Hallo ik maak vaak gebruik van het User Authentication systeem dat in dreamweaver te vinden is in 'application' menu, daarin kun je ook dingen vinden zoals insert, update en delete records. In mij geval gaat het om de PHP versie van het User Authentication systeem.
Ik gebruik het User Authentication vaak als ik een content management systeem maak voor een website.
Mijn vraag is hoe veilig het eigenlijk is als je hiervan gebruik maakt, aangezien macromedia het zelf heeft toegevoegd aan dreamweaver (en het erg makkelijk is) vind ik het vertrouwelijk, en het werkt altijd prima is mijn ervaring.
Maar heeft er iemand andere ervaringen omtrent de veiligheid van het User Authentication?
Ik gebruik het User Authentication vaak als ik een content management systeem maak voor een website.
Mijn vraag is hoe veilig het eigenlijk is als je hiervan gebruik maakt, aangezien macromedia het zelf heeft toegevoegd aan dreamweaver (en het erg makkelijk is) vind ik het vertrouwelijk, en het werkt altijd prima is mijn ervaring.
Maar heeft er iemand andere ervaringen omtrent de veiligheid van het User Authentication?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <?php session_start(); $MM_authorizedUsers = ""; $MM_donotCheckaccess = "true"; // *** Restrict Access To Page: Grant or deny access to this page function isAuthorized($strUsers, $strGroups, $UserName, $UserGroup) { // For security, start by assuming the visitor is NOT authorized. $isValid = False; // When a visitor has logged into this site, the Session variable MM_Username set equal to their username. // Therefore, we know that a user is NOT logged in if that Session variable is blank. if (!empty($UserName)) { // Besides being logged in, you may restrict access to only certain users based on an ID established when they login. // Parse the strings into arrays. $arrUsers = Explode(",", $strUsers); $arrGroups = Explode(",", $strGroups); if (in_array($UserName, $arrUsers)) { $isValid = true; } // Or, you may restrict access to only certain users based on their username. if (in_array($UserGroup, $arrGroups)) { $isValid = true; } if (($strUsers == "") && true) { $isValid = true; } } return $isValid; } $MM_restrictGoTo = "../../Manager/authentication/geweigerd.php"; if (!((isset($_SESSION['MM_Username'])) && (isAuthorized("",$MM_authorizedUsers, $_SESSION['MM_Username'], $_SESSION['MM_UserGroup'])))) { $MM_qsChar = "?"; $MM_referrer = $_SERVER['PHP_SELF']; if (strpos($MM_restrictGoTo, "?")) $MM_qsChar = "&"; if (isset($QUERY_STRING) && strlen($QUERY_STRING) > 0) $MM_referrer .= "?" . $QUERY_STRING; $MM_restrictGoTo = $MM_restrictGoTo. $MM_qsChar . "accesscheck=" . urlencode($MM_referrer); header("Location: ". $MM_restrictGoTo); exit; } ?> |
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 16:02 ]