Toon posts:

PDF minimal size

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al enige tijd een pdf te maken van een aantal ingescande pagina's uit een boek. De bedoeling is dat dit document (uiteraard) zo klein mogelijk word. Ik kom nu aan 180 kb/pagina. Heb document ingescand met 144dpi, grayscale aangezien er een paar plaatjes instaan. Dit zou beter moeten kunnen, maar ik heb 'alles' al geprobeerd, opties in Acrobat, distiller enz enz. Heeft iemand tips?

Verwijderd

1) goed inscannen 300 dpi of hoger
2) ocr-en en je ocr prog er een pdf van laten bakken

dan heb je iig de text als text en alleen de daadwerkelijke plaatjes als plaatje, zal wel schelen

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 00:54

Jrz

––––––––––––

180kb is redelijk klein voor een a4 plaatje

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

THE POPE IS ALIVE!!! 8)7

Ik denk ook dat OCR'en het beste is. Dat vlak van 144 dpi aan massieve pixels hou je gewoon. Ik geloof dat je nog wel de JPEG compressie een eind omlaag kan schroeven toch?
Maar ja, wordt het ook allemaal niet jofeler op.

Wat je kunt doen is in Illustrator de PDF weer uit elkaar halen en de stukken tekst ook echt zwart/wit maken en de plaatjes grayscale. Maar dat is een hels werk, weet niet hoe veel tijd je er voor hebt...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs