Goedemiddag,
Bij het stylen van een fieldset kom ik een raar probleem tegen.
Versimpelde code:
In mozilla valt de witte achtergrond de fieldset netjes binnen de zwarte border zoals ik wil. Zodra je dit ga bekijken in IE (6.0) dan zie je dat de witte achtergrond start vanaf de legend, en dus buiten de zwarte border valt.
Heb hier al eens eerder naar gekeken, en toen heb ik een "ranzige" (imho) oplossing hiervoor gevonden door de fieldset en de legend te vervangen met div-jes die negative margins e.d. bevatten.
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of hier een CSS only oplossing voor is.
Bijgevoegd screenshotjes van het betreffende probleempje.

Bij het stylen van een fieldset kom ik een raar probleem tegen.
Versimpelde code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <title>Fieldset test</title> <style type="text/css"> body { background-color:yellow; } fieldset { border: solid 1px black; background-color:white; } </style> </head> <body> <fieldset> <legend>Legend text</legend> <p>test text</p> </fieldset> </body> </html> |
In mozilla valt de witte achtergrond de fieldset netjes binnen de zwarte border zoals ik wil. Zodra je dit ga bekijken in IE (6.0) dan zie je dat de witte achtergrond start vanaf de legend, en dus buiten de zwarte border valt.
Heb hier al eens eerder naar gekeken, en toen heb ik een "ranzige" (imho) oplossing hiervoor gevonden door de fieldset en de legend te vervangen met div-jes die negative margins e.d. bevatten.
HTML:
1
2
| <div id="replace_legend">Legend text</div> <div id="replace_fieldset">test text</div> |
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of hier een CSS only oplossing voor is.
Bijgevoegd screenshotjes van het betreffende probleempje.

[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 04-04-2005 12:15 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored