[Excel 2003] Autovervangen van tekst door datum uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Vissie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 12:32

Vissie

...mine, mine, mine

Topicstarter
Ik heb een probleem wanneer ik een tekstbestand importeer naar Excel. In het tekstbestand komen termen als 01/01 voor en door excel worden die automatisch geconverteerd naar datums (bv. 1-jan), maar het zijn helemaal geen datums en ik wil dus ook de weergave 01/01 houden in het excel bestand.

Autocorrecties uitzetten in excel leverde net als een zoekactie op google en hier op tweakers niets op. Is er iemand die eerder dit probleem heeft gehad en opgelost?

Mijn dank is groot.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 18:53
Als cel-format "text" gebruiken en niet "date"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt bij het importeren toch opgeven welk type gegeven de kolom bevat? Maak er iets anders als datum / standaard van, en ik denk dat het dan wel losloopt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In het tekstbestand komen termen als 01/01 voor en door excel worden die automatisch geconverteerd naar datums (bv. 1-jan), maar het zijn helemaal geen datums en ik wil dus ook de weergave 01/01 houden in het excel bestand.
Bij het openen moet je de "wizard tekst importeren" krijgen. Heb je die niet, hernoem dan je bestandje naar import.txt en open het nogmaals.
Kies in de wizard de juiste instellingen voor scheidingsteken en dergelijke. In stap 3 krijg je de kolommen te zien. Selecteer de desbetreffende kolommen en verander het gegevenstype van "standaard" naar "tekst".

• Vissie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 12:32

Vissie

...mine, mine, mine

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de snelle reactie.

Ik kan me op dit moment wel voor mijn kop slaan, ik heb hier echt te lang over gedaan. Mijn excuses voor deze overdreven niet intelligente vraag, het is mijn dag blijkbaar niet.

Alsnog bedankt!