datafout c

Pagina: 1
Acties:

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:22
Ik heb een HDD met win 98 geinstalleerd erop. en als ik deze wil opstarten dan krijg ik op een gegeven moment de melding Data fout station C. ik krijg wel eerst nog het beeld dat win 98 opstart. en ik kan ook in MS-dos modus opstarten. en via Dir alle mappen van de schijf benaderen en de inhoud bekijken. Hij wil alleen niet vanaf de C schijf windows opstarten. heeft iemand enige ideeen hier voor?

alvast bedankt

Verwijderd

Hoelang staat windows er al op? Ik heb laatst ook gehad met een wat oudere pc (of laten we zeggen, een langer geïnstalleerde win xp) Dat hij "opeens" niet meer opstartte, doordat hij een driver miste :? Het zal wel een virus zijn geweest o.i.d.
Gelukkig windows kunnen repareren en alles was weer oké.

Het lijkt me niet dat het aan de hardeschijf ligt, omdat je in Ms-dos modus wel gewoon je schijf kan benaderen.
Wil je het zeker weten, kun je misschien je hardeschijf testen met een programmaatje van de fabrikant? van maxtor weet ik dat ze zo'n tooltje hebben, van andere fabrikanten zou ik het niet weten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 18:02 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voer in MS-DOS eens het SCANDISK commando uit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:22
als ik scandisk uitvoer krijg ik verder geen foutmeldingen.