[XQuery] Zoekform verwerken in XQuery?

Pagina: 1
Acties:

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Ben al uren aan het zoeken maar ik kan geen simpele uitleg vinden hoe je nou een XML document kan doorzoeken met XQuery. De syntax van XQuery begrijp ik wel, maar hoe zorg ik nou dat de zoektermen die door een gebruiker in een formulier zijn ingevuld (bijv. auteursnaam) worden verwerkt en dat er een lijst met relevante data wordt gegenereerd?

Heeft iemand een link met een duidelijke uitleg?

Tis Top in Tukkerland

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke xmldb gebruik je? eXist bijvoorbeeld heeft in de documentatie voorbeelden die er gebruik van maken:
XQuery:
1
$value := request:request-parameter("key", ())

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• MichaelDell
xmdlb? eehhhhh, ik denk dat ik nog wat moet lezen dan..... ik dacht dat je gewoon een query kon versturen en die als een soort client-side script kon verwerken. maar ik heb daar dus een hulpje bij nodig? 8)7

Tis Top in Tukkerland

• Juup
  • Niet online
met xmldb bedoel ik de "database" op de server die je xquery uitvoert en XML uitpoept. Ik neem aan dat je die eentje hebt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

BCC

Juup schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:54:
met xmldb bedoel ik de "database" op de server die je xquery uitvoert en XML uitpoept. Ik neem aan dat je die eentje hebt.
ik denk dattie een los XML bestandje heeft :) Er zijn wel programma's die dit doen.. maar ik weet zo geen gratis voor je, wel een demo: http://www.stylusstudio.com/xml_download.html

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 04-04-2005 14:11 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• MichaelDell
Yup, geen database maar een los XML bestand. Tja, is een voorwaarde.... Met een database had ik geen problemen gehad :*)

BCC: ik ga 'ns ff naar dat Stylus kijken

Tis Top in Tukkerland

• Juup
  • Niet online

Pagina: 1