praktijken die in de TS gemeld zijn helemaal geen ene hond opschiet, en jezelf alleen maar meer in de problemen en in de stress help.

Ga gewoon rustig met die gasten in gesprek. Accepteer dat je gewoon domme pech heb, en wees ook redelijk ten opzichte van hun (als hun dat ook naar jou proberen te zijn)

Dit doet me een beetje denken aan zondag (ik had koopzondag) En toen gingen mensen zich druk maken om wie er eerst aan de beurt was...... Het is zondag, Doe relaxed man!!!
Dan denk ik: "Djees, mensen.... Maak je lekker ergens anders druk om" Om bijvoorbeeld AIDS, Darfur, Weet ik veel wat. Relaxed, waarom met alles zo gestresst. Gedreig, gespot, UGH!!!

Straks krijgen we die Amerikaanse aanklaag tafferelen nog omdat je mond aan koffie verbrand heb bij een restaurant. Of omdat de handleiding van de magnetron niet vermelde dat je je kleren of huisdieren er niet in mag drogen.....

Motto: RELAXED... Ga gewoon rustig met ze praten. Je heb gewoon pech, en alles komt goed.

-

• WarthogSmurf
ik heb hem niet bij deze winkel gekocht maar alleen laten upgraden vanwege de nokia service point. Ik heb wat rond gebeld met andere service points ik breng hem nu naar een andere point die gaan even echt kijken wat er mis mee is. Nokia zelf zegt ook dat de kosten voor de winkel zijn. Phonehouse klantenservice vind het ook een kwadelijk zaak en belt met haarlem (of het wat uit maakt ja of nee is de vraag)
inderdaad is de phonehouse niet verplicht mij een nieuw aan te bieden maar wel de kosten zijn ze verplicht te betalen zelf een schadevergoeding kan (nee geen amerikaanse praktijken hier ) maar een simpel rekensommetje kan zijn ik verdien 10 euro per uur dat is 80 in een dag. als ik hem 10-15 dagen kwijt ben en ik mij werk niet kan doen wordt het al gauw 800 euro verlies omdat ik mij gedeelte niet kan doen. Dit ga ik niet doen maar ik wil gewoon een goed toestel wat werkt en dan is de zaak afgesloten.

Nu hoop ik maar dat ze in alkmaar het toestel gedwongen kunnen flashen. Ze hebben er in ieder geval meer verstand van het studentje uit leiden bij phonehouse in haarlem....

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Probeer Reitsma Telecom in Alkmaar eens. Als je daar toch in de buurt ben.

Reitsma Telecom
Robbenkoog 3a
industrie terein 'De Beverkoog'

Of is dat al de bedrijf waar je ben?

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 16-09-2006 16:34 ]

-

• WarthogSmurf
Ginz schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:33:
Probeer TBA in Alkmaar eens. Als je daar toch in de buurt ben.

TBA B.V.
Robbenkoog 3a
industrie terein 'De Beverkoog'

Of is dat al de bedrijf waar je ben?
die had ik nou net gebeld :-) eerst STA bv geprobeerd zit in spijkernisse ik woon in haarlem beetje ver dus. Dus probeer het bij TBA BV. Ik hoop echt dat die gasten het kunnen maken misschien kunnen ze nog een nep factuur maken zodat ik de phonehouse kan laten schrikken :-)

Verwijderd

Wel prachtig dat shadow's complete werk afhankelijk is van zijn nokia.. Ik neem eigenlijk aan dat de 9500 een eigen toestel heeft vervangen, dus om die rede vind ik het aannemelijk dat je best je werkzaamheden (gedeeltelijk) kan voortzetten. Als dat niet zo is dan doet shadow iets verkeerds, aangezien er een behoorlijk risico is dat er iets met het toestel gebeurd. (varierend van batterij uitval tot diefstal/verlies van toestel)

Maar desalniettemin is het niet meer dan logisch dat ze shadow tegemoet komen, omdat ze immers hebben verzwegen dat het updaten is mislukt en dat het toestel niet meer werkt. Dat moet gewoon niet kunnen. Tuurlijk kan het updaten van de firmware misgaan, maar ze moeten dit dan wel melden aan de eigenaar van het toestel.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

• Raimon
  • Laatst online: 03-01-2023
inderdaad!

Wij zijn ook service-point van nokia. en natuurlijk kan er altijd wat mis gaan. Echter snap ik niet dat ze het toestel gewoon aan de klant hebben meegegeven. Als ik een toestel dood-flash. Bel ik direct de klant op of loop naar de klant toe om het slechte nieuws te vertellen. Wij bieden altijd een vervangend toestel aan, alleen kan dit nooit t zelfde type zijn, dan zouden we van elk type wat op voorraad moeten hebben als leentoestel. Wij sturen t toestel met spoed op en word dan ook met spoed behandeld.

Eerlijkheid naar de klant toe is het belangrijkste.. en vertel daarom direct wat er aan de hand is.En wat wij als service-point doen is meestal een test toestel. Een toestel van ons zelf om te testen wat de firmware doet. Mocht dat goed gaan, gaan we er vanuit dat de software werkt op de pc en we toestellen van de klant kunnen flashen. Mochte het dan toch misgaan is het meestal een groter probleem in het toestel.

Ben benieuwd hoe het verder voor je uitpakt.

don't worry, be happy...

• WarthogSmurf
ik ben dus naar TBA bv geweest (overigs top tent trouwens vriendelijke service en die gasten weten wat ze doen) Echter helaas mijn nokia 9500 ggaf zelfs niet meer aan dat het een nokia was. De computer kon het appraat zelfs niet eens uitleze. Hun conclusie ook opsturen en het binnen werkmoeten worden opgemaat en na worden gekeken. Ik heb hem dus op laten sturen dan maar en ben hem waarschijnlijk 3 a 4 weken kwijt 10-15 werkdagen. Echt totaal gelukkig ben ik hier niet mee. Toen ik bij de manager van de phonehouse stond begon hij al te stotteren toen ik zei dat ik het hoofdkantoor had gebeld. Denk dat hij stront aan de knikker voelt. Laten we hopen dat ik het toestel snel weer terug krijg.

Overigens mij werk is niet gebaseerd op nokia. Hier ligt nog een trouwe nx73v van Sony clie alleen moet ik dan alle nummers handmatig invoeren. Ook emailen gaat niet lekker vanwege de beperkte palm mailclient.

Verwijderd

behoorlijk klote voor je, man, hopelijk komt alles in orde !

Verwijderd

Het zal wel vermeld zijn, maar je had ook in de winkel je 9500 kunnen testen.

Laat me raden, je bent een held achter je pc maar een nerd in de winkel? Man, wees blij dat je uberhaupt iets van een 3310 krijgt :{

• WarthogSmurf
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:45:
Het zal wel vermeld zijn, maar je had ook in de winkel je 9500 kunnen testen.

Laat me raden, je bent een held achter je pc maar een nerd in de winkel? Man, wees blij dat je uberhaupt iets van een 3310 krijgt :{[/quote

in de winkel werd niet eens gezegd dat hij kapot was.....wat heeft dit voor meer waarde. Overigs stond die manager het meer in zijn broek te doen dan ik. Ik kreeg zelfs een vervangend toestel zonder enige soort van verzekering. Normaal doen ze dat niet eens. Als ik verder wil kan ik het nog verder pushen maar ik wil zo snelmogelijk een goede 9500 en dan moet je niet overal tegen aan trappen.......dus nee ik stond niet gelijk in de winkel te vloeken en te schelden. Heb eerst rustig er over nagedacht en infomatie in gewonnen. Bij phonehouse zeiden dat het alleen software was maar TAbv zegt dat het binnenwerk moet worden vervangen. Dit zegt overigs elk ander servicepoint ook.

dus desertstorm denk eerst voordat je typen en op het reply knopje drukt

Verwijderd

Het hele binnenwerk vervangen? Wat is er dan in hemelsnaam misgegaan? of wat was er al mis aan je telefoon? Vind het een beetje vreemd dat het binnenwerk vervangen moet worden als de installatie van de firmware mislukt. Ik zou mezelf gaan afvragen wat er mis was met je 9500 als ik jou was. En ben je er wel zo happy mee dat het binnenwerk vervangen wordt? Dit aangezien je de phone niet eens een week hebt. (4 dagen was het toch?)

• WarthogSmurf
nee blij niet echt.

ja er moet een nieuwe chip in het toestel. Waarschijnlijk moeten er dan dingen in en uit. Maar ik maak mij niet zorgen want als nokia het niet kan maken krijg ik van de phonehouse een nieuwe. En dan ben ik niet meer poeslief.....we zien wel

• Raimon
  • Laatst online: 03-01-2023
Als ik dit zo hoor. is er gewoon wat misgegaan met het programmeren van de flashrom en is deze nu helemaal leeg. Dan weet t toestel niet eens meer wie ie is.

Bij Nokia hebben ze daar geavanceerdere apparaten staan die de flshrom opnieuw kunnen programmeren. Dus hoogstwaarschijnlijk is het alleen een softwareprobleem en word er nieuwe software in gezet.

don't worry, be happy...

Verwijderd

Uhm, ik test ALLES wat ik in winkels koop, en test het NOOIT pas thuis. Slimme tip voor als je voortaan wat gaat kopen of ophalen. Vertrouw de mens eens niet zo :)

Verwijderd

ik vind het echt raar dat sommige mensen het nodig vinden om deze man aan te vallen.

held achter de pc maar nerd in de winkel ? Wat voor smerige aantijgingen zijn dat wel. Het is misschien interessanter om ervaringen uit te wisselen en zo onszelf behoeden voor toekomstige problemen. Ik las hier al wat interessante zaken !

ik had ooit eens een panasonic toestel waar problemen mee waren, ik heb toen 7 weken moeten wachten om uiteindelijk te horen dat ie niet te redden was. Ik kreeg toen het bedrag van een gelijkaardig nieuw toestel van panasonic terugbetaald. Toen heb ik een beetje opgelegd voor een nieuwe nokia.

Verwijderd

:Z al die off-topic praat

Het enigste wat ik nog wil lezen is wanner die hem terug krijgt, of die gemaakt is of dat die een nieuwe krijgt. Met name zou ik ook graag willen weten wat volgens hun nou de oorzaak is.

• WarthogSmurf
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:44:
Uhm, ik test ALLES wat ik in winkels koop, en test het NOOIT pas thuis. Slimme tip voor als je voortaan wat gaat kopen of ophalen. Vertrouw de mens eens niet zo :)
very offtopic

ik zie het al voor mij koop je en pc, ja wacht eerst een stopcontact wil hem eerst testen ...heheheh

of zit je dan uren lang in de winkel je telefoon te testen met alle functies ben je nog wel bezig.
overigs een werkend toestel kapot terug geven is nou niet echt het eerste waar ik aan dacht.
Over het held achter de pc , nerd in de winkel. kan je ik je het een en ander ook nog wel vertellen ik werk voor een organisatie die geregeld met mensen in contact komen die echter wat meer verbale commucicatie hebben dan een winkel bediende in een net pakje gehezen die nog niet eens weet hoe hij een order in een system moet inbrengen.....

/einde very offtopic

ik laat uiteraard weten hoe het af loopt. Maar 1 ding is zeker over 3 weken (en geen dag later ) heb ik of mijn nokia gemaakt terug met nieuwe firmware, of een nieuwe nokia 9500 die ik dan ergens anders laat upgraden of het bedrag van 709 euro zodat ik hem ergens anders kan kopen. Doe ze dat niet dan ga ik echt even met het hoofdkantoor babbelen van phonehouse.

• WarthogSmurf
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:51:
:Z al die off-topic praat

Het enigste wat ik nog wil lezen is wanner die hem terug krijgt, of die gemaakt is of dat die een nieuwe krijgt. Met name zou ik ook graag willen weten wat volgens hun nou de oorzaak is.
De oorzaak was dus een fout van de nokia monteur die heeft een verkeerde firmware 4.51 (met een bevestigde fout van nokia) er op gezet. Ik heb Sta bv er over nagevraagd die bevestigt dit verhaal en tabv heeft het verhaal ook bevestigt en op papier staan. De flashrom is waarschijnlijk helemaal leeg en moet inderdaad aan zware computers hangen om hem uit te lezen en er weer software op te doen.

Verwijderd

Shadowxx schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:18:
[...]

very offtopic

ik zie het al voor mij koop je en pc, ja wacht eerst een stopcontact wil hem eerst testen ...heheheh

of zit je dan uren lang in de winkel je telefoon te testen met alle functies ben je nog wel bezig.
overigs een werkend toestel kapot terug geven is nou niet echt het eerste waar ik aan dacht.
Over het held achter de pc , nerd in de winkel. kan je ik je het een en ander ook nog wel vertellen ik werk voor een organisatie die geregeld met mensen in contact komen die echter wat meer verbale commucicatie hebben dan een winkel bediende in een net pakje gehezen die nog niet eens weet hoe hij een order in een system moet inbrengen.....

/einde very offtopic

ik laat uiteraard weten hoe het af loopt. Maar 1 ding is zeker over 3 weken (en geen dag later ) heb ik of mijn nokia gemaakt terug met nieuwe firmware, of een nieuwe nokia 9500 die ik dan ergens anders laat upgraden of het bedrag van 709 euro zodat ik hem ergens anders kan kopen. Doe ze dat niet dan ga ik echt even met het hoofdkantoor babbelen van phonehouse.
Ik heb mijn pc niet in de winkel gekocht, maar mijn laptop heb ik bij paradigit eerst ff een kwartiertje 3dMark en andere test-software laten draaien :) Ook mijn telefoon heb ik, na aanschaf ff lekker rustig getest op de hoofd-functies (via een testmenu). Hier bleek de toets "5" niet helemaal lekker te zijn, godzijdank kwam ik daar in de winkel achter. Gelijk een nieuwe meegekregen, die ik ook getest heb :)

• WarthogSmurf
Nou flink wat tijd wachten heb ik ijn nokia weer terug in volledige werkende order. (en sneller met de 4.51 software). Na vragen over nog een goed maker was keek de manager mij beetje vreemd aan van was dat dan afgesproken, ik vertelde het verhaal en dat ik een brief ging sturen naar hoofdkantoor wilde hij mij toch nog iets aanbieden in de zin van een nokia case voor de 9500. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar het is en blijft een schande hoe hier te werk is gegaan met tostellen van andre mensne door monteurs. Ik vind toch dat monteurs soms er te gemakkelijk over doen.

PS over het wettelijk gedeelte, het was wanprestatie (er was overigens een overeenkomst tussen mij en de winkel) wat op neer komt dat de schade vergoed moet worden (in de zin van de 3 weken opsturen dus) dit was wel onder garantie maar het kon ook zijn dat phonehouse de kosten moest betalen. Zou ik na 15 nog niks terug hebben plegen ze weer wanprestatie omdat de overeenkomst was dat ik hem maar 15 dagen kwijt was. Gelukkig is het niet zover gekomen en kan ik nu lekker genieten van ij nieuwe spelletje. Als advies wil ik nog mee gegeven als je telefoon oplaat waarderen doe het niet bij een winkel in de stad die spullen verkoopt. Doe het bij een bedrijf die juist zakelijke klanten helpt want dan wordt er echt voor gezorgd dat het toestel snel functioneert.
Pagina: 1