[2000] Printen in dosbox (USB)

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 22:58
Ik zit hier met een klein probleem, ik heb nog een oud dosprogramma wat ik aan de praat heb gekregen in W2K (in een dosbox), maar nu wil ik hieruit graag gaan printen. Nu weet ik dat er een mogelijkheid is om de printer lokaal te delen en daarna in de dosbox een koppeling te maken met:

net use lpt1: \\mijnpc\mijnprinter /persistent:yes

maar het probleem is dat ik geen netwerkkabel in mijn pc heb aangesloten. Volgens mij schakelt W2K daarom het eea uit wat met netwerk te maken heeft.

Nu kan ik natuurlijk een switch aan de pc hangen om het te faken, maar is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een utp stekker te maken die de verzend én ontvangst poorten met elkaar verbind. (om toch die netwerkverbinding actief te krijgen).

Als ik bijvoorbeeld op mijn netwerklocaties klik, is het leeg, als ik daarna in de adresbalk de naam van mijn computer invoer \\mijnpc, zie ik wel degelijk mijn computer staan en de gedeelde printer.

Als ik in de dosbox die net use opdracht geef krijg ik een foutmelding system error 1219

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
imho denk ik niet dat het werkt omdat dos geen usb ondersteund zover ik weet en je printer / netwerk via usb loopt

"Stilte, een gat in het geluid...."

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan het zijn dat je firewall dwarsligt :? Ik zie als ik mijn PC opstart ook iedere keer dat NIS 2005 automatisch rules aanmaakt voor de printer spoller service, dus het zou best kunnen dat DOSbos geen toegang heeft tot je (virtuele) LAN dankzij je firewall. Moeite van het nakijken waard dacht ik zo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• knifto
The_Eagle schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:46:
Kan het zijn dat je firewall dwarsligt :? Ik zie als ik mijn PC opstart ook iedere keer dat NIS 2005 automatisch rules aanmaakt voor de printer spoller service, dus het zou best kunnen dat DOSbos geen toegang heeft tot je (virtuele) LAN dankzij je firewall. Moeite van het nakijken waard dacht ik zo ;)
Omdat dit een compter is die niet aangesloten staat op het internet is er geen virusscanner cq firewall aanwezig. Dus deze kunnen ook niet dwarsliggen

• knifto
Flapietoetoe schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:41:
imho denk ik niet dat het werkt omdat dos geen usb ondersteund zover ik weet en je printer / netwerk via usb loopt
Mijn netwerk loopt via de netwerkkaart en die word wel degelijk ondersteunt in een dosbox, denk maar aan de opdracht ping, tracert, enz.....

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38

BCC

knifto schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:53:
[...]
Mijn netwerk loopt via de netwerkkaart en die word wel degelijk ondersteunt in een dosbox, denk maar aan de opdracht ping, tracert, enz.....
Ja, maar als je geen netwerk kaart installeerd, had je in Windows 98 geen TCP/IP Stack.. ik weet niet of dat bij XP ook nog steeds zo is. Verder moet je bij het installeren van de printer aangeven dat je nog vanuit dos print, dan emuleert hij je (USB/Netwerk) printer op LPT1, welke je dan gewoon vanuit de dosbox kan aanspreken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 19:51

gatlarf

So say we all...

Je kan als netwerkadapter de MS-loopback adapter installeren. Dan heb je een virtuele netwerkadapter die steeds "up" is. daarmee kan je dan naar je eigen pc browsen.

May the lords of Kobol guide you...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TCP/IP zou op een XP machine standaard aanwezig moeten zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

sanfranjake schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:33:
TCP/IP zou op een XP machine standaard aanwezig moeten zijn :)
True, maar het is W2k (zie startpost) :)

Kun je het net use commando wel gebruiken :? Of geeft ie een foutmelding? In het 2e geval is je TCP/IP stack idd niet geinstalleerd, en moet je dat idd alsnog doen. En anders idd ff die loopback adapter installeren en kijken of dat werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1