Toon posts:

[XP] *.mp3 en *.jpg veranderd in *.mp3.scr en *.jpg.scr

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hej ik zit met een irritant probleem. Al mijn mp3 en jpg bestanden hebben de extensie *.scr gekregen achter hun eigen extensie, behalve op de Windows partitie en mijn Documenten partitie. Als ik de bestanden open flikkert het beeld eerst even (alsof een screensaver begint) en daarna opent hij het oorspronkelijke bestand en de *.scr extensie is verdwenen en de oude extensie is weer terug.

Wat is dit? Een of ander raar virus? En hoe los ik dit op? :?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

-ET-

Phone Home

Het klinkt wel als een virus. Heb je een uptodate virrusscanner geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Norton altijd, alleen die kwam me op een gegeven moment de strot uit, heb ik verwijderd met de gedachte een nieuwe te installeren.. nooit gedaan.. dom dom dom natuurlijk :X . Als ik Norton weer wil installeren zegt hij dat hij er nog op staat. :/

Is er nergens een patch voor te vinden ofzo? Als iemand toevallig de naam van het virus weet? :)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-04 02:04
http://housecall.trendmicro.com/ online virus scanner

[ Voor 31% gewijzigd door mrFoce op 04-04-2005 15:02 ]

Verwijderd

Je moet ook even bij Symantec kijken naar hun tooltjes om Norton helemaal te verwijderen.

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 16:14
Na het scannen bij housecall NAV weer installeren.
Eerst even alle oude registerverwijzingen weghalen met rnav2003.exe
Doe je dat niet, dan krijg je idd de melding dat NAV nog op het systeem aanwezing is.

URL voor rnav2003 : ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe
Kijk voor Info over RNAV2003.exe zelf even bij symantec search ; http://www.symantec.com/search/

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders zou je een trial van een andere virusscanner kunnen proberen. Bijvoorbeeld www.mcafee.nl en www.kasperskylab.nl :) Is Windows XP geheel up-to-date?

Wat heb je zelf verder allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Hier op GoT is het vereist dat je zelf enige pogingen onderneemt om het probleem op te lossen. In je topicstart zie ik hierover nog niet zo heel veel terug. Zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog even door willen nemen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu die virusscan aan het doen en hij ziet al die bestanden als geïnfecteerd, hopelijk hoeven ze niet weg om het virus op te ruimen :/

sanfranjake: ik ben nog vergeten te melden dat ik een andere virusscanner van download.com gehaald heb (naam kwijt :X ), maar die installatie liep in het honderd. Verder is Windows up-to-date. :)

En ik bedenk me opeens dat sommige bestanden (jpg en mp3) ook naar *.jpg.exe en *.mp3.exe hernoemd zijn, hiermee gebeurd hetzelfde als de scr bestandjes. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan heb je nu vast de naam van het virus wel gevonden. Zoek met die naam in ons forum Beveiliging & Virussen manieren om het te verwijderen. Misschien is een reinstall van de hele pc wel het verstandigste als al je bestanden aan het muteren zijn. Hier op GoT zijn we echter wat actiever en dichter betrokken bij het geen we doen. We zoeken bijvoorbeeld de naam van het virus via de bekende zoekmachines op, en lezen alle documentatie over het verwijderen ervan goed door.

Lees verder Windows Operating Systems - Policy, Algemene gedragsregels (Netiquette), Registratievoorwaarden en faq, de posts hierboven en de sluitposts van je vorige topics nog eens goed door. Open eventueel laten mocht het toch allemaal niet lukken een topic in het forum waar je vraag in thuishoort, wat voldoet aan de in dat forum gestelde eisen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.