Mijn belangrijkste klacht over de Apple is dat alle toetsen, ook de functietoetsen en de escape enzo, allemaal in 1 groot blok zitten. Dat ziet er wel strak uit maar je drukt snel op verkeerde toetsen als je blind typt. Zo drukte ik vaak op toetsen die een rij hoger zaten dan de toets die ik nodig had. Het helpt bij snel typen ook wanneer de functietoetsen in groepjes van 4 zitten en niet in 1 lange rij.
Daarnaast had ik per ongeluk een NL toetsenbord gekocht waardoor er nog wat andere afwijkingen van een standaard toetsenbord zijn, zoals een hele kleine linker shift toets, en een backslash op de "foute" plek. Ik werk normaal alleen met US toetsenborden.
Kwalitatief is het Apple USB bord niet slecht maar ook niks bijzonders. Gewoon middelmaat budget keyboard dus.
De Tactile heeft, wat mij betreft, 2 kleine nadelen. Ten eerste is ie inderdaad best rumoerig. Ten tweede zitten de Apple/Windows en de Option/Alt toetsen omgekeerd (zoals alle Apple keyboards) maar dat is alleen een probleem als je ook regelmatig met gewone PC toetsenborden werkt.
Yup