Problemen met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik heb al ongeveer een jaar lang een draadloos netwerk thuis voor mijn laptop. Ik zit altijd onder in de kamer met de laptop en heb dan gewoon internet (draadloze router staat op zolder). Normaal heb ik altijd een doorvoersnelheid van 24 of 36Mpbs maar sinds vanmorgen telkens maar 1Mbps of 2Mbps, ik heb helemaal niks verdanderd. Alleen me laptop gister uitgezet en vanmorgen weer aangezet.

Type router: D-Link DI-624 (met nieuwste firmware)
Draadloosnetwerkkaart: LinkSys WPC54G

Weet iemand misschien waardoor het komt dat de snelheid nu zo laag is en ik de helft van de tijd geen internet heb? Er zijn geen andere PC's aangesloten op de router, en Windows XP zegt dat de signaalsterkte Zeer Goed is maar toch is de snelheid zo laag.

Ik heb al op verschillende website's gezocht, maar heb nog geen uitkomst kunenn vinden. Ik ben ook al eens alle instellingen nagelopen maar alles lijkt goed te staan.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je ISP. Neem eventueel contact met ze op of er problemen zijn aan hun kant. Verkeerd gelezen

Je kunt proberen je laptop gewoon met een kabel aan de router te hangen om te kijken of de snelheid dan nog zo laag is. Dan weet je iniedergeval of het aan het draadloos ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door OneUp op 04-04-2005 17:11 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Wordt de snelheid beter als je bijvoorbeeld op de eerste etage gaat zitten?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
OneUp schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:04:
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je ISP. Neem eventueel contact met ze op of er problemen zijn aan hun kant.

Je kunt proberen je laptop gewoon met een kabel aan de router te hangen om te kijken of de snelheid dan nog zo laag is. Dan weet je iniedergeval dat het niet aan het draadloos ligt.
Is het niet zo dat de verbinding met je router onafhankelijk is van de snelheid van je verbinding met internet (lees: je ISP) :?

• Bart©
OneUp schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:04:
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je ISP. Neem eventueel contact met ze op of er problemen zijn aan hun kant.

Je kunt proberen je laptop gewoon met een kabel aan de router te hangen om te kijken of de snelheid dan nog zo laag is. Dan weet je iniedergeval dat het niet aan het draadloos ligt.
Hoe kan je lokale snelheid (tussen laptop en router) nu door een ISP beïnvloed worden?? Ik heb lokaal een bekabeld netwerk van 100Mpbs.. Of ik nou een dial-up internet verbinding heb of een 10Mbit Glasvezel Internet verbinding heeft daar helemaal niets mee te maken natuurlijk..

• Razer
Sierra-NL schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:04:
Wordt de snelheid beter als je bijvoorbeeld op de eerste etage gaat zitten?
Jah dan loopt de snelheid wel op jah, net even getest 36Mbps.

• OneUp
In dat geval is er dus waarschijnlijk de laatste dagen iets veranderd waardoor je snelheid nu zo beinvloed wordt.

Alleen vreemd dat Windows aangeeft dat de verbinding Zeer Goed is.

[ Voor 198% gewijzigd door OneUp op 04-04-2005 17:14 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Bart©
Razer schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:06:
[...]

Jah dan loopt de snelheid wel op jah, net even getest 36Mbps.
Dan denk ik toch dat er een storende factor is.. Misschien lijkt het dat er niets veranderd is, maar dat is dus blijbaar wel het geval.. Waarom hang je de router niet op de eerste etage, dan kun je beneden en op zolder genieten van dezelfde snelheid...

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:01
Kijk wat er is veranderd. Koelkast, magnetron ertussen? Muurtje gebouwd? Staal?

• Razer
Sierra-NL schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:10:
[...]
Dan denk ik toch dat er een storende factor is..
Mijn ouders zin op dit moment de 1e etage aan het verbouwen, kan het zijn dat het gereedschap en ladder enzo die nu allemaal op de 1e etage liggen (waar signaal dus doorheen moet) dat dat de oorzaak is? Of omdat de buren sinds kort ook draadloosnetwerk hebben (ander channel)?

• OneUp
Razer schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:14:
[...]

Mijn ouders zin op dit moment de 1e etage aan het verbouwen, kan het zijn dat het gereedschap en ladder enzo die nu allemaal op de 1e etage liggen (waar signaal dus doorheen moet) dat dat de oorzaak is? Of omdat de buren sinds kort ook draadloosnetwerk hebben (ander channel)?
Die verbouwing zal hoogst waarschijnlijk de oorzaak zijn.

Na de verbouwing merk je of de storing tijdelijk is. Dan kun je kijken of je de router moet verplaatsen voor optimale snelheid.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Razer schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:14:
[...]

Juist. Sodemieter al die troep eens het raam uit en kijk of het dan weer goed is? :+

• Razer
Het enige wazige is dat Windows dan blijft zeggen dat de signaal sterkte zeer goed is zoals altijd (4 uit 5 streepjes) en dat hier dus niks aan veranderd is, alleen dat de snelheid op eens stukken lager ligt.

• Bart©
Razer schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:19:
Het enige wazige is dat Windows dan blijft zeggen dat de signaal sterkte zeer goed is zoals altijd (4 uit 5 streepjes) en dat hier dus niks aan veranderd is, alleen dat de snelheid op eens stukken lager ligt.
Tuurlijk, Windows schakelt dus de snelheid terug en voor de 1 á 2 Mpbs heb je een goed signaal.. Te zwak echter voor 54Mpbs...

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:13

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Razer schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:19:
Ik vrees dat het niets uitmaakt dat het accespoint op zolder staat.
Ik heb namelijk het zelfde probleem met een D-link accespoint en een laptop op het werk.
Zelfs als ik een meter (!) van het accespoint afsta, geeft de laptop aan dat het signaal zeer goed is
maar geeft een snelheid aan van 2Mbps. Maar als ik iets download gaat dat wel met de max. snelheid. Ik heb geen enkel idee waarin dit zit. :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Kies eens een ander kanaal.
Ik had dit met een Speedtoch 580
Stond op automatisch, maar heb handmatig een ander kanaal gezocht.
Probleem was over.
Zondagskindje schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:27:
[...]

Ik vrees dat het niets uitmaakt dat het accespoint op zolder staat.
Ik heb namelijk het zelfde probleem met een D-link accespoint en een laptop op het werk.
Zelfs als ik een meter (!) van het accespoint afsta, geeft de laptop aan dat het signaal zeer goed is
maar geeft een snelheid aan van 2Mbps. Maar als ik iets download gaat dat wel met de max. snelheid. Ik heb geen enkel idee waarin dit zit. :?

Verwijderd

Wil jij graag in het vervolg even op de leeftijd van topics letten? Dit is nou al het tweede topic uit april dat je omhoog kickt en als er sindsdien niet meer gereageerd is zal dat waarschijnlijk betekenen dat de topicstarter hier niet meer mee bezig is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.