Toon posts:

Complete Dell PC in nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo bekend met het inelkaar zetten van een en/of casemodding.
Maar de Dell kast begint me zo langzamerhand een beetje te irriteren.. Ik wil erg graag een Asus Vento kopen en daar alle hardware uit mn Dell 8300 instoppen.. Mijn vraag: is dit mogelijk?
De 8300 kasten van Dell zijn redelijk slim inelkaar gezet, volgens mij zo dat je er bijna niks in kan ombouwen..
Zijn er mensen die al eerder een Dell 8300 kast hebben leeggehaald om vervolgens de hardware in een nieuwe kast te stoppen? Graag advies en tips als je die hebt :)

Alvast bedankt,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Ik werk oa voor een pc repair bedrijf, en wat wij vaak mee maken is dat de form factor van het mobo anders is, de voeding anders is, en de power on / reset / de rest knopjes anders zijn.

Dus je zult alles wel kunnen plaatsen in je nieuwe kast, op waarschijnlijk het mobo en de voeding na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja idd mobo is zeker het meest klote punt van die kast.. die isser namelijk bijna niet uit te krijgen.. :S
en de koeling v/d processor etc is bij Dell leuk anders etc.
ja de drives en kaarten dat is allemaal wel te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:15:
ja idd mobo is zeker het meest klote punt van die kast.. die isser namelijk bijna niet uit te krijgen.. :S
en de koeling v/d processor etc is bij Dell leuk anders etc.
ja de drives en kaarten dat is allemaal wel te doen..
drivers hoeven toch niet als alles de zelfde is en dus ook de hd`s met de drivers erop en de zelfde hardware?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee er staat drives :D dus cd/dvd etc ;[ en de hard disk .. das allemaal wel te doen.. maar et mobo hebk een btje probs mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik tegenaan liep bij mijn oude Dell-PC was het feit dat de power- en resetaansluiting op het moederbord gewoon heel anders is dan bij een 'reguliere' kast, en om deze reden is het dus ook erg lastig om zonder een beetje te knutselen met die elektronica de hardware om te bouwen naar een andere kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

tis makkelijker als je ooit es aan een nieuw moederbord toe bent.. dan koop je gewoon een nieuwe en een kast met voeding.. zet je alles zo over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:00:
Waar ik tegenaan liep bij mijn oude Dell-PC was het feit dat de power- en resetaansluiting op het moederbord gewoon heel anders is dan bij een 'reguliere' kast, en om deze reden is het dus ook erg lastig om zonder een beetje te knutselen met die elektronica de hardware om te bouwen naar een andere kast...
dus als ik et zou doen, zou het behulp van iemand die er veel vanaf weet moeten zijn ..?
Zijn er ook computerwinkels die zoiets voor je willen doen? Ik heb al een mailtje gestuurd naar Perfect Systems, waar ik de kast wou kopen, hier beiden ze Assemblage aan, maar ik denk eigenlijk niet het overzetten van onderdelen daaronder valt, ik kan alleen maar hopen.. Iemand die nog zo'n winkel kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur ze een mailtje of ze dat ook willen toen tegen assemblagekosten... niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeuw al gedaan.. :)

ben benieuwd wat ze antwoorden, anders kijk ik gewoon even verder of er wel winkels zijn die dat willen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer/mevrouw,

Dit kunnen wij eventueel doen, maar dat gaat wel tegen het normale tarief á 0,75 cent per minuut. Het ligt er een beetje aan hoeveel tijd er in het ombouwen gaat zitten. Ik schat zo'n 45 minuten.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems
Danny M. Nijland
Mooi toch? Dat is ongeveer de kosten van assemblage + 1 jaar garantie (€30).. Even snel: 0,75x45 = 33,75.. Schat zo'n 40 eu.. Zoiezo trek ik zelf mijn systeemkast open om te kijken of mn moederbord wel ATX is.. Want zoals RS_003 al zei, volgens mij is de form factor van een mobo in een Dell pc anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
spreek wel een maximum van say 50 euro af, of zeg 'durf je het aan om hem helemaal te doen voor 55 euro' oid, dealtje treffen dus. Pas op met dit soort kasten en ombouwen, daar kan gemeen veel tijd in gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals een mailtje gestuurd nav het probleem met de form factor...
Geachte heer/mevrouw,

Als het geen standaard ATX is, gaat het niet lukken helaas. Het moet een standaard ATX moederbord zijn, anders past het helaas niet.

Met vriendelijke groet,
Tenzij iemand hier het antwoord het al weet, ik ga nu een mailtje naar Dell sturen.. Ben ook erg benieuwd hoe hun reageren (zonder dat ik spreek over de aankoop van een Vento)..

[edit]

jeuw inderdaad stelletje kasdasjbdfasjkfb afzetters.. Het moederbord is gemaakt door Intel, maar voor Dell, dus geen standaard ATX.. |:( *zucht* ik had nooit een Dell moeten nemen jeuw ;[

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hej sorry tog nog even posten dit.. ;[

Ik zag in een review dat er ongelofelijk veel ruimte zit voor het moederbord in zo'n kast..
jeuw hier..

Als er iemand weet in hoeverre het moederbord in een Dell verschilt van een standaard ATX,
maar er zijn mensen die zeggen dat met een plasmasnijder (lol?) het echt wel mogelijk is om bij sommige moederborden of kasten ruimte te maken zodat het uiteindelijk past..
Sja, ik denk niet dat ik zo moeilijk wil doen, maar gewoon wacht totdat ik aan een nieuwe moederbord toe bent.. Maar als iemand daar wat over weet? hoe erg het verschilt? graag :)

[EDIT]
ja er zou dus ook een prob zijn met de power supply..
en et moederbord past blijkbaar niet omdat de schroefjes op andere plaatsen zitten..
hier technical overzicht 8300 (als je daar niet inkomt, maak ik wel even screen ofzo)
moederbord van een dell
afmetingen (ongeveer) van de case die achter mobo zit.. in inches ;[

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bereid was 40 Euri neer te tellen voor het overzetten van je spullen
in een nieuwe kast, is het dan niet gewoon lekker simpel om voor 70 Euri een
865PE bordje te kopen?
Pagina: 1