met efficient router 5950 de poorten forwarden.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ik snap er de balle van...

We hebben hier een Xs4all verbinding liggen. Met 8 ipadressen. Dus de efficient 5950 is ingesteld dat hij nog wel aan routing doet. Maar dat ie niet gaat NATten. (Nat staat niet aangevinkt.) Vervolgens wil bepaalde poorten gaan forwarden. Maar dan....?? Ik heb geen idee!

Ik heb de firewall uitgeschakeld. "Firewall scripts" op de router staan op 'none'. En bij "Statefull Firewall" staat de firewall op 'OFF'. Neem aan dat ik hier de firewall mee uit heb gezet?? Maar als ik dan naar bijv grc.com ga. Dan geeft die nog steeds aan dat alle(!) poorten op Stealth staan!
En vervolgens... Hoe kan ik poorten als het ware forwarden op de router naar m'n server toe???
Ik heb verschillende handleiding gelezen, maar daar kan ik alleen in vinden hoe ik bepaalde poorten open kan zetten als de NAT van de Efficient 5950 aan staat.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Als dat ding gewoon route en geen NAT doet hoef je geen poorten te forwarden, dat kan dan ook niet eens.

[ Voor 15% gewijzigd door FatalError op 04-04-2005 13:31 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
bekertje schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:20:
Ik snap er de balle van...

We hebben hier een Xs4all verbinding liggen. Met 8 ipadressen. Dus de efficient 5950 is ingesteld dat hij nog wel aan routing doet. Maar dat ie niet gaat NATten. (Nat staat niet aangevinkt.) Vervolgens wil bepaalde poorten gaan forwarden. Maar dan....?? Ik heb geen idee!

Ik heb de firewall uitgeschakeld. "Firewall scripts" op de router staan op 'none'. En bij "Statefull Firewall" staat de firewall op 'OFF'. Neem aan dat ik hier de firewall mee uit heb gezet?? Maar als ik dan naar bijv grc.com ga. Dan geeft die nog steeds aan dat alle(!) poorten op Stealth staan!
En vervolgens... Hoe kan ik poorten als het ware forwarden op de router naar m'n server toe???
Ik heb verschillende handleiding gelezen, maar daar kan ik alleen in vinden hoe ik bepaalde poorten open kan zetten als de NAT van de Efficient 5950 aan staat.
Sorry maar als ik het goed lees, dan heb ik het vermoeden dat je inderdaad er niet echt een goed idee hebt, wan hoe en wat.
Als je NAT uit zet, dan moeten je servers ook publieke IP adressen krijgen, Statefull Firewall : Off. Hmmm, niet de meest veilig oplossing.

Misschien kan je ook nog wat informatie geven over je IP configuratie van je Router en servers?

Ik heb ooit ook zo'n router geconfigueerd, en wat ik me er kan van herinneren, het was niet echt moeilijk.

Verwijderd

Dit heeft niets met PNS te maken en ik denk dat je er goed aan doet je eens wat te verdiepen in de dingen die FatalError en Rolfie zeggen.

Dit topic is gesloten.