Toon posts:

beeld bevriest en pc stopt bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb problem met game,het beeld befriest kort dan wordt die swart,en pc stopt,enstart dan weer op.
heb pentium 3.2ghz,2 160gb HDs,vidiok.6600gt nieuw,moederb. GB-8sgxl,en voeding 460watt.
kan mij iemand helpen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

Outerspace

Admin General Chat
Ik zou eerst alle drivers eens goed installeren, daarna zou ik kijken als het goed werkt.
Probeer daarna eens te kijken wat je eventvwr aangeeft.
En start je pc eens zonder AGP/PCI kaarten op, en/of eens in veilig modus ;)

Dus wat heb je zelf allemaal geprobeerd ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Wat voor een voeding heb je precies (merk/typnr)? Temps en voltages (rond het moment dat hij uitvalt)?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Zou het mogelijk kunnen zijn dat hij (de videokaart of de processor) te warm wordt? Het klinkt trouwens ook als of hij opnieuw opstart vanwegen een BSOD (Blue Screen Of Death). Probeer dat eerst eens uit te zetten:

- Rechter muisknop op Deze computer
- Eigenschappen
- Geavanceerd
- Het 3de knopje (in de engelse versie heet dit Settings van "Startup and Recovery")
- Automatisch opnieuw opstarten (of iets dergelijks) uit zetten

Als het echt een BSOD is, dan krijg je als het fout gaat een mooi blauw scherm (tsja, wat je mooi noemt :+ ) en daar kan je dan kijken wat de fout veroorzaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door the_shadow op 04-04-2005 18:41 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nieuwe drivers geistallert,extra cooling voor vidiokart.de voeding is en chieftec460watt nieuw.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ik pas even je topictitel aan, ik neem niet aan dat je beeld opeens naar Friesland gaat. ;) :+

Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hai en welkom op GoT :)

Waarschijnlijk staan in Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen al genoeg tips, het zou me niets verbazen als je een hitte- of voedingprobleem hebt. Zorg er ook voor dat automatisch opnieuw opstarten na een BSOD uit staat zodat je de STOP codes kunt lezen en interpreteren: zie daarvoor de Windows XP en 2000 BSOD guide :)

Dit natuurlijk naast de tips van outerspace.

Ik weet dat er mensen zijn met dyslexie en dus moeite hebben met spellen. Maar zoek met de GoT-search even op 'bevriest': [search=pc bevriest in spel]. Check dat dus ook even, dan heb je best kans dat je bij een lotgenoot al meer tips krijgt.

Als je er zo nog niet uitkomt en het specifiek bij spellen gebeurt: welke spellen en welk OS trouwens?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:18
mompelt iets subtiels richting TS over taalgebruik.. swart is niets, zwart is een kleur, en zo kan ik nog wel ff doorgaan Dyslexie, ah.. sorry TS ;)

heb je:
1) Alle laatste drivers?
2) Temperaturen van je pc
3) Voltage's voeding

ow ja, enneh, dat iets nieuw is, betekend niet dat het probleemloos werkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SyS_ErroR op 04-04-2005 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor oplossingen,ik zou alles uitproberen,

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is je PC goed geaard? Ik dacht dat mijn PCs goed geaard waren, maar bij controle bleek dat niet zo te zijn. |:( Na het aanleggen van een goede aardekabel werkt alles als een zonnetje!

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
dar heb ik nog noit an gedacht(arden)bedankt
Pagina: 1