Hoi,
Op een FreeBSD-4.6 server waar ik beheer van overgenomen heb van iemand anders, komen echt ladingen perl zombies tevoorschijn...
Na veel bugtracken ben ik er eindelijk uit waar ze vandaan komen en de boosdoener is dus amavisd.
Alleen stond dit dus allemaal al voorgeinstalleerd en ik weet verder vrij weinig van hoe amavis werkt..
Het is in combinatie met sendmail en amavis milter support...
Alle nodige perl extenties zijn geinstalleerd.. en de perl versie is 5.8.6
verder werkt ie wel, maar iedere minuut komt er een zombie bij...
Weet iemand hoe amavis werkt?
als ik de amavisd vergelijk met de geinstalleerde, dan zijn ze echt vreselijk verschillend..
een diff geeft echt ladingen text..
Ik wil dus best de nieuw amavisd perl script even neerzetten maar kan ik dit zomaar doen?
Hangt dat aan nog andere files?
Ik weet niets van amavis... en ik kan ook niet echt de info vinden die me op weg helpt...
Even iets anders installeren als ClamAV is momenteel nog geen optie.. later misschien wel, maar momenteel nog even niet.. ik wil gewoon nu even van die zombies af.....
Kan iemand me op weg helpen?
edit: het nieuwe amavisd perlscript neerzetten helpt ook niets...
blijkbaar gaat het ergens anders fout..
Op een FreeBSD-4.6 server waar ik beheer van overgenomen heb van iemand anders, komen echt ladingen perl zombies tevoorschijn...
Na veel bugtracken ben ik er eindelijk uit waar ze vandaan komen en de boosdoener is dus amavisd.
Alleen stond dit dus allemaal al voorgeinstalleerd en ik weet verder vrij weinig van hoe amavis werkt..
Het is in combinatie met sendmail en amavis milter support...
Alle nodige perl extenties zijn geinstalleerd.. en de perl versie is 5.8.6
verder werkt ie wel, maar iedere minuut komt er een zombie bij...
Weet iemand hoe amavis werkt?
als ik de amavisd vergelijk met de geinstalleerde, dan zijn ze echt vreselijk verschillend..
een diff geeft echt ladingen text..
Ik wil dus best de nieuw amavisd perl script even neerzetten maar kan ik dit zomaar doen?
Hangt dat aan nog andere files?
Ik weet niets van amavis... en ik kan ook niet echt de info vinden die me op weg helpt...
Even iets anders installeren als ClamAV is momenteel nog geen optie.. later misschien wel, maar momenteel nog even niet.. ik wil gewoon nu even van die zombies af.....
Kan iemand me op weg helpen?
edit: het nieuwe amavisd perlscript neerzetten helpt ook niets...
blijkbaar gaat het ergens anders fout..
[ Voor 5% gewijzigd door xzenor op 04-04-2005 15:35 ]