Toon posts:

??netwerk machtigingen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waaar kan ik mijn netwerkmachtigingen etc aanpassen, dus dat ik zonder die 'de toegang tot het netwerk is geweigerd' onzin alles kan doen.

Verwijderd

En wat is je netwerk setup kwa machines?

Verwijderd

Topicstarter
een piii450, een p133 allebei op hub, 3com 100mbit kaartjes, tcp/ip en ipx protocollen geinstalleerd.

Verwijderd

Fijn, en nu je OS er ook nog bij, dan kunnen we aan de slag.

Verwijderd

Topicstarter
I'm sorry, is beide WIN98 (niet SE), ik zou echt blij zijn als ik van die onzin af ben!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:02

iGadget

Wowsers!

Is de verbinding uberhaupt al goed? Kun je je andere machines al pingen? Zoniet, heb je TCP/IP al geconfigged?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

'de toegang tot het netwerk is geweigerd'
volgens mij wil je gewoon op school de man ff zijn en de hele boel hacken :o

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
En met deze tips kom je dan niet ver :z

Verwijderd

Topicstarter
hey scuzzy, wat een bull-shit, ik heb thuis na een onwijs gekloot me netwerk eindelijk aan de gang en heb nu een probleem: ik wil van de een naar de andere pc kopieren, en andersom of bv een file ff verplaatsen, en als ik dan opeens zo'n melding tegenkom die ik maar niet weg krijg stel ik hier een vraag, wat heb ik er dan gvd aan als jij mij een beetje gaat zitten afzeiken of betweifelen of whatever. ben jij zo iemand die eerst moet zien dat iemand gdvddggdvddgvd (ja ik ben echt pissed!) 3 dagen bezig is met het terughalen van verdwenen bestanden, windows die perse duitse drivers gaat installeren van je cd en vervolgens niet meer opstart etcetcetc. daar :r ik echt op! help me, dan bedank ik je en ben ik happy maar dit soort onzin word ik echt vervelend van.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, het netwerk is verder in orde, kan printen, pingen (mezelf en andere pc) van beide kanten, ze zien elkaar op het netwerk etc.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Wel als ingelogd op het netwerk en als primaire aanmelding de Microsoft client ?

Dus niet op cancel drukken als ie om wachtwoord vraagt. Als ie niet om wachtwoord vraagt: netwerkkaart (drivers etc) nakijken.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
yep, zoals je zegt, micr. client als prim. aanmelding en hij vraagt om een wachtwoord, dan vul ik niks in en druk op enter (bij user staat natuurlijk wel mijn naam, verder geen passw.)

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Dit is vaag... win98 heeft namelijk helemaal geen ingebouwde opties voor zover ik weet voor het zijn van domainmaster of iets dergelijks... Je hebt echt alleen maar 2 win98 pc's in je netwerkje hangen?

Er is verbinding, dat wijst het pingen enzo al uit... staat tcp/ip ofzo misschien vaag ingesteld?

Probeer zoveel mogelijk dingen uit te sluiten, da's de enige manier waarop je zoiets kunt debuggen. De fysieke connectie is goed, je kon immers pingen. Wat heb je verder aan protocollen enz. geinstalleerd staan?
Ik heb hier
-Client voor microschoft netwerken
-bestands- en printerdeling voor microschoft netwerken
-tcp/ip
-de netwerkkaart zelf

in de eigenschappen van m'n netwerkje staan, dit is voldoende. Gooi anders alle overige crap eruit, vaak heb je die helemaal niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb externe toegangsadapter, ISDN Ndiswan (van externe toegangsadapter), netwerkkaart, tcp/ip voor beiden, ipx voor beiden, micr. client en bestands en printerdeling. tcp/ip staat ingestelt, niet op gebruikersniveau maar die andere (zit nu ff niet op eigen pc)

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Externe toegangsadapter en alles wat daarbij hoort kun je, als je geen modem hebt, er gewoon uitflikkeren. ISDN Ndiswan enzo dus ook, en ipx zou ik er voor de zekerheid ook ff uitgooien, misschien dat die roet in het eten gooit. Je kunt 'm later altijd weer toevoegen.

Het blijft gewoon uitproberen allemaal, ERGENS moet er iets fout staan in de instellingen, ofwel op jouw pc, ofwel op de andere pc.

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Uhm, bestands en printerdeling op gebruikersnivo?
En zo niet, heb je alles gedeeld?

Verwijderd

heb je de map die je wil delen op alleen lezen gesecelecteerd:?
|:(
Pagina: 1