Toon posts:

Gitaar direct aansluiten op pc lukt wel/niet

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me gitaar direct op de line-in van me laptop geluidskaart (crystal sound) in geplugged met een jackplug (zo'n verloop stekkertje)

Het rare is nu dat het de ene keer weer wel doet maar de andere keer weer niet... :?

Weet iemand wat het kan zijn.. (het is zeker geen prog die in de achtergrond mee draaid) of weet iemand een andere oplossing voor een gitaar aan te sluiten op de pc

Verwijderd

probeer guitar van steinberg is

Verwijderd

probeer eens de jack schoon te maken met een antistatisch middel (glassex ofzo) wil soms wel eens werken.

Of heb je apparaten aan staan die electrogolven uitzenden (TV (monitor doet het niet zo erg geloof ik) TL verlichting, magnetron ed.

Verwijderd

vraagje, maar waarom wil je je gitaar op je laptop aansluiten? (pc is beter en handiger)
Maar als je 'm dan aansluit kun je het beste de gitaar gewoon op je versterker aansluiten, en dan van de line-out (als dat niet kan de head-phones aansluiting) naar je pc/laptop met een verloopstekkertje. (zo'n gitaarkabel past niet in je geluidskaar of laptop, vandaar 't verloop-kabeltje)
Maar je moet je geluids-instellingen wel goed instellen, want het is heel gauw te krakerig of te dof.
En je hebt denk ik een kappoete kabel of (wat veel erger is) een kapotte line in/mic in aansluiting op je laptop. (en die vervang je zomaar niet zelf op een laptop :o)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me gitaar op me laptop omdat dit een goedkope manier is om wat op te nemen..

Op mijn Versterker heb ik helaas geen Line-out en volgens mij is de line-in niet kapot aangezien ik er wel gewoon een microfoontje werkend er op aan kan sluiten..

Ik vind het alleen raar dat ie het soms wel doet en soms niet :(

Verwijderd

mmmmm
De line in van je laptop is stereo, en je gitaarkabel is mono, misschien dat daar het probleem ligt..(anders weet ik het ook niet)
Versterk je je gitaar wel, voordat je 'm op je laptop aansluit, anders zou het wel eens aan je pickup-schakelaar of volumeknop kunnen liggen.... :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een gitaar geeft maar een heel zwak signaal, het werkt denk ik beter als je hem op de microfoonaansluiting ipv de lineaansluiting van je laptop aansluit.

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. als ik me geluidskaart uit aparaten beheer haal en ik laat windows 'm weer herkennen.. dan doe de gitaar het wel voor heel eventjes |:(

misschien moet ik toch maar een simpele mengpaneel kopen..
Pagina: 1