Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Ieder IDE device zijn eigen controller?? HUH .. dus 4 controllers? Lijkt me overbodig.. sterker nog.. het is dan enorme belasting voor de CPU, want CPU regelt bijvoorbeeld bij het schrijven de verdeling van de filetjes over de harde schijven, en moet deze communiceren met de 4 controllers.
Bij duurdere RAID controllers (niet die onboard dingetjes zoals bij mijn ABIT KT7 RAID, maar dan 1500 piek en meee) wordt het wel door de RAID controller opgevangen....
We hebben het nu ff over de IDE RAID controllers voor het gemak.
SCSI RAID controllers hebben dit allemaal niet en geven geen extra belasting voor de CPU.
BTW ik heb een stripe (RAID-0) op de RAID controller zitten en de cd-rom en DVD op de standaard IDE controller.. het werkt als een tierelier...:9
Bij duurdere RAID controllers (niet die onboard dingetjes zoals bij mijn ABIT KT7 RAID, maar dan 1500 piek en meee) wordt het wel door de RAID controller opgevangen....
We hebben het nu ff over de IDE RAID controllers voor het gemak.
SCSI RAID controllers hebben dit allemaal niet en geven geen extra belasting voor de CPU.
BTW ik heb een stripe (RAID-0) op de RAID controller zitten en de cd-rom en DVD op de standaard IDE controller.. het werkt als een tierelier...:9