vraagje bij systeemkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik ben voor een vriend een systeem aan het samenstellen. Nu is alles redelijk compleet en heb ik op veel punten al m'n keus gemaakt.
Ik had wel een aantal gerichte vragen (De PC is voor iemand die niets van PC's afweet en zo min mogelijk gezeur ermee wil hebben):
- Als moederbordje zat ik aan de ASUS Asus A8N-SLI Deluxe te denken (of de Asus A8N-E ofzoiets). Nu is dit een Nvidia chipset. Is het geen probleem om hier toch een ATI kaartje op te zetten (los van het feit dat SLI dan niet werkt). Is het misschien zo dat het met een Nvidia kaartje beter samenwerkt?
- Ik zit te denken aan een Samsung 913N TFT monitor (helaas geen DVI). Heb je dan niet dat als je een dikke Geforce 6800, of ATI X800 erop zet dat het dan een beetje zonde is van de capaciteit van die kaart (kan resoluties aan waar je toch niets aan heb met dit scherm). Is het dan aan te raden om een simpeler kaartje te nemen, of toch voor een dikke CRT monitor te gaan (ruimte is het probleem niet)?

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 17:27

Piggen

Lekker bakkie

ATI werkt evengoed als nVidia en iedere videokaart kan tegenwoordig wel flinke monitoren aansturen. Als er flink gegamed gaat worden is een flinke videokaart wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Elke videokaart die je nu koopt kan die hoge resoluties op z'n dooie gemakje aan.
Een geforce 6800 koop je ook niet voor de hoge resolutie, maar voor de 3d prestaties.
Gaat deze gebruiker gebruik maken van de laatste generatie computergames, dan is die 6800 een prima kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Prima natuurlijk maar wat gaat hij ermee doen? Gaat hij een beetje lopen internetten en mailen of gaat hij ermee gamen??
Meer info is welkom indien je aan ons de vraag stelt wat het beste te nemen...

Just my two cents.

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Maar volgens mij is z'n probleem, dat die kaart niet overkill is voor die monitor. Omdat hij mss een lage respons tijd heeft, en niet zoon super hoge resoluties aankan...Hij bedoeld denk ik: Kan ik niet beter een (Bijv...) 6600GT nemen, die doet 't even goed op de max. resolutie van dit scherm.

Correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:06
Wat heb je verder nog gekozen? Als diegene waarvoor je de pc in elkaar zet, of iig samensteld, veel games speelt (bijv. Doom3, Half-Life2) is 1GB aan geheugen wel het lekkerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, eigenlijk kunnen we weinig met een topic zolang we niet weten wat je ermee doet. Je eerste vraag is vrij gemakkelijk te beantwoorden (zoek bijvoorbeeld maar eens naar ervaringen van ATi kaarten op nforce bordjes). De prestaties van een kaart in games kan je zo achterhalen door wat benchmarks te bekijken. De 2d prestaties (scherpte etc op een hoge resolutie) zijn tegenwoordig niet iets om je zorgen over te maken; nu zijn de 2D filters wel iets beter dan die op de oude GeForce2MX.

Ik denk dat je inmiddels al je antwoorden al hebt. :) Ik raad je aan voortaan wat rond te kijken op sites als www.gamepc.com, anandtech en de Tweakers Frontpage; dit zijn schatten aan informatie. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.