Toon posts:

P4P800SE herkent IDE harde schijven niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zeker in welk forum ik dit moest zetten, hier of in opslagmedia. Ik denk dat ik hier wel goed zit.

Ik heb onlangs een nieuwe kast binnengekregen en heb alles overgezet van mn oude naar de nieuwe kast. Altijd is er de angst dat er iets mis is gegaan en is t spannend als je de pc weer voor t eerst opstart. Bij mij startte die windows niet meer op. Ik in de bios kijken en hij herkent helemaal geen ide (pata)-apparaten meer!! In het rijtje in de bios staat aleen maar "Not-detected".

Kan t zijn dat de ide-sloten op het moederbord beschadigd zijn? Kan het uberhaupt dat ze t allebei niet meer doen (zowel harde schijven als cd-rom). Echter, een sata harde schijf herkent ie wel, vandaar dat ik aanneem dat t met de ide-sloten te maken heeft. Hoe kan ik uitvinden of het echt aan de ide-sloten ligt? Het ligt niet aan de kabels, daarvan heb ik er al meerdere geprobeerd. Ik heb ook de bios al gereset. Wat kan ik nog meer doen? Ik vrees dat het een nieuw moederbord kopen word :(

mobo: asus p4p800se
cpu: p4 2,8Ghz
geheugen: 1gGb

herkent dus ook geen cd-rom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 13:50 ]

Verwijderd

In de BIOS je IDE controllers activeren?
Kan namelijk best zo zijn dat ie alleen op SATA staat.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik daarvoor doen dan in de BIOS?
Volgens mij staat het gewoon goed, want het heeft altijd gewerkt.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 13:10
kan je geen autodetect doen in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat al op auto. En zo heeft t altijd gewerkt.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 13:10
probeer ze dan 's manueel in te stellen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mobo overgezet --> spanning er dus afgeweest. Kan best zijn dat dat een BIOS reset getriggerd heeft - zou me niks verbazen :) Je moet ff in je BIOS kijken hoe je E-IDE en je bootinstellingen staan. Ik denk dat je PATA + SATA of alleen PATA moet hebben. Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 14:35
Heb je na het plaatsen in de nieuwe kast de kabels (voeding en ide) wel goed aangesloten. :|

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:58:
Heb je na het plaatsen in de nieuwe kast de kabels (voeding en ide) wel goed aangesloten. :|
Ja, ik heb alles al tig keer gecontroleerd.

Ik heb een kennis gebeld die er veel over weet en die vroeg waar ik t mobo heb gelegd toen ik m uit mn oude kast gehaald had. Ik zei op mn dekbed. Hij zei dat dat niet goed was wegens statische elektriciteit en dat ie daardoor waarschijnlijk beschadigd is.

Verwijderd

Ik heb zelf een P4P800-E Deluxe en heb zelf ook wel is problemen met schijven..

ik neem aan dat je beide IDE poorten hebt geprobeerd ?

dat je ook alleen de hdd hebt proberen aan te sluiten en ook alleen de cd-rom (op
bijde poorten) en dit werkte ook niet ?

Heb je om even zeker te zijn de hdd en / of de cd-rom speler al op een andere
pc getest ?

De master en slave setting staan goed ?!?!

want je hebt dus die cd-rom en hdd uit je andere pc gehaalt,
waren ze daar niet allebij op een andere poort aangesloten ??
1 op de primary en 1 op de secundary ?
als ze dan op master stonden werken ze ook niet ..

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:40:
Ik heb zelf een P4P800-E Deluxe en heb zelf ook wel is problemen met schijven..

ik neem aan dat je beide IDE poorten hebt geprobeerd ?

dat je ook alleen de hdd hebt proberen aan te sluiten en ook alleen de cd-rom (op
bijde poorten) en dit werkte ook niet ?

Heb je om even zeker te zijn de hdd en / of de cd-rom speler al op een andere
pc getest ?

De master en slave setting staan goed ?!?!

want je hebt dus die cd-rom en hdd uit je andere pc gehaalt,
waren ze daar niet allebij op een andere poort aangesloten ??
1 op de primary en 1 op de secundary ?
als ze dan op master stonden werken ze ook niet ..
Dit moet je inderdaad eens controleren, heb ik ook eens voorgehad. Bij mij was het probleem dat op IDE0 2 masters hingen en op IDE1 2 slaves hingen.

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Verwijderd

Topicstarter
Heb het mobo getest en is niets mis mee. Heb wel ontdenkt dat er een pinnetje van de cpu is afgebroken. Er waren een aantal krom, meeste waren makkelijk terug te buigen. eentje was erg verbogen en in mn poging die terug te buigen brak het af. Klote dus.

Nu doet mn pc helemaal niets meer. Ik las dat in sommige gevallen een afgebroken pinnetje niets uitmaakt, omdat ie niet belangrijk is. Ik heb minder geluk met een noodzakelijk afgebroken pinnetje.

Mn vraag, zit er niets anders op dan een nieuwe processor kopen? Of kan t gemaakt worden?
Pagina: 1