Toon posts:

[XP] 2x een quote teken ipv 1x *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bizar probleem. Wanneer ik een quote of dubbele quote doe krijg ik het gevraagde teken 2 keer in beeld. Dus: ' =>' ' en " => "" het gebeurt ook bij tildes, dus: ~ => ~~.
Echt heel erg vreemd. Het heeft niets te maken met toetsenboord indelingen als VS internationaal of iets van dien aard. Stickykeys (plaktoetsen) heb ik ook naar gekeken maar lijkt het ook niet te zijn.
Heeft iemand hier een oplossing voor? :?

OS = Win XP pro Dutch SP1
Keyboard = Internet Navigator™ Keyboard

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Probeer eens ~ gevolgd door een spatie.
Dit is typisch een eigenschap van je toetsenbordtaalinstellingen. Toetstenbordlayout staat op NL en je indeling op VS.

Meer info:
Als je ' indrukt gevolgd door een e. Krijg je: é
ûéàìò Enz enz

[ Voor 22% gewijzigd door DeX op 04-04-2005 15:40 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:27
Fiereljepper, als je de knop eenmalig indrukt, krijg je er meteen 2?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 11:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Stel eens de landinstellingen van je Keyboard goed in. Indeling: VS en land: NL

klaar... :)

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 04-04-2005 15:42 ]

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik gebruik altijd VS Internationaal als layout en taal Nederlands en dat effect is mij totaal onbekend als er een keer wordt getiept.
Dit gebeurt alleen met die instellingen als je twee keer achter elkaar die toets drukt: de eerste keer verschijnt er niks, de tweede keer verschijnen er twee.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
n00bs schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:42:
Stel eens de landinstellingen van je Keyboard goed in. Indeling: VS en land: NL

klaar... :)
Sorry, maar dat is natuurlijk geen oplossing: VS Internationaal is een prima toetsenbordindeling (mits je teksten tiept en niet programmeert).

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Remus schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:43:
[...]

Sorry, maar dat is natuurlijk geen oplossing: VS Internationaal is een prima toetsenbordindeling (mits je teksten tiept en niet programmeert).
Misschien domme vraag maar, hoezo is VS Int. een slechte instelling als je programeert?

Default blanke hetero

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:55
Het zal het waarschijnlijk niet zijn maar je weet wel dat je na een " of ' en spatie moet typen om hem zichtbaar te maken, als je nog eens een " of ' typt krijg je er 2 tegelijk te zien... :o

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 15:42

JohnD

Bernd

ik heb dit een keer gezien bij een klant en dat was toen een virus. (weet alleen niet meer welk)
EbAyzo schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:46:
[...]
Misschien domme vraag maar, hoezo is VS Int. een slechte instelling als je programeert?
omdat het met programmeren handig is als je gewoon een quote of een dubbele quote krijgt als je hem intypt. dat gebruik je namelijk nogal vaak om strings aan te geven.

[ Voor 68% gewijzigd door JohnD op 04-04-2005 15:50 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, maar zoals ik al zei; het ligt niet aan de landinstellingen. Dat gebruik ik altijd al en werkte altijd prima. ;) Heb btw ook andere landinstellingen geprobeerd om te kijken of het daar aan lag, maar helaas. Het probleem is echt dat het ingetoetste teken 2x verschijnt ipv 1x. Heeeeeeeeel erg vervelend.
TRON schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:40:
Fiereljepper, als je de knop eenmalig indrukt, krijg je er meteen 2?
idd TRON, meteen zodra ik het heb ingedrukt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als alleen die specifieke toetsen (en je geen cola hebt geknoeid in het toetsenbord) lijkt inderdaad een virus me niet bepaald uitgesloten. Die kans is nog groter omdat je achterloopt met updates. SP2 is al een tijd uit ;) Check Beveiliging & Virussen even voor tips, installeer indien relevant even de trial van een goede virusscanner.

offtopic:
Titeledit zodat het OS er bij staat: zie ook Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy :)

En welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Een virus...hmmz...not good. Maar weer eens norton installen en anders...format c: :+

Thnx voor de replies!

• JohnD

JohnD

Bernd

viel me net in dat het toen het bugbear virus was. http://securityresponse.s...bear@mm.removal.tool.html

FKA SunStorms_Sletje

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

"Maar weer eens een virusscanner installeren"????? |:(
LIjkt me wel nuttig om dat continue te hebben

Waarom? Omdat het kan!!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

SunStorms_sletje schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:46:
ik heb dit een keer gezien bij een klant en dat was toen een virus. (weet alleen niet meer welk)

[...]

omdat het met programmeren handig is als je gewoon een quote of een dubbele quote krijgt als je hem intypt. dat gebruik je namelijk nogal vaak om strings aan te geven.
Hmmm..gebruik altijd VS-int. maar maak ook wel de nodige PHP scripts. Zal eens proberen met Nederlandse toetsenbord instellingen..

Default blanke hetero

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:39

Jrz

––––––––––––

Nederlandse indeling moet je niet hebben, dat is " boven de 2
Je moet gewoon VS hebben.
VS Internationaal zorgt voor de accenten.. Handig tijdens Word ofzo, maar anders bloed irritant.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:26

BertV

Handgemaakt

ik heb het ook en was opzoek naar de oplossing... zit hier op m'n werk.

Ik dacht ook dat het betekende dat je een actieve "keylogger" had dus schrok me rot ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• JohnD

JohnD

Bernd

bugbear is o.a. een keylogger

FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Ter info.

Het was bpk.exe, een keylogger.