capture card of dvd recorder?

Pagina: 1
Acties:

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 15:28
ik ben al een tijdje aan het kijken voor de beste manier om van oude videobanden digitale schijfjes te maken. het liefst zonder veel kwaliteitsverlies, want ze zijn al niet al te goed.

na wat rondsnuffelen bleek dat de hauppauge kaarten over het algemeen de beste capture kaarten zijn. ik kan voor 80€ een pvr250 kopen, wat mij op het eerste gezicht geen slechte optie lijkt.

nu vraag ik me alleen af hoe de kwaliteit is als ik een video recorder of camera aan een dvd recorder hang. Zou deze kwaliteit beter zijn dan van een capture kaart in de pc? ik zou dan nadat de dvd recorder mijn films heeft gedigitaliseerd deze weer kunnen bewerken waardoor ik precies even ver ben dan met een capture card.

het gaat mij dus puur om de kwaliteit. de 2e optie van de dvd recorder wordt steeds interessanter aangezien de prijzen flink aan het zakken zijn. als de kwaliteit hier dan ook nog eens beter van zou zijn zou de keuze snel gemaakt zijn natuurlijk.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Volgens mij kun je better gewoon zo'n card kopen voor in je computer kwaliteit scheelt niet zo veel en die videobanden zijn toch niet zo'n goede kwaliteit en die kun je toch niet veel meer oppoetsen dus gewoon een capture card kopen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Ik had ook het idee dat je beter een capturecard kan kopen, dan heb je nog wat te zeggen over de instellingen die je doet...bij een dvd recorder ben je meestal overgeleverd aan de instellingen die de recorder goed vind.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 15:28
bedankt voor julie reacties, ik vroeg me dit af omdat wanneer je met een dvdrecorder wat opneemd, (een dvd) deze ok echt dvd kwalie blijft, en bij een caputer card het toch aandig wat afneemd

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De kwaliteit is natuurlijk afhankelijk van wat je er in stopt. Rommel in is rommel uit. Simpel. Maar de hauppauge kaart heeft een behoorlijk goede hardware matig encoder aan boord. Wat jij wilt, doe ik al maanden. Ik ben al langere tijd bezig m'n VHS banden om te zetten naar DVD. En ik doe dit bewust op de PC omdat ik dan ook nog e.e.a. kan bewerken: reclames wegknippen, hoofdstukken en menu's maken, e.d. Dat gaat met een dvd-recorder natuurlijk een stuk lastiger.
Aangezien de Hauppauge een hogere kwaliteit kan leveren dan jij met je VHS band kan aanleveren zou ik me om de kwaliteit niet al te veel zorgen maken, dat zit wel snor.
Als je meer wilt weten wat ik allemaal over dit soort topics te roepen heb, zoek even naar andere topics van mij. Je zal daar ongetwijfeld nog meer zinnige info vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.