geen raid aan

Pagina: 1
Acties:

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Ik ben aan het shoppen voor een socket A mobo met Raid mogelijkheden. Kunnen jullie me jullie ervaringen hierover vertellen. Ik heb al gezocht in het forum, maar kan er niet echt iets zinnigs over vinden. heb ik er iets aan met 4 drives (2 cd, 2 HD) Het lijkt mij dat als iedere device zijn eigen controller heeft dit ten goede zal komen aan de snelheid, met stripe sets voor de HD's. En geen dubbel verkeer op de controllers?? klopt dit? scheelt dit??? En zo ja welk Mobo??? Thnx

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ieder IDE device zijn eigen controller?? HUH .. dus 4 controllers? Lijkt me overbodig.. sterker nog.. het is dan enorme belasting voor de CPU, want CPU regelt bijvoorbeeld bij het schrijven de verdeling van de filetjes over de harde schijven, en moet deze communiceren met de 4 controllers.

Bij duurdere RAID controllers (niet die onboard dingetjes zoals bij mijn ABIT KT7 RAID, maar dan 1500 piek en meee) wordt het wel door de RAID controller opgevangen....
We hebben het nu ff over de IDE RAID controllers voor het gemak.
SCSI RAID controllers hebben dit allemaal niet en geven geen extra belasting voor de CPU.

BTW ik heb een stripe (RAID-0) op de RAID controller zitten en de cd-rom en DVD op de standaard IDE controller.. het werkt als een tierelier...:9