Toon posts:

Geheugen uitbreiden of videokaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een laptop, waarop ik graag een spel wou zetten. Laatst had ik een spel geinstaleerd, maar deze liep niet helemaal goed. Kreeg allemaal rare kleuren in mijn beeld.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veld4160/bia%20screen.bmp

Kan dit mssn iets met de videokaart te maken hebben, of heb ik mssn te weinig geheugen.

Dit zijn de specs van mijn laptop:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veld4160/systeem.jpg

Heeft iemand mssn een idee waar dit aan kan liggen ?

Alvast bedankt,

Raymond

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Artifacts duiden vaak op rot videogeheugen, of een oververhitte GPU/VPU. Ook kan het duiden op een conflict tussen de driver en het spel. Over welk spel gaat het en welke driver gebruik je?

Overigens is je laptop niet echt geschikt voor games, je videochip maakt gebruik van shared memory, dat is gewoon (traag) RAM geheugen.

[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 04-04-2005 14:27 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

je hebt andere drivers nodig.. denk ik

Verwijderd

en hoe denkt gij u videokaart te vervangen?? een laptop is nu eenmaal niet geschikt voor games? btw over welk spel gaat het hier?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op een P4 2700 met een Ati Mobility Radeon 9100 moet je toch zeker wel een spelletje kunnen spelen hoor. Je zal niet de nieuwste spellen in de hoogste resoluties kunnen draaien, maar in principe zul je wel alle huidige spellen speelbaar moeten kunnen draaien... met lage settings welliswaar ;)

Ik denk dat je even op zoek moet naar nieuwe drivers van je fabrikant en evt. patches voor dat spel wat je probeert te draaien.

Download anders even een demo van Half Life 2 of Need for Speed of zo, dan kan je zo zien wat je laptop aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:24:
Hallo,

Ik heb momenteel een laptop, waarop ik graag een spel wou zetten. Laatst had ik een spel geinstaleerd, maar deze liep niet helemaal goed. Kreeg allemaal rare kleuren in mijn beeld.

Voorbeeld:
[afbeelding]

Kan dit mssn iets met de videokaart te maken hebben, of heb ik mssn te weinig geheugen.

Dit zijn de specs van mijn laptop:
[afbeelding]

Heeft iemand mssn een idee waar dit aan kan liggen ?

Het gaat om het spel Brothers in Arms. Spellen, zoals Need for Speed underground 1 en 2, GTA en dergelijk kan ik wel gewoon spelen.(welliswaar onder een wat lagere resulotie)

Alvast bedankt,

Raymond

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je hebt je kwoot verkloot :+

En ik denk dat je moet kijken naar een driver update als andere spellen het wel goed doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• vezz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-07 21:48
Brothers In Arms : -Minimumvereisten:
- Pentium III 1Ghz
- 512Mb Ram
- 4x DVD-Rom drive
- 5Gb vrije harde schijfruimte
- 32Mb videokaart ( Ati Radeon 8500/9000/X-serie, nVidia GeForce 3/4/FX/6 4MX wordt niet ondersteund)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb niet het idee dat je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot dit probleem. En dat is niet de bedoeling hier op GoT, zoals je ook in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] kunt teruglezen.

Toon eens inzet, maak gebruik van de menselijke redendatievermogen (logica) en maak gebruik van de overvloed aan informatie gegeven door het Internet en o.a. de FAQ's van de GoT-subfora.

Inkoppertjes:
• Je hebt problemen met beeldweergave.
• Je hebt het probleem in specifiek 1 spel
• Voor de rest doet je PC het prima

Conclusie .. ? ;)

Geheugen kun je makkelijk testen met een speciaal programma (PMG FAQ). Verder kun je in de PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een hoop info vinden over het troubleshooten van PC-problemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.