s-video in. zwart/wit....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-08 20:16
ik heb een asus kaartje met tivo.
een geforce 4.

ik heb mijn video recorder daarop aangesloten en ik heb een programmatje van asus: asus vcr en chris tv.
bij bijde programmatjes is het beeld zwart/wit.

weet iemand hoe je dit in kleur krijgt?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer eens tussen PAL en NTSC te switchen als dat mogelijk is :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je zelf de FAQ al doorgelezen: De grote tv-out FAQ

Bekend probleem, graag volgende keer ff zelf zoeken. En ook aangeven wat je zelf allemal al gezocht en geprobeerd hebt wil wel eens helpen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

The_Eagle schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:10:
Heb je zelf de FAQ al doorgelezen: De grote tv-out FAQ

Bekend probleem, graag volgende keer ff zelf zoeken. En ook aangeven wat je zelf allemal al gezocht en geprobeerd hebt wil wel eens helpen ;)
Het gaat om svideo-in. Maar kijk idd eens je settings na. Zet deze op PAL.

• NEOeo
hij staat op pal maar er zijn ook 5 verschillende. ook heb ik deze allemaal geprobeert.
en nou heb ik nog een vraagje wat is de beste codec om het op de hardeschijf te zetten en daarna op dvd?
(voor beeld en geluid)

bedankt

Verwijderd

heb je de tv wel op svhs staan (av-s soms ook wel) zap er eens langs bij je tv.

beste programma is er neit echt, reviews lezen is dat :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Dit al gelezen?? De grote tv-out FAQ
En met name het deel: Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...

• NEOeo
het gaat dus op video in!!!

Verwijderd

wat wil je nu precies, dat weet nog niemand, daarom krijg je van die rare reacties, als jij nou gewoon zegt (ten minste ik denk dat je dit wil):

dat je iets wat op een videoband staat op je pc wil opslaan. Nu willen wij dan graag weten welke kabels gebruik je, drivers, heb je de wdm drivers voor de video--in geinstalleerd ect.

• job

job

Waar ik op doel, is het feit dat je misschien wel de verkeerde kabels gebruikt.
als je svhs kabels gebruikt moet je er voor zorgen dat je composiet kabels gaat gebruiken.

• NEOeo
oke sorry als het allemaal wat onduidelijk was...

ik heb dus een scart in mijn video recorder en deze heb ik op het boxje van asus aangesloten met svideo en die word weer met een andere svideo op mijn videokaart aangesloten.

ik krijg gewoon beeld en geluid alleen is het dus zwart wit.
hoe krijg ik dit in kleur? ik heb hem ingesteld op pal en svideo...

mijn 2e vraag is:
welke codec kan ik het beste gebruiken om mijn video's op mijn pc op te slaan en dan op dvd te branden als film?

• job

job

1. Heb je nou al een andere kabel gebruikt?
Je gebruikt nu een svhs kabel, wat ten eerste al onzinnig is omdat een videorecorder een composiet signaal gebruikt. En mijn ervaring met het beeld van tv-out naar tv (ja ik weet het dit is andersom maar hetzelfde principe) is, dat dit ook vaak verkeerd gaat met een svhs kabel. Gebruik je een tulp dan is het probleem weg.

Heb je nou al een composiet kabel (tulp dus) getest?
Pak desnoods een tulpkabel voor audio om eventjes te testen.

Wat je ook nog kan doen om je pc+kaart te testen is het aansluiten van een dvd speler via die svsh. Weet je in elk geval of je drivers en kaart goed werken.

2.Je gaat het beeld op dvd zetten dus het moet uit eindelijk mpeg worden. Dus ik zeg gebruik de mpeg codec.
Nadeel is dus dat een film in mpeg vrij veel ruimte inneemt, maar het voordeel van opnemen in mpeg is dat je het later niet weer hoeft om te zetten om op dvd te kunnen zetten.
Hoe minder je omzet, hoe beter de kwaliteit. En aangezien de bron je videorecorder is is de bron al slecht dus daar zou ik zo weinig mogelijk bewerkingen op los laten.

[ Voor 149% gewijzigd door job op 07-04-2005 11:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, het gaat zoals de TS zegt om een S-Video kabel, niet om een 'svhs kabel' - wat ook niet kan, want SVHS is een videoband standaard...

Maar genoeg mierenneukerij, verder klopt het verhaal van Composite wel. Als je videokaart echt geen Composite ingang heeft kun je een S-Video -> Composite converter halen. Let op dat dat meer is dan een verloopstukje, gewoon een verloopstuk gaat niet werken.

Oslik blyat! Oslik!

• job

job

verrek, ik haal die dingen toch altijd weer doorelkaar.
Is het ook niet zo dat het signaal wat over zo'n s-video kabel gaat ook svhs heet?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 07-04-2005 17:04 ]

• NEOeo
oke ik heb wat zitten prutsen en ik heb wat nieuwe stekkertjes gehaald.

de kwaliteit is nu beter en ik heb nu ook kleur omdat ik in je verhaal las dat het een composiet signaal is dus heb ik die geprobeert en ja hoor het werd kleur.

ik dacht dus gewoon omdat ik svideo gebruik hij moet op svideo staan maar dat is dus niet zo.

oke nu heb ik nog een vraag als dat kan:
welk programma kan ik het beste gebruiken om de video bestanden in te delen en dan een dvd hoofdstukken menu te maken zeg maar en dan te branden?

hopelijk snap je wat ik bedoel en bedankt!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 13:32
bv dvd maestro

• NEOeo
ik heb die dvd maestro even bekeken en deze lijkt mij niet echt makkelijk.

ik ben eigelijk op zoek naar een vrij makkelijk te bedienen progje hiervoor, maar het moet natuurlijk wel een goed progje zijn...
ik ben nogal een n00b op dit gebied namelijk.
Pagina: 1