Toon posts:

[XP] Internet Explorer heeft Windows Verkenner icon? *

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik een vreemd probleem nl. Ik gebruik win-Xp-pro met internet explorer.
Als ik het icoon op de taakbalk aanklik opent zich de browser en kan ik gewoon internetten. Maar nu komt het, volgens de browser is het IE waar ik mee werk. Volgens de firewall en windows is het de windows explorer waar ik mee werk. Op zich niet zo.n probleem zou je zo zeggen want beide producten zijn een en hetzelfde ding. Tot zover klopt het ja, maar als ik meerdere explorers geopend heb zie ik niet het IE icoon maar een mapje. De snelkoppeling wijst netjes naar C:\Program Files\Internet Explorer/iexplore.exe Wat ik nu wil weten is waarom maakt windows niet meer het onderscheid tussen Lan en internet?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Internet Explorer en de Windows Explorer zijn altijd nauw verweven geweest. Het icoontje zou volgens mij echter wel moeten wijzigen; sinds wanneer heb je dit probleem? Ik pas je topictitel even aan; let hier in het vervolg zelf op aub. Verder is dit meer iets voor Software Algemeen; dus verplaats ik je topic ook even.

IE / win explorer > [XP] Internet Explorer heeft Windows Verkenner icon? *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel, sinds vorige week heb ik dit probleem. Ik heb het hier ook al over gehad met een systeembeheerder van een groot bedrijf, hij zou een proefopstelling maken maar dat gaat wel even duren. Ik heb met allerlei scanners gescand o.a. hitman. De snelkoppeling verwijst naar het goede adres. Aangezien dit toch wel een vreemd geval is wil ik jullie er op dit forum ook mee lastig vallen
alvast bedankt voor je reactie en als je een specifiec log nodig hebt hoor ik het wel!

Verwijderd

Topicstarter
ja, op de taakbalk zie als er meerdere browsers na elkaar geopend zijn een mapje inplaats van het IE icoon!? Maar in eerste instantie zie ik een IE icoon. Heeft er misschien iemand een idee wat dit kan zijn?, ik kan het echt niet vinden!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een idee heeft hoe ik dit probleem moet oplossen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

machje, we waarderen het niet als je in je eigen topic reageert binnen 24 uur na de laatste reactie. Dit wordt namelijk gezien als schoppen. Hierbij het verzoek om je laatste post te editen als je nog wat wil toevoegen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

Outerspace

Admin General Chat
Mijn excuses dat ik dit topic kick voor machje, maar ik heb misschien het antwoord op je vraag ;)

http://windowsxp.mvps.org/taskbargroupicon.htm
Why does it happen?

Case 1: Open My Computer and type-in a website name. Do it 5-6 times till the Taskbar icons are grouped together. You'll see that yellow folder icon as the group.

Case 2: Open Internet Explorer and type-in a website name. Do it 5-6 times till the Taskbar icons are grouped together. You'll see the Internet Explorer "e" icon as the group.

Case 3: Known issue, addressed in the Microsoft article 818110 - Grouped Similar Taskbar Buttons Use Incorrect Icons. You need to call Microsoft to obtain the hotfix, or upgrade to Windows XP SP2.

Workaround
If you've opened IExplore.exe windows (per Case 2) and if still Windows assigns an incorrect icon, follow these steps:

Click Start, Run and type REGEDIT.EXE. Navigate to the following path:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Applications\IEXPLORE.EXE

Create one if the key does not exist. In the right-pane, see if the key TaskbarGroupIcon exists. It need not exist, and if it exists make sure that it's set to %Programfiles%\Internet Explorer\IExplore.exe (REG_EXPAND_SZ). If you want a different icon (say a Globe icon) of IExplorer.exe, mention the value as:

%Programfiles%\Internet Explorer\IExplore.exe, 10

If you don't mention the icon index, Windows will automatically take the 0th icon of IExplore.exe, which is the famous "e" icon

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2005 12:28 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:28:
Mijn excuses dat ik dit topic kick voor machje, maar ik heb misschien het antwoord op je vraag ;)

http://windowsxp.mvps.org/taskbargroupicon.htm

[...]
Bedankt voor je antwoord outerspace maar moet het niet zijn: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Applications\IEXPLORE.EXE?
bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Applications\IEXPLORE.EXE vind ik deze key niet!
Dan is het nog steeds niet helemaal duidelijk maar ik ga wel verder op zoek!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor je antwoord outerspace maar moet het niet zijn: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Applications\IEXPLORE.EXE?
bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Applications\IEXPLORE.EXE vind ik deze key niet!
Dan is het nog steeds niet helemaal duidelijk maar ik ga wel verder op zoek!
Dat zou ook kunnen ;)
probeer het eens uit zou ik zeggen ;)
Is eigenlijk ook veel logischer, anders zou je per account dit moeten instellen, nu gebeurt het op de gehele pc :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:52:
[...]

Dat zou ook kunnen ;)
probeer het eens uit zou ik zeggen ;)
Is eigenlijk ook veel logischer, anders zou je per account dit moeten instellen, nu gebeurt het op de gehele pc :)
Heb het in beiden aangepast,
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Applications\IEXPLORE.EXE, deze heb ik hanmatig aangemaakt.
bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Applications\IEXPLORE.EXE heb ik het pad aangepast
maar nog steeds het win explorer icoon wat me dwars zit

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Eigenlijk zou ik nu niet meer reageren want het probleem is opgelost ik kan weer gewoon surfen met Internet explorer. Na het terug zetten van een image ben ik een proef opstelling gaan maken om er achter te komen hoe dit gebeurt kan zijn! Nou en ik ben er achter hoor, na het gebruik van een progje 'safexp' hier te vinden http://www.theorica.net kreeg ik dezelfde problemen weer terug. Nu heb ik wel nog een vraag, is hier iemand die dit progje heeft geprobeerd en waarbij ook deze situatie is onstaan? Dit programma is er voor om de thuisgebruiker te beschermen, op deze manier is dat natuurlijk niet helemaal waar! Ik zal in ieder geval de Theoretica club van het probleem op de hoogte brengen missschien hebben zij een hack. Bedankt voor jullie reacties. :Y)
Pagina: 1