[XP] MS-Dos full screen screenshot

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 20:12
Ik het hier een programma'tje dat ik voor school nodig heb waarvan ik een screenshot wil maken. Dit programma werkt onder MS-Dos. Nu moet ik hier een screenshot van maken, en probeer ik van het Full screen ms dos venster door middel van alt+enter er een window van te maken. Dan zou ik gewoon een screenshot kunnen maken. Als ik echter op alt+enter druk, dan krijg ik geen window mode, maar verdwijnt het dos venster naar de taakbalk. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om het in een venster te krijgen. Ik heb al op GOT gezocht en heb gevonden dat het misschien met VDM sound zou kunnen. Hiermee lukte ook niet. Ook dosbox heb ik geprobeert. Hier lukte het wel mee, maar het programma liep zo langzaam dat het niet bruikbaar is. Heeft iemand anders nog tips?
(Windows xp + sp2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Kun je een computer emuleren? Daar dan dos op installeren en daar een screenshot van maken?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Misschien kun je het met Dosemu proberen, maar volgens mij draait die alleen onder Linux... en je zit aan Windows vast?
Misschien dat het met een Live CD gaat... Dosemu is een stuk sneller dan Dosbox namelijk.
marcieking schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:07:
Kun je een computer emuleren? Daar dan dos op installeren en daar een screenshot van maken?
Met VMWare bijvoorbeeld, zou ook nog kunnen maar da's erg duur :P

[ Voor 40% gewijzigd door Cyphax op 04-04-2005 14:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Cyphax schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:08:
Misschien kun je het met Dosemu proberen, maar volgens mij draait die alleen onder Linux... en je zit aan Windows vast?
Misschien dat het met een Live CD gaat... Dosemu is een stuk sneller dan Dosbox namelijk.

[...]

Met VMWare bijvoorbeeld, zou ook nog kunnen maar da's erg duur :P
Dosemu is idd alleen onder linux. Er is niet zo iets als dosbox, wat gewoon wat sneller is, en wat gewoon onder windows draait?
VMWare is trouwens idd een beetje duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:16

Gerco

Professional Newbie

Kun je onder dosbox niet gewoon de snelheid verhogen? CTRL-ALT-F11/F12 geloof ik. Op die manier kan ik gewoon OMF2097 spelen op een 1.5GHz laptop onder linux. Als dat niet lukt heb je of een hele trage pc of een heel erg veeleisend DOS programma (Doom II ofzo ?)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

VMWare mag je gratis 30 dagen proberen :) Zie hier

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je bij de eigenschappen van de executable niet opgeven dat ie in een venster moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:30
Als je ALT-ENTER hebt gedaan, met je rechter muisknop op de applicatie en restore kiezen. Of anders een kopie maken van de snelkoppeling waarmee je het programma opstart en dan de eigenschappen wijzigen zodat deze niet meer full screen start.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders misschien de printscreen knop gebruiken? Helpt dat niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Blorgg schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:44:
Kan je bij de eigenschappen van de executable niet opgeven dat ie in een venster moet draaien?
Het is een programma'tje waarbij je een schema in kan vullen en dan een grafiek kan laten uitrekenen. Alles in dit programmatje kan in een venster, maar bij het maken van de grafiek springt hij automatisch naar full screen mode en kan je dus niet terug naar de venster mode. De printscreen knop functioneert dan dus ook niet. Ik ben nu VMWare aan het downloaden (met 32 kb/s ;( ), neem aan dat het daar wel mee lukt.
Dosbox kan je idd sneller laten lopen, maar het bereken van die grafiek blijft enorm langzaam onder dosbox. In een gewoon ms dos venster is die grafiek er binnen 2 seconden, maar bij dosbox doet hij er wel 3 minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Misschien een extreme manier, maar wie weet dat VMware uitkomst kan binnen. Voor mijn gevoel werkt dat nog steeds sneller dan DOSbox, en het heeft geen moeite om dingen in windowed mode te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Anoniem: 12316 schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:14:
Misschien een extreme manier, maar wie weet dat VMware uitkomst kan binnen. Voor mijn gevoel werkt dat nog steeds sneller dan DOSbox, en het heeft geen moeite om dingen in windowed mode te draaien.
Ik heb net Vmware geprobeert, maar ik krijg het zo 123 niet aan de gang om een partitie te benaderen in dos (in vmware, als ik c: doe zegt hij invalid). Misschien dat ik het binnekort nog ff probeer, en anders ga ik het maar op school maken, waar ze windows 2000 hebben draaien en het wel goed werkt...

[ Voor 4% gewijzigd door Brammel op 04-04-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76854

Je kunt de properties van een dos venster aanpassen dmv een druk op de rechter muisknop. Of je zou eens op simtel naar DOS screen capture programs kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Anoniem: 76854 schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:48:
Je kunt de properties van een dos venster aanpassen dmv een druk op de rechter muisknop. Of je zou eens op simtel naar DOS screen capture programs kunnen zoeken.
Het is echt hopeloos. Dit maakt snagit van een grafiekje in dos:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bramderoos/SNAG-0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikdoan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 10:09

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Waarom doe je niet gewoon Ctrl + Alt + Shift + Print Scrn
En daarna in paint pasten.

Zolang ie het blijft doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Misschien kan Screen to HTML helpen. :) Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het ziet er netjes uit. En als het als HTML niet bruikbaar is, dan zou je zelfs daar nog een screenshot van kunnen maken (omslachtig, maar werkt wel :P).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Dikdoan schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:43:
Waarom doe je niet gewoon Ctrl + Alt + Shift + Print Scrn
En daarna in paint pasten.
Omdat dit niet werkt bij een full screen ms dos window.
the_shadow schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:45:
Misschien kan Screen to HTML helpen. :) Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het ziet er netjes uit. En als het als HTML niet bruikbaar is, dan zou je zelfs daar nog een screenshot van kunnen maken (omslachtig, maar werkt wel :P).
Gaat me allemaal iets te ver. Ik ga wel een dag naar school om al die screenshots te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 17:16
Je zal wel moeten volgens dit artikel

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Hmm, einde verhaal dus. Vind het wel een beetje belachelijk dat het bij windows 2000 nog gewoon werkt en bij xp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je hebt natuurlijk ook altijd nog Bochs. Dit is OpenSource. Bochs is net zoiets als VMWare. Je kunt er namelijk mee PC's emuleren.

Bochs is hier te vinden: http://bochs.sourceforge.net/

Dit programma draait ook onder Windows en je kunt er gewoon MS-DOS op installeren (denk dat MS-DOS wel werkt), of pakt een gratis DOS versie. Op www.bootdisk.com kun je wel DOS bootdiskettes vinden.

Die commandline functie binnen Windows XP is trouwens geen MS-DOS. Dit heet gewoon commandline. MS-DOS zelf ondersteund namelijk geen 32-bits programma's en Windows XP commandline wel. Als je programma 16-bits is dan moet de volgende manier werken. Anders weet ik het hoe je het voorelkaar moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brammel schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:40:
[...]

Ik heb net Vmware geprobeert, maar ik krijg het zo 123 niet aan de gang om een partitie te benaderen in dos (in vmware, als ik c: doe zegt hij invalid). Misschien dat ik het binnekort nog ff probeer, en anders ga ik het maar op school maken, waar ze windows 2000 hebben draaien en het wel goed werkt...
Weet je zeker dat de virtuele HD wel geformateerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Laatst online: 26-05 14:38

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Misschien kun je hier iets mee: Capture Wiz

Klik!