Toon posts:

Windows XP installatie op S-ATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad. Ik heb een asus k8vse deluxe moederbord en heb hier een sata schijf op aangesloten.

Ik heb partities aangemaakt in partion magic. Vervolgens geboot van xp schijf -> op F6 gedrukt -> driver ingevoerd die ik van de cd-rom heb gehaald.

Als de installatie aankomt bij het detecteren van de vaste schijven dan zie ik het scherm waar normaal gesproken de partities worden weergeven. Alleen dat veld is helemaal leeg (hij geeft ook geen melding dat hij geen vaste schijven zijn gevonden). Als ik me schijf ongepartioneerd heb zegt hij ook niet dat er een ongepartioneerd gedeelte is. Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een afbeelding bijgevoegd van het scherm dat ik zie.

Afbeeldingslocatie: http://www.hb-com.nl/ronnie/image/xp.gif

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Dit is al vaker voorgekomen.

Lees de FAQ.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer het eens met de laatste SATA drivers :)

Verwijderd

je hebt al geprobeerd om gewoon is op enter te drukken
en te kijken of hij verder gaat zodat je de partities kunt partitioneren ?

veel ideen heb ik ook niet hij word volgens mij wel gevonden want
anders zou die aangeven dat er geen schijven gededecteerd worden..

de schijven worden ook in de bios gevonden ??

btw waarom maak je partities met partition magic ??!?!
kun je net zo makkelijk met windows installatie zelf doen
en er bestaat een kans dat dit probleem door dat progje zelf komt..
gooi die partities er maar mooi even af en dan is zien wat
er dan gebeurd..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dikke kans dat er verschillende SATA drivers op de CD van je mobo staan. Je moet ff kijken welke de goede is, dikke kans dat je ze omgewisseld hebt :)
Overigens hoef je niet eerst met PM partities aan te maken - dat kan de XP setup prima zelf ;) Bij een verse installatie zou ik zelfs vanaf een helemaal kale schijf zonder partitie-indeling beginnen, omdat je anders de kans hebt dat je bootfiles niet op dezelfde disk komen te staan als waar je XP installatie op staat. Een format van je 2e partitie levert je dan een onbruikbaar systeem op. En ik spreek uit ervaring hier :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)