Toon posts:

PWM IC Temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is PWM IC? en is het erg als deze temperatuur rond de 50 - 54°C loopt under load?

Ik heb een DFI nf4 ultra-d moederbord & een Sharkoon Silentstorm 480w voeding.

En de PWM IC temperatuur lees ik af met Smart Guardian, en het staat in dit programma zo ingesteld als de PWM IC temp boven 50°C gaat begint het te beepen (waarschuwen)

Alvast bedankt

[ Voor 56% gewijzigd door Abbadon op 04-04-2005 19:13 ]

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-08 08:16
Volgens mij is dat de temperatuur van de voeding (normaal PSU). Want PWM = powermanagement het is pulse width modulator. Dat is een techniek voor voedingen en voor chargen enzo. Heb je toevallig een ABIT moederbord, en gebruik je Abit EQ? Want bij hen is de PWM temperatuur wel degelijk de uitlezing voor de temperatuur van de voeding

[ Voor 38% gewijzigd door MMach op 04-04-2005 17:37 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Da's geen absurde temp voor zo'n chip (IC) :) De PWM is een onderdeel v.d. stroomvoorziening op het bord, het reguleert de spanning (en wordt logischerwijs warmer wanneer je meer van je pc vergt). Ik zou me pas zorgen maken wanneer je bij de 70°C in de buurt komt, dan moet je eens naar de airflow kijken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Aha, ben ik ook gelijk geholpen. Ik heb de Abit AN7, gebruik ook Abit EQ. Mijn pwm temp is +-45graden onder load (als ik het goed herinner) :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:26:
Da's geen absurde temp voor zo'n chip (IC) :) De PWM is een onderdeel v.d. stroomvoorziening op het bord, het reguleert de spanning (en wordt logischerwijs warmer wanneer je meer van je pc vergt). Ik zou me pas zorgen maken wanneer je bij de 70°C in de buurt komt, dan moet je eens naar de airflow kijken.
Bedankt voor de info.. Mijn PWM IC temp loopt constant rond de 54° als ik m'n cpu intens gebruik. en m'n cpu loopt rond dezelfde temp, kan dit enig kwaad?

Verwijderd

daar hebben we de FAQ's voor :)
Pagina: 1