[vmware] hoe vmware op linux laten draaien zonder X

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb VMware Workstation geinstalleerd op een Debian server, hier draait geen X server op, maar als ik met putty en Exceed inlog dan kan ik vmware wel opstarten en zelf een oude Windows98 Vmx file wordt geopend en het werkt allemaal.
Nu wil ik dus een Windows instantie laten lopen op die server, maar dan dus zonder dat er een Xserver ergens draait. In het Windows OS is nl. VNC geinstalleerd en dat wordt gebruikt om de machine te bedienen.
Alleen ik kan nergens vinden hoe dat moet (of het uberhaupt mogelijk ook)?
Als het niet mogelijk is hebben we er niets aan dus het is wel een issue.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mijn weten is dit met de workstation versie van VMware niet mogelijk. VMware workstation is namelijk zoals de naam al impliceert, gemaakt voor workstations en die zijn meestal niet headless. VMware ESX of GSX (degene die niet zelf een OS is) kan dit wel, die werkt met een client-server model dacht ik, waarbij je met een client kunt verbinden met de virtual machine die op een server draait:
VMware GSX Server allows virtual machines to be remotely managed, automatically provisioned, and standardized on a secure, uniform platform.

[ Voor 18% gewijzigd door blaataaps op 04-04-2005 12:09 ]

Verwijderd

Als je nou eens vmware fullscreen als windowmanager start in je xvnc sessie zou het gewoon moeten werken. /me heeft ooit eens iets soortgelijks gedaan met een linux server, irix clients en XDMCP. Ok, je gaat wel snelheids problemen tegenkomen, maar het werkt wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 13:06 ]

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
blaataaps schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:06:
Bij mijn weten is dit met de workstation versie van VMware niet mogelijk. VMware workstation is namelijk zoals de naam al impliceert, gemaakt voor workstations en die zijn meestal niet headless. VMware ESX of GSX (degene die niet zelf een OS is) kan dit wel, die werkt met een client-server model dacht ik, waarbij je met een client kunt verbinden met de virtual machine die op een server draait.
Ja ik ben er inmiddels ook achter, met die GSX server lukt het idd wel.
Die is een stukje duurder maarja hij doet wel wat ik wil....