Office Outlook Web Access 2003 naar outlook op me computer

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Hallo
ik heb een Office Outlook Web Access via een kennis van mij. Nou zou ik graag gewoon via outlook op mijn computer wille inloggen op die server zodat ik mijn agenda en mail daar binnen krijg.
Zijn er mensen die weten hoe dit moet?
Ik heb geloof ik office 2000.

Ik snap er echt niets van :?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
mvmoock schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:36:
Hallo
ik heb een Office Outlook Web Access via een kennis van mij. Nou zou ik graag gewoon via outlook op mijn computer wille inloggen op die server zodat ik mijn agenda en mail daar binnen krijg.
Zijn er mensen die weten hoe dit moet?
Ik heb geloof ik office 2000.

Ik snap er echt niets van :?
Ik ook niet echt.. :P
Probeer eens wat meer informatie te geven. Wat wil je precies?, wat is de huidige situatie?, Wat heb je zelf geprobeerd?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Hiervoor moet je een MAPI connectie naar je kennis z'n computer kunnen maken (zal standaard wel niet voer het internet gaan). Probeer gewoon eens een postbus aan te maken, naar het IP adres van zijn server en jou inlognaam. Wanneer dit niet werkt, zal hij iets aan zijn firewall/router configuratie moeten wijzigen of iets in de trant van RPC over HTTP moeten.

Een VPN opzetten is waarschijnlijk veiliger en minder werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Abom op 04-04-2005 15:24 ]

Verwijderd

Hier kunnen we natuurlijk erg weinig mee, vooral als je zelf niet weet welke versie van Outlook je gebruikt en niet aangeeft wat je zelf al gevonden hebt hierover.
Wat je wil is te realiseren met ofwel een VPN ofwel RPC over HTTP maar daar heb je Exchange 2003/Windows 2003 en Outlook 2003 en Windows XP voor nodig.
Zie http://www.microsoft.com/...003/library/ex2k3rpc.mspx

Lees verder ook Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door om te zien wat we van je verwachten hier op GoT

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is ook mij niet helemaal duidelijk wat je nu bedoelt :o

Zie inderdaad wat Abom in "Office Outlook Web Access 2003 naar outl..." - een VPN is waarschijnlijk het veiligst. En ja dan moet die kennis wel meewerken. Trouwens ook voor andere serverside zaken, als nu (terecht) alleen OWA toegang open staat.

Maar goed, op deze manier kunnen we er weinig meer mee dan zeggen dat dit zaken zijn die in handleidingen / boeken / etc. over Exchange staan en zonder duidelijke & gerichte vraag is het antwoord dan ook die door te nemen i.s.m. de beheerder van de server.

Omdat er geen eigen input is en de vraag te vaag, sluit ik dit topic. Probeer eerst zelf even te zoeken en open dan evt. een nieuw topic. (Zie ook Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif SA Policy en FAQ Forumgedrag :) )

edit:

Oeh, ik ben traag, zie dus wilhelmstroker

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 04-04-2005 15:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.