Toon posts:

[SQL] Masker in query-parameter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Access 2003 heb ik een database gemaakt, met daarin een set van queries.
Bij 1 van de formulieren heb ik een actie gemaakt bij een knop dat hij een query moet openen waarbij een parameter ingevuld moet worden. Dit werkt allemaal prima, maar nu heb ik een query die zoekt op een veld met (normaal gesproken) een masker, namelijk 000.000.000 (waarbij 0 een willekeurig getal is).
Is het ook mogelijk om dit in het veld te zetten waar je normaal gesproken de parameter invult?
Ik heb het ook al simpel proberen op te lossen door in de vraag dit masker aan te geven:
"Voer nummer in: (123.456.789)"
Ook dit pakt hij niet, omdat de "." gepakt wordt als code... is er een teken wat je ervoor kan zetten ofzo, die er voor zorgt dat hij de punt niet voor code gebruikt?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het lijkt me het makkelijkst om een eigen scherm te maken waarin je om de waarde voor de parameter vraagt en deze vervolgens door te sluizen naar de query. Je kunt in je eigen scherm dan een masker op de edit gebruiken, waardes controleren, meldingen geven als de parameter waarde niet klopt, enzovoort....

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
mja, ok... dat is een optie... wel een pokkewerk als je kijkt dat ik rond de 50 queries heb :p
Ik zal kijken wat ik kan doen, als er in eerste instantie toch een oplossing is, zou ik t graag willen weten ;) of het nu met het masker is of het voorbeeld in de tekst zelf, maakt niet uit

Toch bedankt, OZ-Gump

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

wel een pokkewerk als je kijkt dat ik rond de 50 queries heb
True, maar als je het scherm eenmalig maakt, kun je het masker eventueel nog dynamisch zetten en zou het 'pokkewerk' er alleen maar in zitten om het scherm zo vaak aan te roepen. En daar is ook wel weer een generieke oplossing voor te maken, waardoor je een minimale hoeveelheid aan werk overhoudt...

Good luck!

My personal website