Toon posts:

Printer script maken

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een script maken om een lokale printer (via ip_poort) toe tevoegen op een client. heeft iemand een idee hoe dit moet? wil je meer info, vraag, en ik kom er wel mee.

groet,
Tijmen

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:13:
wil je meer info, vraag, en ik kom er wel mee.
Wel eens de FAQ gelezen? JIJ moet zorgen voor de informatie. Niet andersom....

Trouwens... Welkom op GoT...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 13:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:13:
ik wil graag een script maken om een lokale printer (via ip_poort) toe tevoegen op een client. heeft iemand een idee hoe dit moet? wil je meer info, vraag, en ik kom er wel mee.

groet,
Tijmen
Waarom geef je niet meteen alle informatie die je hebt? :)

/edit
Spuit 11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 13:20 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Markiedam heeft gelijk. Wat heb je zelf al geprobeert? Post je code die je tot nu toe hebt hier even :) Wat heb je gegooglet? Heb je de search gebruikt? Als je op al die vragen ja kan antwoorden, dan kunnen we weer verder :)

edit;

Spuit 11 nummer 2 :P

[ Voor 8% gewijzigd door the_shadow op 04-04-2005 13:22 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
ow... srry.... ma ik weet niet wat jullie moeten weten.

ik heb trouwens wel al gezocht op google en hier ook... maar kan alleen iets vinden over een netwerk printer via een script aanmaken.

het gaat om een xp client en de printer moet toegevoegd worden als lokaale printer en op poort 10.1.15.250

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 13:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:22:
ow... srry.... ma ik weet niet wat jullie moeten weten.

ik heb trouwens wel al gezocht op google en hier ook... maar kan alleen iets vinden over een netwerk printer via een script aanmaken.

het gaat om een xp client en de printer moet toegevoegd worden als lokaale printer en op poort 10.1.15.250
Ik weet niet waar je dan op hebt gezocht :?
Misschien is deze site + deze wat je zoekt :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 13:38 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-04 17:47
net use lpt1: \\10.1.15.250 ?

Verwijderd

Ik gebruik zelf dit VB scriptje:

code:
1
2
3
4
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
PrinterPath = "\\SERVERNAME\PRINTERNAME"
PrinterDriver = "XPS1235.DLL"
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver

Printer driver is in dit geval die voor een Xerox Phaser 1235.
Maar die kun je dus veranderen door een andere. Wel ff uitzoeken welke. ;-)

Heel simpel voor de gebruikers, 2x op OK klikken en de printer is erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:38:
[...]

Ik weet niet waar je dan op hebt gezocht :?
Misschien is deze site + deze wat je zoekt :?
ehh.....nou die 1e site had ik zelf idd gevonden.. maar dit is een netwerk printer... en dat heb ik dus niet nodig. ( tog bedankt) en die 2e.. ehh snap ik dat :D ? ik heb totaal geen ervaring met scripten dus is allemaal heel nieuw voor me. ik ga ff kijken of ik die 2e site snap.

Verwijderd

Topicstarter
wat is dit?

Verwijderd

Topicstarter
deze site snap k tog niet helemaal.... dan moet je eerst een registerbestand aan maken... en dan nog iets..... maar ik snap het niet helemaal.....

niemand die kan helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TyMeN,

de vragen die je stelt zijn met een klein beetje zelf zoeken erg makkelijk te vinden. De door suspect gegeven code zou de basis van je script kunnen vormen, mits je er wat tijd in steekt. Dat je geen ervaring met scripten hebt is niet erg, maar we kunnen je niet alles letterlijk voorzeggen. GoT is een community voor de bovenmatig in computers geïnteresseerden, en we verwachten dat je toch wel wat basiskennis aan boord hebt voordat je een topic opent.

Dit script is de kans bij uitstek om te leren scripten. Lekker makkelijk, een paar printers toevoegen, zoals hier boven al beschreven. Lees Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door. Deze heb je net voorbij zien komen toen je je registreerde. Hierin staan de algemene regels van dit forum.

Je post ook meerdere malen onder elkaar. Als je zelf de laatste poster bent binnen 24 uur dan kan je met de editknop bovenaan je post (in een open topic) je bericht wijzigen. Dan wordt je topic niwet ten koste van anderen omhoog gehaald in de topiclisting.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.