[PHP] Mail draait op eigen mailserver / form niet verstuurd*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Voor mijn domein heb ik een eigen mail server draaien. Mijn domein + hosting doe ik bij een andere provider.

In mij mailform heb ik:

mail("info@.....nl")

echter ik krijg een error in beeld:

Warning: mail(): SMTP server response: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable or not local in

Als ik een mail adres gebruik van mijn chello account bijvoorbeeld dan wordt het mailform netjes verzonden en krijg ik m ook netjes binnen. Volgens de mensen die het geinstalleerd hebben zou ik de smtp server op moeten geven in mijn mailform echter zou ik niet weten waar dat zou moeten komen te staan.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Ik neem aan dat je PHP gebruikt, omdat je niks vermeld daarover.

Userguide PHP Mail(): http://nl3.php.net/manual/nl/ref.mail.php

Kun je dus in php.ini instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
je hebt gelijk dat had ik moeten vermelden, ik gebruik inderdaad Php.

Die link die jij opgeeft had ik zelf ook bekeken alleen kom ik er daar niet mee uit.
Ik heb geen rechten op de server om de php.ini in te stellen volgens mij.

Ik dacht dat ik het ook wel in het mailform zou kunnen aangeven wat de smtp server is.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt sowieso een instelling in je php.ini nodig om aan te geven van waar je mail verstuurd wordt. Afhankelijk van je OS moet je ofwel een SMTP server aangeven, ofwel de locatie van sendmail. Verder: uit je startpost maak ik op dat je maar één parameter gebruikt bij je mail(). Dat gaat natuurlijk nooit werken, mail() heeft 4 parameters, zoals je ook in de documentatie kan lezen.

Je zou eventueel kunnen proberen of je met ini_set() een aantal dingen kan instellen voor je mailfunctie, en als dat niet lukt zul je contact op moeten nemen met je host.

Als je er met deze tips niet uit komt, dan zul je iets specifieker moeten zijn in wat je geprobeerd hebt. Bekijk ook even P&W FAQ - De "quickstart". :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.