Toon posts:

Wireless leiden op met PDA wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb hier een Acer N10 met een ambicom 11mbps wifi kaart.
Nou wil ik heel graag op internet via wifi leiden, maar ik kan het netwerk niet vinden.
Ik heb al geprobeerd netstumbler en pocketwarrior te installeren maar die zien mijn wifi kaartje niet.
Weet iemand hoe ik het moet instellen zodat ik gewoon in het centrum op wireless leiden kan?
bij voorbaat dank
Daaf

Verwijderd

Al een ander kaartje geprobeert ?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik niet :'( en ik ken niemand anders meet zoon soort kaartje
maar wat ik zoek is dus eigenljk een soort site monitor die de hele tijd naar ssids scant binnen het bereik en die ook nog goed werkt met mijn wifi kaart

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
» Supported platforms are PocketPC 2002, PocketPC 3.0, HPC2000. Others may work too and will appear on this list. Windows Mobile 2003 is likely to work but I have no device to test it on.

» The ORiNOCO "Classic" (Proxim model 8410) and newer 802.11b card (Proxim model 8420) work with driver version 7.0 or better. The OEM cards work too (you may have to use the ORiNOCO driver 'WLLUC46' if the manufacturer did not provide one)

» Many Prism and Atmel based cards should work.

» The Dell Truemobile 1180 CF card works. and Socket SDIO card works.

» Some devices with built in 802.11b work, such as the Toshiba e740.

» The HP iPAQ 5450 series is not supported. You may be able to get it to work with the oldest ROM and original drivers, but those have bugs that make it hard to use.
In het geval van MiniStumbler denk ik dat je gewoon het pech hebt dat het met jouw kaartje niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 04-04-2005 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat zou wel pech zijn, maar is er niet een mogelijkheid met windows ofzo, zodat ik kan zoeken naar ssids of dat ik hem instel bij wireless network cards
Daaf

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:51
in het centrum van leiden? waar ergens? in het centrum van leiden staan zeer veel nodes (woon zelf in oegstgeest vandaar, zit lekker op NodeLijtweg nu :P )

Kijk gewoon eens met de utility van de kaart zelf of zoek even iemand met een laptop met wireless waar netstumbler wel op werkt, de meeste nodes hebben een naam als: ap."naamnode".wleiden.net

ik zit bijvoorbeeld nu op ap.omni.NLijtweg1.wleiden.net

BTW, op de il.*** netwerken van Wifi Leiden kan je NIET inloggen, dit zijn de interlink verbindingen van de nodes. alleen op de ap.*** netwerken kan je inloggen. zie ook www.wirelessleiden.nl
Pagina: 1