Apple Keyboard?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0000642RX.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Sinds ik geswitched ben gebruik ik nog steeds het toetsenbord dat ik op m'n windows pc had, namelijk een Microsoft Natural keyboard Elite. Ik ben al jaren gewend met deze ergonomische toetsenborden te werken maar ik wil graag een mac keyboard vanwege Command, Option en de verschillende leestekens en speciale tekens die daar wel goed op staan.

Welk (ergonomisch) mac toetsenbord kunnen jullie me aanraden? En, wat vinden jullie van het standaard Apple USB keyboard?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik vind het standaard apple usb keyboard geweldig maar als je gewend bent al een ergonomisch keyboard meot er toch wel een apple alternatief zijn (al dan niet van een derde partij?)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MahRain schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:59:

maar ik wil graag een mac keyboard vanwege Command, Option en de verschillende leestekens en speciale tekens die daar wel goed op staan.
Je kunt gewoon het correcte toetsenbord instellen, in je Systeem voorkeuren, dan staan alle speciale tekens goed:

verder
code:
1
2
3
4
windows key  =  Command key (apple key)
alt          =  Option
F12          =  Eject
Insert       =  Help

zijn de enige omzetingen die je moet onthouden cq eventjes aanpassen op je toetsenbord

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Het enige gemis met dit Natural keyboard is dat er geen volume knoppen op zitten... Voor de rest lijkt het me een ideaal keyboard eigenlijk..

Microsoft maakt ook wat uitgebreidere Natural keyboards, waar wel dat soort knoppen op zitten.. Een collega van me maakt daar dagelijks met veel plezier gebruik van. Denk dat ik zelf ook achter zo'n keyboard aan ga..

En inderdaad: je moet in je hoofd maar de belangrijkste key bindings onthouden.. Voor zover ik weet zijn zowiezo de meeste toetsen wel het zelfde :)

Liege, liege, liegebeest!

• MahRain
cailin_coilleach schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 07:40:
Het enige gemis met dit Natural keyboard is dat er geen volume knoppen op zitten... Voor de rest lijkt het me een ideaal keyboard eigenlijk..
Volumeknoppen heb ik bij mijn scroll-1-lijn-omhoog / omlaag knopje op m'n Logitech MX510 muis gemapped, dus die zijn heel erbij Bij de hand! (dit kan met het Logitech control center progje vanuit System Preferences)

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-02 09:05

peace, love & linux

cailin_coilleach schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 07:40:
Microsoft maakt ook wat uitgebreidere Natural keyboards, waar wel dat soort knoppen op zitten.. Een collega van me maakt daar dagelijks met veel plezier gebruik van. Denk dat ik zelf ook achter zo'n keyboard aan ga..
Die mooie uitgebreide keyboards zijn er helaas alleen in ps/2 uitvoering :(

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Hier hebben ze volgens mij wat je zoekt :)

http://www.datadesktech.com/desktop_base.html

Permanent wintericon!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
die had ik dus ook ff bekeken, maar als je dan ziet hoe oud die dingen zijn, en dat er ook geen volumeknoppen oid op zitten, en dat het ding ook nog de grote plas over moet, dan zou ik voor het ms-plankje gaan

PSN: djmurcielago

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik persoonlijk ook hoor, maar je weet het nooit, misschien heeft TS het ervoor over :)

met een stift kan je btw ook de tekentjes op de toetsen aanpassen >:)
/hk

Permanent wintericon!

Verwijderd

Dat Mac tobo heeft een ADB aansluiting, en volgens mij hebben de Mac minis dat niet :P

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:21:
[...]

Dat Mac tobo heeft een ADB aansluiting, en volgens mij hebben de Mac minis dat niet :P
Alle recente macs hebben alleen nog maar USB :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:21:
[...]

Oh...vergeet mijn eerdere post dan maar :D Niet goed genoeg gekeken, my bad...

Permanent wintericon!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Ik snap het niet, ik heb op die site gekeken, en ze verkopen ook gewoon een USB versie voor PC en Mac, of bedoelen julllie nu een ander toetsenbord?

Hier stond achterhaalde informatie…

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

De TS bedoelt een keyboard met een [apple] toetsje en nog wat andere apple-termen erop maar in de vorm van zo'n ergonomisch toetsenbord.

leoaq.fm // Jeune Loop

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dawuss schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:22:
[...]

Alle recente macs hebben alleen nog maar USB :)
Och, Keyspan maakt daar prima convertortjes voor :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:32:
[...]

Och, Keyspan maakt daar prima convertortjes voor :)
Voor 60 euro per stuk :*)

Verwijderd

- edit -

microsoft had dit toetsenbord ook in de usb uitvoering

- edit -

Sorry ik zal eerst lezen de volgende keer.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 20:15 ]

• MahRain
Iemand bekend met Adesso?

http://www.adesso.com lijkt ook zoiets te hebben namelijk

Verwijderd

Hier kun je een lijst je vinden, er staan een aantal ergonomische keyboards bij:
http://www.apple.com/macosx/upgrade/input.html

misschien al een keer eerder genoemd:
http://www.fentek-ind.com/kbemac.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 20:36 ]

• Liegebeest
Die mooie uitgebreide keyboards zijn er helaas alleen in ps/2 uitvoering
Uhm, volgens mij is die Natural desktop Pro 2.0 wel gewoon als USB te krijgen hoor..

• Liegebeest
Deze bedoel ik... Goed, heb je d'r meteen een andere muis bij, maar dat vind ik ook niet zo'n ramp. Ben toch aan een nieuwe toe...

• MBV
  • Laatst online: 14-02 21:42

MBV

cailin_coilleach schreef op woensdag 06 april 2005 @ 09:17:
[...]

Uhm, volgens mij is die Natural desktop Pro 2.0 wel gewoon als USB te krijgen hoor..
Zeker weten, staat bij mij thuis op mijn bureau :)
edit:
ik heb nog een oudere, die er net zo uitziet als het plaatje in de TS. Kostte me toen 6 euro nieuw :9

Maar TS: Welke toetsen heb je nu problemen mee? MS natural heeft gewoon de US indeling, ik zou verwachten de Apple ook, toch? En anders kan je alsnog met stickers aan de gang :P

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 06-04-2005 09:32 ]

• MahRain
MBV schreef op woensdag 06 april 2005 @ 09:30:
Maar TS: Welke toetsen heb je nu problemen mee? MS natural heeft gewoon de US indeling, ik zou verwachten de Apple ook, toch? En anders kan je alsnog met stickers aan de gang :P
Ik heb niet zozeer problemen met toetsen (windows toets werkt als command enzo) maar meer het enorme Microsoft feeling dat je hebt bij het toetsenbord ;-)

Bovendien zou het handig zijn als de leestekens op de toetsen staan zoals bij het Tactile Pro toetsenbord, maar dat is volgens mij het enige dat dat zo heeft.

• Liegebeest
meer het enorme Microsoft feeling dat je hebt bij het toetsenbord ;-)
Tja, men kan zeggen wat ze willen over de software van Microsoft, maar over hun keyboards en muizen heb ik nog nooit wat te klagen gehad :) Hun Natural keyboards zijn de fijnsten die ik ken (en ze zien er ook nog eens erg netjes uit, in vergelijking me anderen).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf een standaard Apple USB keyboard geprobeerd bij mijn Mac Mini maar ik vond het een draak van een ding. Ik gebruik 'm niet meer.

Ik gebruik nu dit keyboard en die is stukken beter. Heeft weliswaar niet een ergonomische layout, dus als je dat perse wilt heb je pech, maar is verder wel een goed bord. Is ook gewoon in Nederland te krijgen. Ben alleen even vergeten waar ik 'm gekocht heb.

• MahRain
/downtime/ schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:11:
Ik heb zelf een standaard Apple USB keyboard geprobeerd bij mijn Mac Mini maar ik vond het een draak van een ding. Ik gebruik 'm niet meer.

Ik gebruik nu dit keyboard en die is stukken beter. Heeft weliswaar niet een ergonomische layout, dus als je dat perse wilt heb je pech, maar is verder wel een goed bord. Is ook gewoon in Nederland te krijgen. Ben alleen even vergeten waar ik 'm gekocht heb.
Wat was er mis met de normale keyboard? en maakt die tactile niet "teveel lawaai" ?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

/downtime/ schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:11:

Hier? ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MahRain schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:46:
Wat was er mis met de normale keyboard? en maakt die tactile niet "teveel lawaai" ?
Mijn belangrijkste klacht over de Apple is dat alle toetsen, ook de functietoetsen en de escape enzo, allemaal in 1 groot blok zitten. Dat ziet er wel strak uit maar je drukt snel op verkeerde toetsen als je blind typt. Zo drukte ik vaak op toetsen die een rij hoger zaten dan de toets die ik nodig had. Het helpt bij snel typen ook wanneer de functietoetsen in groepjes van 4 zitten en niet in 1 lange rij.
Daarnaast had ik per ongeluk een NL toetsenbord gekocht waardoor er nog wat andere afwijkingen van een standaard toetsenbord zijn, zoals een hele kleine linker shift toets, en een backslash op de "foute" plek. Ik werk normaal alleen met US toetsenborden.

Kwalitatief is het Apple USB bord niet slecht maar ook niks bijzonders. Gewoon middelmaat budget keyboard dus.

De Tactile heeft, wat mij betreft, 2 kleine nadelen. Ten eerste is ie inderdaad best rumoerig. Ten tweede zitten de Apple/Windows en de Option/Alt toetsen omgekeerd (zoals alle Apple keyboards) maar dat is alleen een probleem als je ook regelmatig met gewone PC toetsenborden werkt.
Yup :)

Verwijderd

Is dit niet wat voor jou ??:

http://www.macintoys.nl/a...ie/kinesistoetsenbord.php

das een ergonomisch toetsenbord voor mac.. (teminste die site heeft macintoys dus dat lijkt me wel..)

edit : oei idd wel heel erg duur, en hij is niet zo heel mooi ...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 18:49 ]

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:12

N0 0B

cxb1=N#

uhm.. ik denk dat 460€ voor een toetsenbord niet echt reëel is.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Pagina: 1