Ik moet voor een vriend van me een spelletje maken in de trant van boter kaas en eieren
het gaat zo :
je het een speelbord:
| |
| |
| |
-------------------------------------------------|--------------------------- |----------------------------------------------------------
| |
| |
-------------------------------------------------|----------------------------|-------------------------------------------------------------
| |
| |
edit: let maar niet op het speelbord. die is verneukt
maar in ieder vak heb je ook een boter kaas en eieren veld en de bedoeling is dat als je in een vak wint. dat je dan in dat vak je teken mag zetten, zo ga je ze een voor een langs omstebeurt kies je een vak waar je speelt.
de bedoeling is om in het grote vlak op die manier 3 op een rij te krijgen.
hierbij moet ook een simpele computer tegenstander zijn.
in welke taal kan ik dit het beste doen ?
er is mij delphi aan geraden maar ik ben nogal noob in programmeren
het gaat zo :
je het een speelbord:
| |
| |
| |
-------------------------------------------------|--------------------------- |----------------------------------------------------------
| |
| |
-------------------------------------------------|----------------------------|-------------------------------------------------------------
| |
| |
edit: let maar niet op het speelbord. die is verneukt
maar in ieder vak heb je ook een boter kaas en eieren veld en de bedoeling is dat als je in een vak wint. dat je dan in dat vak je teken mag zetten, zo ga je ze een voor een langs omstebeurt kies je een vak waar je speelt.
de bedoeling is om in het grote vlak op die manier 3 op een rij te krijgen.
hierbij moet ook een simpele computer tegenstander zijn.
in welke taal kan ik dit het beste doen ?
er is mij delphi aan geraden maar ik ben nogal noob in programmeren
"Stilte, een gat in het geluid...."